GRUPA ROBOCZA – REAKTYWACJA

Rate this post

Grupa Robocza – reaktywacja dokonana przez Dep. Transportu Drogowego w MT (…).

To ważna sprawa (!), to naprawdę Ważna Sprawa dla naszego środowiska.

Żałować tylko należy, że w poniższym tekście nie ma żadnej wzmianki o tym, czy była to inicjatywa naszego OSDS-u. Ale niezależnie od tego, i z uwagi na wagę tej sprawy pozwalam sobie umieścić ten komunikat w całości. Bo ukazał się on na stronach internetowych PISKP, ale zobaczcie/poczytajcie sami:

Grupa robocza wznawia pracę.

Dnia 17 września bieżącego roku z inicjatywy Pana Łukasza Twardowskiego Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej odbyło się spotkanie grupy roboczej zajmującej się wypracowaniem tez dotyczących „Strategii działań w kierunku usprawnienia systemu badań technicznych oraz poprawienia ich jakości”. Na spotkaniu, które odbyło się w Transportowym Dozorze Technicznym Polską Izbę Stacji Kontroli Pojazdów reprezentował prezes Izby dr inż. Leszek Turek.

W trakcie spotkania podjęto decyzję o wznowieniu pracy grupy roboczej, której celem będzie opracowanie propozycji wdrożenia wypracowanych dotychczas tez, przegląd obowiązujących przepisów związanych z badaniami technicznymi pojazdów oraz ustalenie propozycji zapisów do ustawy – Prawo o ruchu drogowym, oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy. W trakcie wczorajszych obrad zaakceptowano większość już wypracowanych tez.

Niezmiernie cieszy nas fakt, iż do prac grupy roboczej został zaproszony Instytut Transportu Samochodowego, gdyż oznacza to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.

Mamy nadzieję, że wznowienie prac grupy roboczej jest pierwszym krokiem do szybkiego podjęcia działań związanych z poprawieniem systemu badań technicznych w Polsce.

Ostatnia aktualizacja: środa, 18 września 2013 10:17.”

———————————–

Sami przyznacie, że to ważna sprawa. Ważnym walorem tego komunikatu jest także powrót ITS-u do gry, o ile można użyć tu takiego porównania. Męczy mnie jednak uzasadnienie tego faktu przez PISKP, cyt. „to wzmocnienie reprezentowanego przez Izbę środowiska przedsiębiorców”, co by oznaczało, że ta znamienita instytucja stała się już tylko zakładnikiem właścicieli SKP (?).

Bo wzmocnienie właścicieli SKP, to automatycznie:

  • pomniejszenie naszej UDS-owej sytuacji w branży (!!!),
  • wzrost szarej sfery i dalszy brak jakiejkolwiek walki z patologiami na SKP,
  • spychanie BRD na dalszy plan i polityka prymatu obrotów ponad zdrowy rozsądek,
  • brak nadziei na przykrą konieczność dotykającą wielu naszych Kolegów, że muszą pracować na urządzeniach, które bardziej nadaja się do skansenu technicznego lub muzeum, niż na SKP.

A przedstawicielom naszego UDS-owego środowiska należy życzyć już tylko, aby trzymali głowy do góry, nie przysięgali i nauczeni wcześniejszym doświadczeniem zachowywali sie godnie przed urzednikami, bo ci urzędnicy nie są  carem/królem/papieżem, więc klękać nie przystoi.

Pozdrawiam

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

P.S.

I dobrze, że zarząd naszego oSDS-u otrzymał reprymendę  http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/porazka-osds/ , a potem kolejną w tym temacie  http://www.diagnostasamochodowy.pl/2013/przegralismy/ , bo w ten sposób usiadł i napisał wreszcie pismo o powrót do grupy podmiotów ujętych przy ministerialnych konsultacjach.

Loading