RCL OPINIUJE

Rate this post

RCL opiniuje projekt resortu transportu o zmianie ustawy PoRD, czyli wylewa na ten projekt prawne pomyje.

wondering

RCL, to Rządowe Centrum Legislacji, więc z samej nazwy możemy domniemywać, że znają się co nieco na prawie. Dlatego poczytajmy o co wnioskują i co winno podlegać naprawie:

  1. Nowa danina publiczna, o czym już pisałem – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/uzasadnienie-projektu-pord/

    RCL potwierdza spostrzeżenia naszej redakcji (skopiowali nasze stanowisko?), że wprowadzone tym projektem powszechnej opłaty, czyli nowego podatku na rzecz TDT i ITS jest nadużyciem prawnym, które stoi w sprzeczności z art. 92 Konstytucji oraz dotychczasowym orzecznictwem TK (Trybunału Konstytucyjnego).

  2. Instytucja „promesy” nie posiada ratio legis (prawnego uzasadnienia).

    A do tego dochodzi jeszcze cała litania pomniejszych zarzutów.

  3. art. 81 ust. 18 Projektu.

    Z projektu należy usunąć ten artykuł, albowiem nie posiada ratio legis (już drugi taki zarzut!), oraz jako superfluum (zbędny i szkodliwy nadmiar prawa lub mówiąc/pisząc inaczej lepiej dopuścić rzeczy zbyteczne aniżeli opuścić rzeczy konieczne).

  4. Propozycja rozwiązania problematyki naszych pieczątek. boring

    Nie ma ona właściwego, bo ustawowego uzasadnienia. Wiedzą o tym nawet dzieciaki po pierwszym roku studiów para-prawnych, że wszelkie obywatelskie obowiązki muszą mieć umocowanie ustawowe. Nie wiedzą o tym tylko w naszym (?) resorcie transportu i w TDT.

  5. Art. 83 Projektu – opłata ewidencyjna (OE).

    Kolejne błędy z prawnym umocowaniem tej opłaty.thumbsdown

  6. BT trolejbusów i tramwajów.

    Zdaniem RCL błędem jest brak wskazania, jak te badania będą przebiegały, gdzie na obszarze Państwa będą poszczególne SKP wykonujące takie BT i ile ich będzie (dużo?).

  7. Art. 86 projektu (7 dniowy termin na informacje o zmianach). confused

    Jest to działanie sprzeczne z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej (sic!).

  8. Art. 86 f projektu – inicjatorom stawiamy dwóję i odsyłamy do poprawki, jak do oślej ławki.
  9. Art. 86 i projektu – okresowa kontrola SKP co 5 lat i to na wniosek przedsiębiorcy, który w ten sposób „prosi?” TDT o możliwość wydania swoich pieniędzy na rzecz tej świetlanej instytucji (???). Brak ratio legis dla takiego prawnego rozwiązania (skarcenie po raz trzeci, jak w przypadku nieuków i dzieci).
  10. RCL proponuje wskazanie innego podmiotu do nadzoru nad naszymi SKP (sic!). surprised
  11. Projektowane „kontrole doraźne” budzą istotne wątpliwości prawne RCL, gdyż m.in. brak jest przepisów materialnych określających zakres takich kontroli doraźnych.
  12. Art. 86 k ust. 3 projektu budzi istotne wątpliwości prawne (sprzeczność z innymi przepisami).sad
  13. Art. 86 o ust. 4 projektu o „świadectwie kompetencji diagnosty” nie zawiera przepisów materialnych (po raz kolejny taki zarzut), czyli nie ma określonego sposobu jego składania i wskazania treści, jak ma zawierać.
  14. Wpisany do projektu obowiązek naszych okresowych szkoleń. peek

    Ponownie popełniony ten sam błąd, gdy obowiązki (w tym przypadku właściciela SKP) nie posiadają ustawowego umocowania.

  15. Zakres egzaminu (obowiązkowego) także nie ma ustawowej podstawy – co za ignorancja prawna!
  16. Dalej krytyka prawna mechanizmu waloryzacji stawek opłat za BT oraz przepisów o nakładanych na nas karach.
  17. Brak ratio legis (już nie liczę, który raz tak wtopili prawni inżynierowie z naszego resortu transportu) dla możliwości wynajmowania SKP od naszych właścicieli przez TDT.
  18. W punkcie 21 swojej opinii RCL zauważa, że osoby, które przygotowywały ten projekt nie znają naszej Konstytucji!!! angry
  19. RCL wskazuje na brak przepisów przejściowych i na konieczność dołączenia opinii o zgodności projektu z prawem UE.

I oni (inżynierowie z resortu transportu + TDT) chcą nadzorować naszą pracę? Przecież ich poziom prawny jest niższy od studenta pierwszego roku studiów para-prawnych.

confused

No i tyle na tę chwilę,

a resztę potem,

gdy odetchnę nieco,

i wrócę do podobnych opinii z powrotem,

bo opisać Wam co nieco.

Dziadek Piotra

Loading