PRAKTYK NAPISAŁ

Rate this post

PRAKTYK
5 sierpnia 2015 @ 11:25

Z forum.
Na tej stronce próbowałem aby Prezes OSDS, lub członkowie zarządu wyrazili swoją opinie w temacie interesującym diagnostów tylko dlatego, że w tak nieodległym czasie Waldemar Witek był tutaj bardzo aktywnym uczestnikiem, czyniąc różnego rodzaju uwagi.
Czytając forum „norcomu” pojawiły się bardzo istotne uwagi jak i zastrzeżenia co do badań pojazdów z kierownicą po prawej stronie. Z tego wynika że żaden z diagnostów nie został przeszkolony i przeegzaminowany w tym zakresie.
Ja nadal twierdzę, że żaden z diagnostów nie posiada uprawnień do wykonywania tych badań.
Rolą stowarzyszenia powinno być oficjalne zapytanie do Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju o zinterpretowanie tej sytuacji.
Na szczególna uwagę zasługuje fakt że diagnosta będzie teraz potwierdzał, że kierowca siedzący po prawej stronie pojazdu ma pełną kontrolę w zakresie możliwości podjęcia manewru wyprzedzania jadącego pojazdu i zapewnione pełne pole widoczności po lewej stronie wyprzedzanego pojazdu.

W rozporządzeniu ujęto zapewnienie pola widoczności tylko z tyłu , aby pojazd mógł ustąpić pierwszeństwa dla wyprzedzającego pojazdu. Niestety to jeszcze nie spełnia warunków, dopuszczenia takiego pojazdu do ruchu. Pojazd musi zapewnić pole widoczności z przodu dla podjęcia manewru wyprzedzania jadąc za innym pojazdem, tymczasem w przypadku kierownicy po prawej stronie kierowca musi wysunąć cały pojazd na przeciwległy pas ruchu, o co najmniej około 1,5 metra.

Ustawa PoRD. Art.2 pkt.23) ustąpienie pierwszeństwa – powstrzymanie się od ruchu, jeżeli ruch mógłby zmusić innego kierującego do zmiany kierunku lub pasa ruchu albo istotnej zmiany prędkości, a pieszego – do zatrzymania się, zwolnienia lub przyspieszenia kroku;
http://moto.onet.pl/technika/sposob-na-anglika-lusterka-zamiast-przekladki/gxymd
Tylko taki system lusterek mógłby w pełni uczynić aby taki manewr pojazdu, byłby w miarę bezpieczny.
W nowym Rozporządzeniu poz.1076, diagnosta w zaświadczeniu potwierdza że pojazd spełnia wszystkie warunki ujęte w ustawie Prawo o ruchu drogowym a więc już nie tylko w art. 66 i podobno jest to zasługa OSDS. Proszę wiec zwrócić uwagę na zapisy tegoż artykułu.
Warunki techniczne pojazdów
Art. 66. 1. Pojazd uczestniczący w ruchu ma być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego: nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie naruszało porządku ruchu na drodze i nie narażało kogokolwiek na szkodę;
5) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy oraz łatwe, wygodne i pewne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu;

„Już za 150 zł kupisz specjalne lusterka Krugozor, które pozwolą ci na bezpieczną jazdę po polskich drogach samochodem z kierownicą po prawej stronie. Dzięki nim będziesz widział co się dzieje na przeciwnym pasie ruchu bez konieczności ryzykownego „wychylania się” na środek jezdni. Lusterka Krugozor działają na zasadzie peryskopu. Wygląda to w ten sposób, że dwa lustra „patrzą” na siebie powiększając kierowcy pole widzenia. Mechanizm ten montuje się za pomocą przyssawek w dolnym rogu przedniej szyby tuż nad deską rozdzielczą. Zamontowanie lusterek i dostosowanie ich do swoich potrzeb zajmuje kilkanaście sekund. Nie potrzeba do tego żadnych narzędzi.”

Czy pojazd z kierownica po prawej stronie bez tych lusterek umożliwiających podjęcie manewru wyprzedzania spełnia te warunki USTAWY PRAWO O RUCHU DROGOWYM?

Diagności będziecie pierwszymi ofiarami tego rozporządzenia i anglików na naszych drogach.Pojazdy takie w obecnym kształcie rozporządzenia może dopuszczać do ruchu wyłącznie MIiR na zasadzie odstępstwa, a nie diagności. Proszę to wziąć pod uwagę zanim pójdziecie pod sąd w razie wypadku drogowego z anglikami. Nie macie przeszkolenia i uprawnień i na dodatek chcecie dopuszczać pojazd do ruchu który nie spełnia podstawowych warunków ujętych w naszym prawie o ruchu drogowym. Art. 66. 1. 5).

Bardzo Was proszę przemyślcie to sobie a Prezes powinien zaprzestać się uważać, że wszystko wie najlepiej i wziąć pod uwagę wypowiedzi innych, którym dobro diagnostów leży na sercu.
Pozdrawiam

PRAKTYK

==============================

Korzystając z uprawnień administratora i z uwagi na wagę poruszanego zagadnienia pozwoliłem sobie – i to bez wiedzy zainteresowanego, czyli Kolegi Praktyka – przenieść Jego komentarz na stronę główną. Chodzi to o komentarz do: http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/reforma-systemu-bt/

Mam nadzieję, że się nie pogniewa.

pozdrawiam

dP

Loading