NW I SKP

Rate this post

NW i SKP, czyli Nowoczesny Warsztat o systemie kontroli naszych SKP, który rzekomo jest poza jakąkolwiek kontrolą. No, sam nie wiem, bo od mówienia/pisania o tym już mnie ręce bolą. tease

Chodzi o to, że w grudniowym miesięczniku Nowoczesny Warsztat nr 12 (197) ukazał się na całej szpalcie artykuł pt. „SKP – kontrole poza kontrolą” w sprawie postulatów koalicji R2RC. Już sam tytuł dość rewolucyjnie sugeruje, że starostwa i WK nic nie robią, że żadnego nadzoru nad naszymi kontrolami nie sprawuje także własciciel naszych SKP i nie robi także tego TDT. Więc przyszedł wreszcie czas na nadzór naszego własnego środowiska, czyli na nasz UDS-owy obowiązkowy samorząd zawodowy, o czym pisał dawno temu dr W. Czerwiński!

Ta Koalicja branżowych podmiotów ponownie zabrała głos w mediach przedkładając swoje stanowisko na temat funkcjonowania naszej branży.

Trochę mi przeszkadza sposób prezentacji ich stanowiska:

  • wiara, że posiadane środki finansowe „załatwią” problem po ich myśli,
  • skecz w wykonaniu aktorów (my się z nich nie naśmiewamy),
  • brak w tym wystąpieniu autentyczności, czyli jawności i transparentności co do przyjętych wniosków,
  • brak merytorycznej dyskusji w gronie wszystkich, Wszystkich podmiotów zainteresowanych tym zagadnieniem.

Podoba mi się postulat wprowadzenia cyt.: „gruntownych zmian w działalności stacji kontroli pojazdów„. Ale mam nieodparte wrażenie, że jeżeli wszyscy już chcemy tych „gruntownych zmian„, to nie wszyscy mamy te same gruntowne zmiany na myśli.

Dla mnie pojęcie „gruntownych zmian” wiąże się ze zwiększeniem podmiotowości insp. UDS-a, co jest kluczem do osiągnięcia gruntownego sukcesu. A temat ten jest tak szeroki, że wymaga dysertacji doktorskiej, a nie paru zdań w naszym Informatorze (np. część opracowania dr Wiesława Czerwińskiego). Ponadto nie mamy w tych postulatach Koalicji R2RC nic na temat stanowiska RPO i HFPC w odniesieniu do funkcjonującej niekonstytucyjnej praktyki administracyjnej i proponowanych przez resort transportu rozwiązań prawnych.
Ciekawy jest też prezentowany przez sygnatariuszy tej Koalicji schemat pt. „Faktyczny układ” – poniżej. Tyle, że wyciągnięte i „wyrysowane” wnioski nie odzwierciedlają całej złożoności tego zagadnienia. Nie uwzględniono przecież tego znanego powszechnie faktu, że wiele pojazdów wjeżdża na nasze SKP w celu sprawdzenia pojazdu przed OBT. Przecież mówimy o tym oficjalnie na naszych branżowych spotkaniach. Pojazdy z wypisaną listą usterek jadą na warsztat, gdzie są naprawiane. A dowodem tej tezy o naszej rzetelności jest systematyczny spadek liczby wypadków i kolizji w Polsce. I tej prawdy nie zagłuszy żaden skecz.
Ja wiem, że to pewien kłopot dla warsztatowców, bo Klienci mają do nas większe zaufanie, niż do ewentualnych usterek wskazywanych przez takie warsztaty, które potrafią „wykrywać” nieistniejące/wirtualne usterki, co jest niestety ciemną stroną i plagą wielu warsztatów. I Kooalicja R2RC nieco (?) o tym zapomniała . . . .
Więc wnioski, że „cierpi cała branża” są przedwczesne nieco (?) na wyrost.
I przyznam sie Wam, że jestem już nieco znudzony. Bo stan naszej branży opisywany jest tak samo od bardzo wielu lat. I nic się nie zmienia od bardzo wielu lat. Życie biegnie dalej, a powoływanie sie na postulaty przedłożone przed wielu laty traci rację bytu. Bo te postulaty w świetle dnia dzisiejszego są już w znacznej części nieaktualne, co jest przecież całkiem normalne.
I pozdrawiam
dP

NW - koalicjaNW - SKP
 

 

 

Loading