WEEKENDOWO TO I OWO

Rate this post

Weekendowo, to i owo. Czyli przy sobocie i już po robocie: stan spraw we Wrocławiu, kopia badania zbiornika po wypadku i spotkanie w Jastrzębiej Górze.

I. Sprawy wrocławskie.

Jeżdżę do tego Wrocka i jeżdżę. Ostatnio byłem już trzy razy we wrocławskim Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym (WSA) i . . . nadal bez ostatecznego rozstrzygnięcia. Strata czasu i pieniędzy (i nie wiem do dziś, czego mi bardziej żal: czasu, czy pieniędzy?). Bo najpierw odroczono ogłoszenie wyroku, a potem się (od tych problemów?) rozchorowano.

A wczoraj ponownie odroczono dwie wrocławskie sprawy do 30 listopada, gdyż cyt. „sprawa jest trudna i skomplikowana”.

Bo choć sprawa idzie, jak po grudzie, to sędziowie też są Ludzie i mają prawo do L4, choć od przeciągających się sądowych terminów można dostać cholery.

Ale między nami mówiąc, to bardzo ciekawy prognostyk, że wrocławskie składy sędziowskie chcą tak dokładnie analizować, aby Kolegów nie skrzywdzić bezzasadnym pozbawianiem uprawnień i pracy, i już innych wyroków nigdy nie kopiować, czyli samodzielnie myśleć i prawnie nie błaznować . . .

 

II. Potrzebna jest nam kopia badania zbiornika z TDT.

Nasza redakcja zwraca się z prośbą o pomoc w ewentualnym uzyskaniu kopii poświadczenia z badania DORAŹNEGO POWYPADKOWEGO zbiornika, jako wynik ustawy PoRD i załącznika do rozporządzenia 996 pkt 1.4 z późniejszymi zmianami.

Prosimy o przysłanie takiej kopii/skanu na nasz adres: [email protected]

III. Spotkanie w Jastrzębiej Górze.

Obiecałem Wam, więc wypełniam tę obietnicę. To spotkanie odbyło się właśnie tam, w dniach 1 do 2 października br. Organizatorem spotkania było Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Komunikacji. Debatowano na temat proponowanych zmian stanu prawnego w zakresie zadań wydziałów komunikacji.

Uczestniczyli w niej szefowie wydziałów komunikacji z jednej strony, zaś z drugiej strony przedstawiciele obu resortów, jak i organizacji i jednostek rządowych.

Wystąpienia dotyczyły między innymi:

  • Dyr. Twardowski omówił temat wydawania uprawnień do kierowania pojazdami w kontekście zmian ustawy prawo o ruchu drogowym i o kierujących.
  • Naczelnik Cabańska omówiła temat CEPIK 2.0 w aspekcie przygotowań do jego wdrożenia z początkiem roku 2016.
  • Przedstawiciele Państwowej Wytwórni Papierów Wartościowych omówili zmiany w aplikacji ADSxP, wymianę sprzętu komputerowego oraz przygotowań w kontekście wdrożenia CEPiK 2.0.
  • Przedstawiciele Głównego Inspektora Transportu Drogowego omówił zadania starostw w związku z tworzeniem ewidencji przedsiębiorców prowadzących działalność transportową.

Wspólna dyskusja toczyła się wokół tematu wdrożenia aplikacji CEPiK 2.0 w aspekcie współpracy organów uczestniczących w procesie wydawania uprawnień do kierowania pojazdami i rejestracji pojazdów.

Jak została poinformowana nasza redakcja, spotkanie to było kolejnym branżowym spotkaniem o charakterze wyłącznie roboczym i wewnętrznym „na potrzeby ujednolicenia zasad procedowania spraw”, jakimi zajmują się wydziały komunikacji.

Myślę, że to może się wreszcie udać tym bardziej, gdy weźmiemy pod uwagę postulaty niektórych środowisk, aby do WK ponownie skierować NIK. Bo od ostatniej kontroli minęło już (…) lat, a tu wciąż nowe problemy . . . .?

Ale rozwiązanie jest prostsze, niż się wielu wydaje. I nie potrzeba do tego NIK-u i nie jest potrzebna kosztowna rozbudowa struktur administracyjnych w naszym (?) resorcie transportu. Wystarczy nasz własny samorząd zawodowy, na co już dawno temu, bo na początku 2012 r. wskazywał dr. Wiesław Czerwiński.

I tym pozytywnym akcentem, z nadzieją na ostateczne ujednolicenie zasad procedowania spraw w naszym zakresie PoRD przez nasze własne środowisko pozdrawia Was

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – –

P.S.

W niedzielę na Polsacie warto oglądać „Państwo w Państwie”. Będzie podobno o naszej branży . . . .

Loading