FAŁSZYWE OBT i TR

Rate this post

Fałszywe OBT i TR, czy to jeszcze możliwe?

 

I. Fałszywe OBT[1]?

Zastanawiam się nad słowem „fałszywe”, czy je prawidłowo użyłem. Bo doniesienia o kolejnych kontrolach stanu technicznego autobusów powodują, że zaczynam mieć wątpliwości w ocenie naszego . . . .

Bo te autobusy wożą Nasze Dzieci, o czym wie każdy właściciel SKP i każdy członek PISKP, z jego Prezesem i Radą PISKP na czele! Więc pytam, na co Drodzy Państwo jeszcze czekacie?

A ostatnie dni wakacji, tj. 30 i 31.08.br., inspektorzy Kujawsko-Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego przeprowadzili szczegółowe kontrole autokarów przewożących dzieci i młodzież. Kontrole prowadzone były we Włocławku, przy drodze krajowej nr 91, gdzie do działań wykorzystywano Mobilną Stację Kontroli pojazdów (MSK).

Podczas prowadzonych dwudniowych działań skontrolowano 42 pojazdy, w tym 32 autokary.

Z uwagi na uchybienia w stanie technicznym zatrzymano 6 DR (w ciągu – zaledwie! – dwóch dni kontroli!).

W 2 przypadkach przewozu osób wydano zakaz dalszej jazdy, stwierdzając:

  1. popękane przewody hamulcowe (!!!), a także
  2. brak wymaganej siły hamowania na tylnej osi autokaru.

Przewoźnicy zobligowani zostali do podstawienia innych sprawnych pojazdów, a kontrole z wykorzystywaniem MSK będą kontynuowane.[2]

I w ten sposób kolejni nasi Koledzy będą się musieli tłumaczyć z ostatniego OBT tych 6-ciu pojazdów, którym zatrzymano DR[3].

A ja zastanawiam się, po co i dlaczego urzędnicy będą znowu szarpać Kolegów. Bo już znamy tryb postępowania Inspekcji Transportu Drogowego, która zamiast inicjować zamykanie takich SKP, pozbawiając możliwości żerowania na BRD ich właścicieli[4], to bije w słabszych.

I przypominam zapominalskim (?!), że u nas, w Polsce rynek pracy należy do pracodawcy, a nie do pracownika UDS-a. Szczególnie dotknięty jest tą przywarą nasz branżowy rynek, rynek Stacji Kontroli Pojazdów.

I wszyscy przecież już wiemy od dawna, że największa kasę na fałszywych BT robią właściciele naszych SKP, za przyzwoleniem całej masy branżowych urzędników oraz za przyzwoleniem wszystkich, Wszystkich, WSZYSTKICH naszych branżowych organizacji i instytucji. Bo jeśli nawet UDS wziął kilo karpia wartości 8 zł za jakieś BT, to dla właściciela wpłynęła nieco (?) większa kwota, będąca cennikowa opłatą za autobus lub TIR + naczepa.

Tylko dlaczego urzędnicy tego nie widzą? A pamiętacie jeszcze, kto miał im oczy otworzyć na te fakty. To miał być nasz SDS, a potem nasz OSDS (sic!).

 

II. Fałszywe TR[5].

Może sie przyda w czasie jakiegoś BT.

Scan- fałszywe TR

 

z Auto Świat nr 8/2013
dP


[1]    OBT, to okresowe i obowiązkowe, najczęściej coroczne badanie techniczne pojazdu.

[2]    http://www.gitd.gov.pl/

[3]    DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.

[4]    Brak realizacji zadań wpisanych dla SKP do ustawy PoRD.

[5]    TR, to tablica rejestracyjna pojazdu (samochodu, motocykla, quada, itp., itd., et’cetera)

Loading