SERWIS MOTORYZACYJNY

Rate this post

Serwis Motoryzacyjny 9/2016, który wpadł mi w ręce, jest ważnym, bo jubileuszowym setnym numerem.

cakeclap

Gratulujemy Redakcji tych 10-ciu lat na rynku branżowych wydawnictw, gdyż SM stanowi istotny element naszej branżowej wiedzy.

thumbsupwine

Już sam wstępniak Redaktora K. Trzeciaka wprowadza nas w interesujący nas świat i dostarcza np. odpowiedzi na pytania o tym (?):

  • gdzie 20-letni „maluch” kosztuje 5.000 USD (dolarów)?
  • gdzie (oprócz Polski) mechanicy budują pojazdu od podstaw i bardzo często z samodzielnie wykonanych części?
  • Gdzie diagnosta dolicza do urzędowej ceny za OBT tzw. mandat za zły stan techniczny?

tease

W numerze tym mamy szereg bardzo przydatnych nam informacji, jak np.:

  1. Omówienie przepisów wykonawczych wprowadzających blokadę alkoholową, którego autorem jest dr Marcin Barankiewicz. Jest ciekawy wstęp zawierający podstawy prawne i krótką retrospekcje z przebiegu wprowadzania tego przepisu, wskazano procedurę tych BT z wysokością opłaty oraz wymagania funkcjonalne i techniczne blokady alkoholowej (str. 14).
  2. Wskazanie, gdzie możemy znaleźć aktualną interpretację znowelizowanych przepisów dotyczących zmian konstrukcyjnych pojazdów (poniżej).
  3. Przypomnienie, że od 1 września br. opłaty ewidencyjne wnosimy już do Min. Cyfryzacji.
  4. Oznaczenia na obręczach i bezpieczeństwo pompowania kół, którego autorem jest Karol Rytel – starszy specjalista ds. technicznych w PISKP (str. 18).
  5. Czym jest marketing na SKP pt. „Jak sobie pościelesz, czyli edukacja klienta”, którego autorem jest Maciej Matczak. W ten sposób wreszcie mamy powiew nowoczesności, o którą od wielu lat proszę. Bo brak podstawowej wiedzy o marketingu jest przyczyną wielu naszych spektakularnych – w tym mniej i bardziej ważnych – porażek. Mamy tu małe co-nieco o braku dialogu na SKP, mamy wskazanie celu marketingowego i mamy o szeroko pojętej edukacji kontrolowanego klienta – super.
  6. Rzut okiem na historię wielocypedów (cyklów), które były początkiem motoryzacji z ciekawym polskim wątkiem – dla wszystkich Cyklistów i pasjonatów historii motoryzacji.

A moją szczególną uwagę zwrócił artykuł mecenasa dr Rafała Szczerbickiego pt. „Odpowiedzialność diagnosty przed Trybunałem Konstytucyjnym” (str. 16 – 17). Z uwagi na wagę tego zagadnienia dla całego naszego środowiska zawodowego postanowiłem odnieść się do treści tego artykułu w osobnej i odrębnej formie. Tak więc proszę jeszcze o parę dni cierpliwości, abym mógł przetrawić dla Was to ważne zagadnienie.

Oczywiście, że tradycyjnie także i ten numer SM zawiera wiele ciekawych informacji dla naszych warsztatowców, którym polecam „Xsara Picasso I.6i (1999-2010) w serwisie” (str. 51-58), a także procedury naprawy czujnika systemu ESP (str. 28) oraz „Trzy drogi diagnozowania usterek” Mikołaja Słupskiego (str. 26) i szereg innych branżowych wiadomości.

A lektura artykułu Katarzyny Niepokulczyckiej-Bień o systemie BT na Kubie to czysta przyjemność i cała seria przemiłych niespodzianek (str. 10-13). Bo tam, w tych tropikach i wśród samych zabytkowych pojazdów badane są spaliny (poniżej) – a gdzie im do Europy?!?!.

Jest nad czym myśleć . . . . notsure

Więc zapraszam do SM, jako kopalni ważnych i branżowych wiadomości.

hi

I pozdrawiam Redakcję SM

dP

– – – – – – – – – – – – – –

zmiany-konstrukcyjneoespaliny-kuba

Loading