DIAGNOSTA A WYPADEK DROGOWY

Rate this post

Szanowne koleżanki i koledzy diagności.

Żeby podjąć skuteczne działania w obronie naszej koleżanki to musimy się zapoznać z istotnym materiałem dowodowych.

Na samym wstępie pragnę poinformować że zamieszczona opinia p. A Sałaty i G. Krzemienieckiego wprowadza diagnostów w błąd.

Opinia w sprawie zatrzymania dowodów rejestracyjnych pojazdów służących do przewozu dłużyc”

Proszę zwrócić uwagę na zamieszczoną tam fotografie FOT.3.

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot.3. Zdjecie przedstawiajace przednią część pojazdu. ( tak napisali fachowcy)

Proszę się zastanowić, czy zdjęcie na Fot. nr.3 stanowi przednią część pojazdu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gdyby tak było, to przyczepa ciągnie za sobą ciągnik siodłowy, albo też jedzie tyłem do kierunku jazdy i ciągnik siodłowy ją pcha, czemu przeczy normalność.

Resztę pozostawmy bez komentarza, zdjęcie kompromituje autorów pseudo opinii.

Ocenę sytuacji wobec oskarżenia skierowanego przeciwko diagnostce samchodowej w wyniku wypadku SYG. IIK14/17 z dnia 21czerwca 2012 roku, należy dokonać analizując opinię biegłych.

Oceny musimy dokonać w oparciu o naszą wiedzę na temat badań technicznych pojazdów i wskazać ewentualne błędy niezgodne z naszą wiedzą .

Żeby podjąć dyskusję, przestawię istotne fragmenty opinii,( a jest ich kilka)

INSTYTYTUTU EKSPERTYZ SĄDOWYCH w Poznaniu z dnia 17 LISTOPADA 2016.

Na samym wstępie należy wyjaśnić co to jest przyczepa Glogger.

 

zdjęcie przedstawia jej wygląd wraz z dyszlem, zwanym urządzeniem sprzęgowym.

To jest właśnie tylna część pojazdu na której spoczywa drewno dłużycowe.

 

 

Diagnosta nie jest prawnikiem, niema też przepisów, określających sposób przeprowadzenia badania tego typu przyczepy. Skoro jednak wcześniej została zarejestrowana, to jak należy w tej sprawie postąpić?


Poza tym, w kabinie kierowcy mamy zamontowaną tabliczkę z następującą informacją:


 

 

 

Ustalmy więc, jaki jest związek przyczynowo skutkowy diagnosty z tym wypadkiem ? Zeznania oskarżonej.


W tej sytuacji obrona skierowała pytania oczekując odpowiedzi od biegłych.

Pytanie nr 2.

Pytanie nr 3.

Pytanie nr 4.

Pytanie nr 5.

Nie ustalono, czy to jest ta przyczepa, która była na badaniach technicznych

14 lutego 2012. Jakie znaczenie mają odpowiedź w tej sytuacji?

Pytanie nr 6.

Pytanie nr 7.

Dodam jeszcze, że materiał dowodowy w sposób jednoznaczny wskazuje, że badana przyczepa, która uległa wypadkowi, nie posiadała tabliczki znamionowej, ani numeru na ramie.

Prokuratura, jak i w opiniach nie przedstawiono dowodu, że to jest ta przyczepa, która była na badaniach technicznych w dniu 21 czerwca 2012 roku.

Pierwsza część.

Praktyk

 

Loading