KONFERENCJA BRANŻOWA

Rate this post

Konferencja branżowa w Legnicy.

Mam nadzieję, że się nie pogniewacie, gdy raz po raz będę wracał do naszej branżowej Konferencji w Legnicy, której głównym organizatorem był SITK RP – Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy.

Pierwszy dzień został już wcześniej opisany http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/siodma-konferencja-transportowa/

Także ten drugi, sobotni dzień Konferencji, który poświęcony był już tylko naszym UDS-owym problemom wstępnie opisałem http://www.diagnostasamochodowy.pl/2014/drugi-dzien-konferencji/

Wypada jednak dokończyć informację o tym, kto był i co mówił. Zacząć należy od tego, że od samego początku naszych obrad sala była wypełniona po brzegi, więc nasi Szanowni Prelegenci mieli do kogo mówić.

A w gronie uważnie przysłuchujących się uczestników debaty byli nie tylko nasi Koledzy z Wrocławia i Legnicy (oraz bliższej i dalszej okolicy), właściciele Stacji Kontroli Pojazdów oraz firm transportowych, które takie SKP posiadają, jak np. Panowie Prezesi PKS i MZK w Legnicy. Bo w pewnym momencie do grona naszych uczestników dołączył p. Prezes PZM-ot z Wrocławia, któremu podlegają SKP od Wrocławia, poprzez Jelenią i Zieloną Górę oraz Lubin, do Gorzowa.

Wspominałem już wcześniej p. Prezesa Piotra Gębisia, który przyjechał do nas aż z Tarnowa. Ale podobnym naszym rekordzistą był p. Prezes Rafał Sosnowski, uczestnik niedawnej tzw. „grupy roboczej” ze Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej, który przyjechał do nas aż z Trójmiasta. Swoje bardzo interesujące i ekspresyjne wystąpienie rozpoczął od przypomnienia przykrego przypadku na jednej SKP, gdzie w ciągu trzech dni dokonano 67 „wirtualnych” BT, czyli bez pojazdu. Pan Prezes generalnie skupił się na problematyce BT w świetle statystyki, okraszając to naszymi branżowymi ciekawostkami (np.: w 30% pojazdów polskich na terenie Anglii stwierdzono usterki).

A wnioski płynące z tego wystąpienia były jasne i oczywiste: wzrost ilości „N”-egatywnych BT natychmiast powoduje odwrotnie proporcjonalną zależność, czyli spadek ilości tych badań na takiej SKP.

Zależność tę widać wyraźnie, tak w odniesieniu do statystycznych badań:

  • na małej ilości kliku SKP, gdzie występuje natychmiastowa i silna zależność,
  • jak i dla takich badań w odniesieniu do całej aglomeracji Gdańska, gdzie ten niekorzystny dla takich SKP efekt występuje z pewnym opóźnieniem, jest procentowo słabszy, ale nadal wyraźny i widoczny. Równocześnie w widoczny sposób zaobserwowano statystyczny wzrost ilości BT w okolicach Gdańska (sic!).

I choć już nikt nie pamięta, kto pierwszy podniósł ideę „N”-rejestru, to wszyscy zgodzili się z pilną potrzebą jego natychmiastowego wdrożenia. Temat ten korelował z podniesioną kwestia ilości „”N” w Polsce (na 800 analizowanych SKP wyniósł 1,5 – 2,0 %) w porównaniu do innych krajów UE, gdzie ten wskaźnik jest dużo, Dużo wyższy.

Prezes Sosnowski bardzo ciekawie przedstawił także problematykę terminowości BT i jej wpływ na spadające przychody naszych SKP. Szacuje się, że tylko 40% pojazdów przyjeżdża na nasze SKP w terminie. W przypadku badań statystycznych na ośmiu SKP okazało się, że ten brak terminowości wynosi aż 52%. Takie badania na 800 SKP wskazują, że wskaźnik BT wykonanych w terminie wynosi 70%. Ale pozostałe 30% w skali np. całego kraju, to i tak bardzo znacząca cyfra opóźnionych przychodów dla każdej SKP.

A o pracy w ramach tzw. „grupy roboczej”, o wystąpieniu prezesa firmy „Diagnopol” i o pozostałych jeszcze kwestiach poruszanych w czasie tej legnickiej Konferencji opowiemy sobie nieco później, gdy z bieżącymi tematami zrobi się nieco luźniej.

I ponownie zapraszam do Interii, gdzie p. Paweł Rygas zamieścił ładnie skrojony materiał i kilka zgrabnych fotek z naszej Konferencji http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-transportowcy-spotkali-sie-w-legnicy,nId,1436625

 

I pozdrawiam

Dziadek Piotra

 Feeling Good

 

Loading