KOLEJNE KŁOPOTY

Rate this post

Kolejne kłopoty kolejnego UDS[1]-a, bo kierowca pojechał w długą trasę, a przegląd „zrobił” (?) się sam.

Bo funkcjonariusze ITD[2] w okolicach Dzierżoniowa zatrzymali do kontroli kolejny samochód z naczepą. A jego kierowca już na wstępie kontroli oznajmił, że nie posiada DR[3] ciągnika siodłowego, ponieważ dokument ten został zatrzymany cztery dni wcześniej przez policję z uwagi na stwierdzone usterki techniczne (sic!).

A kolejna kontrola przeprowadzona przez ITD wykazała, że od tamtej pory stan samochodu się nie poprawił. Stwierdzono liczne usterki, których charakter wskazywał, że powstały one dużo wcześniej. W tej sytuacji skierowano pojazd na OSKP, gdzie zdiagnozowane zostały kolejne usterki. Ten ciągnik siodłowy miał m.in.:

  1. Porozbijane lampy.
  2. Niesprawne oświetlenie.
  3. Niesprawny klakson.
  4. Zużyte ogumienie.
  5. Nieszczelności w układzie hamulcowym.
  6. Całkowity brak hamulca na jednym z kół.
  7. Wycieki płynów eksploatacyjnych.

 

Z kolei naczepa posiadała niesprawne następujące elementy:

    • amortyzatory,
    • zużyte opony,
    • niesprawne oświetlenie.

 

Ponadto, kontrolujący ten zestaw pojazdów Inspektorzy ustalili, że dwa dni wcześniej samochód miał zostać poddany OBT, jednakże w rzeczywistości kierowca w tym czasie wykonywał przewóz daleko poza miejscowością, w której miało się odbyć rzekome BT[4].

 

Kierowcę ukarano mandatem w wysokości 500 zł, a wobec przewoźnika wszczęto postępowanie wyjaśniające, mające na celu ustalenie osoby odpowiedzialnej za dopuszczenie do ruchu drogowego rażąco (!) niesprawnego pojazdu, który stanowił realne zagrożenie BRD[5].

 

Dodatkowo do starosty odpowiedzialnego za SKP[6] skierowany został wniosek o wszczęcie postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia uprawnień temu naszemu koledze UDS-owi, który „przeprowadził (?)” fikcyjne OBT[7].

 

Ponadto, w związku z uzasadnionym podejrzeniem popełnienia przestępstwa, materiały z przeprowadzonej kontroli zostały przekazane do prokuratury, w celu oceny przez nią stwierdzonych nieprawidłowości w kontekście naruszenia przepisów Kodeksu Karnego (KK).[8]

I już tylko na marginesie zapytam Was, czy także zauważyliście, że te mądrale z ITD nie przedsięwzięli żadnych kroków wobec właściciela tej SKP?

 

Pyta i pozdrawia z urlopu

Dziadek Piotra

—————————-

P.S.

1. Dziękuję naszemu Koledze za przysłany namiar na w/w informacje.

2. Sopot jest najpiękniejszy o tej porze roku, bo jest wszystko to, co w lipcu i w sierpniu, tylko ludzi jakby mniej . . . .



[1]    UDS, to pracownik SKP z państwowymi uprawnieniami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.

[2]    ITD, to Inspekcja Transportu Drogowego, której zlecono część wcześniejszych zadań Policji – bez uszczuplania jej struktur.

[3]    DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.

[4]    BT, to badanie techniczne pojazdu, które może być obowiązkowe (OBT-okresowe) i dodatkowe-DBT.

[5]    BRD, to Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.

[6]    SKP, to miejsce pracy UDS-a, czyli Stacja Kontroli Pojazdów.

[7]    OBT, to okresowe i jednocześnie obowiązkowe badanie techniczne pojazdu (najczęściej coroczne).

Loading