PROŚBA

Rate this post
PROŚBA O UMIESZCZENIE ODPOWIEDZI
– dotyczy: Zapytanie do artykułu internetowego pt. „Sprzeciw II” http://www.diagnostasamochodowy.pl/2015/zapytanie/
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Szanowni Państwo,
W pierwszej kolejności pragnę podziękować Panom (Panu Błażejowi, Panu piszącemu pod nickiem „katalizator”, Panu Grzegorz Krzemieniecki) za to, że zechcieliście wyrazić swoje opinie na postawione przeze mnie pytanie, czy też wskazać inne źródła które łączą się z poruszanym tematem. Jeszcze raz dziękuję.
Nie rozumiem zupełnie dlaczego Panowie (dwóch Panów) serwują sobie wzajemnie takie uszczypliwości? Przepraszam Panów najmocniej, ale ciężko mi czasami pojąć różne rzeczy.
Ale wracając do tematu.
Moje pytanie jest próbą znalezienia odpowiedzi, jak „prawidłowo należy rozumieć Art. 81 ust.4 Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym” w przypadku rejestracji nowego pojazdu kategorii M3 (czy przed dokonaniem czynności rejestracji muszę zrobić badanie techniczne okresowe przed I rejestracją pojazdu w Polsce?).
W tym miejscu pragnę odpowiedzieć na pytanie postawione przez Pana piszącego pod nickiem „katalizator”. Pytanie: „Dowiedział się pan o temacie wszystkiego czego pan chciał?
Odpowiedź: Temat na pewno nie został wyczerpany. Jestem jednak naprawdę wdzięczny za Pana/Panów opinie.
Na chwilę obecną wiem tylko jedno, że Panów zdania w tej materii są diametralnie różne, to po pierwsze, a po drugie 2 wydziały komunikacji (jeden od drugiego oddalony o 70 km mają również całkowicie inne stanowiska w tej sprawie – jedno zgodne z opinią wyrażoną przez Pana Błażeja, drugie stanowisko zgodne z opinią wyrażoną przez Pana piszącego pod nickiem „katalizator”).
Dalej także nie rozumiem dlaczego jeden WK interpretuje przepis prawa inaczej (wszakże to ten sam przepis prawa !!!) niż drugi WK?
Co ciekawe, pragnę tylko zasygnalizować że:
1. Zadałem to pytanie (jak prawidłowo należy rozumieć Art. 81 ust.4 Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym”) 3 prawnikom. Odpowiedzieli jak Pan Błażej. Że „wcięcie” odnosi się to całości tj. punktu 1 i 2
2. Pytałem także kilku diagnostów (niektórzy z 20 – letnim stażem). Trzech z nich odpowiedziało, że: „ciężko powiedzieć”, dwóch diagnostów wyraziło pogląd zgodny z opinią Pana piszącego pod nickiem „katalizator”, a dwóch kolejnych diagnostów wyraziło pogląd zgodny z opinią Pana Błażeja.
3. Ustawa z dnia 21.12.200 r. o dozorze technicznym. Rozdział 5. „Przepisy karne” Art. 63 ust. 1 i 2 – proszę tam jeszcze zerknąć jak Panowie będą mieli chwileczkę wolnego czasu.
Powiem Panom, że w tym momencie dałem sobie spokój.
Na koniec mogę powiedzieć tylko tyle:
Niczym cokolwiek poszedłem załatwiać w wydziale komunikacji, zadzwoniłem do TDT, powiedziałem w czym rzecz, przyjechał inspektor TDT, dokonał on stosownych oględzin, pomiarów i opisów zbiorników, wydał stosowne decyzje na eksploatacje, TDT wystawiono fakturę, należność za te czynności została uiszczona [przy okazji decyzja nie na 4 lata (prawo unijne) ale skrócił ją do 3 lat (prawo polskie).
Pojazd (autobus) zarejestrowałem, dowód miękki a następnie w twardych okładkach także dostałem.
WK wbił mi pieczątkę, że przegląd techniczny ważny jest na rok.
WK nie żądał abym dostarczył decyzji TDT na eksploatację zbiorników, nie musiałem dokonywać okresowego badania technicznego.
Pozdrawiam
Mariusz
– – – – – – – – – – – –
PS. Życzę Panom Wszystkiego najlepszego w nadchodzącym 2016 roku.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Proszę Pana Błażeja o umieszczenie niniejszej publikacji na stronie http://www.diagnostasamochodowy.pl – proszę Panów o wyrozumiałość :-)., wynika to z faktu, iż nie umiem na chwilę obecną dodać komentarza osobiście (w wolnej chwili muszę poprosić o pomoc zaprzyjaźnionych informatyków).
Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam wszystkich Panów.

Loading