FATALNY STAN

Rate this post

Fatalny stan techniczny a wydawanie środków publicznych.

Na stronach GITD ukazała się kolejna informacja o ich rzekomym sukcesie (medialnym?). Stwierdzono mianowicie fatalny stan techniczny naczepy wykorzystywanej do przewozu złomu. Dokonali tego wiekopomnego odkrycia Inspektorzy z kłodzkiego oddziału dolnośląskiej Inspekcji Transportu Drogowego, przy współudziale funkcjonariuszy Policji z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej w Świdnicy (zabrakło w tym szacownym gronie jeszcze tylko inspektorów z TDT oraz pracowników tamtejszych WK nadzorujących nasze SKP?).
Prowadzili oni w dniu 10 czerwca przy pomocy Mobilnej Jednostki Diagnostycznej kontrolę stanu technicznego pojazdów. W trakcie kontroli stanu technicznego naczepy wykorzystywanej do przewozu złomu, poruszającej się po drogach Świdnicy stwierdzono liczne rażące usterki, które zagrażały bezpieczeństwu ruchu drogowego.
Kontrola wykazała m.in.:

  • liczne pęknięcia ramy konstrukcyjnej naczepy,
  • niesprawny układ hamulcowy,
  • nadmiernie zużyte ogumienie,
  • niesprawne oświetlenie oraz
  • brak wyposażenia obowiązkowego.

Tym razem – na nasze szczęście! – nie było kolejnej i fatalnej środowiskowej wpadki, bo ta kontrola nie była po naszym OBT (okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu).
Podczas kontroli kierowca nie okazał DR twierdząc, że został on jakiś czas temu zatrzymany przez Policję. W związku ze stwierdzonymi fatalnymi nieprawidłowościami, które zagrażały BRD pojazd został usunięty na parking strzeżony wyznaczony przez Starostę Świdnickiego. Wobec kierowcy oraz właściciela pojazdu zastosowano postępowanie mandatowe.
Znajdująca się na wyposażeniu dolnośląskiej ITD Mobilna Linia Diagnostyczna jest pierwszym tego typu, w pełni zautomatyzowanym urządzeniem w Polsce i prawdopodobnie nie ostatnim. Bo wydaje się, że w ten sposób urzędnicy chcą nasze SKP wyeliminować i przejąć nasz rynek badań technicznych. Ciekawe, jakie jest w tym zakresie stanowisko  naszych branżowych organizacji, bo milczenie w tym zakresie może dla nas wszystkich miec fatalne skutki?

MLD obsługują odpowiednio przeszkoleni inspektorzy transportu drogowego, także posiadający uprawnienia diagnostów samochodowych, co daje gwarancję wysokiego poziomu merytorycznego prowadzonych kontroli oraz stanowi podstawę do rozważań, co zarząd może jeszcze zrobić, aby Panowie Inspektorzy zasilili nasz OSDS.

A mnie zastanawia ponadto, jaki jest plan GITD dokonywania dalszych takich fatalnych zakupów MLD (mobilna linia diagnostyczna) na przełomie lat 2015/2016 oraz w jakiej ilości i za jaką kwotę. Bo naszych SKP jest na dzień dzisiejszy ponad 4.000, a apetyty urzędnicze na bezzasadne wydawanie naszych pieniędzy ciągle rosną.

I zauważcie, że ten stan techniczny opisywanej naczepy był na tyle tragiczny, że do zatrzymania tego pojazdu na parkingu strzeżonym wystarczył zwykły Policjant RD (sic!), który miał sprawny wzrok, bo wystarczyło do tego badanie organoleptyczne! 
I z tego punktu widzenia te wszystkie ich bajery w postaci MLD i innych podobnych zakupów są bezzasadnym i fatalnym w skutkach wydawaniem środków publicznych.

Takie zakupy ilustrują fatalny stan umysłowy naszej (?) klasy polityczno-urzędniczej!

I pomyślcie chwilkę . . . . , no jeszcze chwilkę . . . .

A teraz odpowiedzcie mi na pytanie, czy jeżeli urzędnicy mają uwagi do złej pracy np. lekarzy, to czy budują konkurencyjne dla nich państwowe przychodnie i szpitale?

Mam nadzieję, że już zrozumieliście.

dP skomentował: http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/fatalny-stan-techniczny-naczepy-wykorzystywanej-do-przewozu-zlomu#sthash.N5EKTdVM.dpuf

Loading