KRÓTKIE MIGAWKI Z KONFERENCJI PISKP

Rate this post

Krótkie migawki z naszej branżowej sadzawki lub ciekawsze informacje, których nie wolno traktować, jak przejściową sensację. Czyli opowiem o tym pokrótce, co ciekawego mówiono na Konferencji Szkoleniowej w Ustce.

Jak się zapewne domyślacie, przyszedł czas na uzupełnienie tego, co zacząłem w sobotę, czyli http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/sukces-prezesa-l-turka/

Chciałbym rozpocząć od zagadnień związanych z CEP2,0 z prezentacji Ministerstwa Cyfryzacji oraz o tym, co w tej kwestii omawiano w panelu dyskusyjnym.

Na początek zacznę od tej kłopotliwej nieco (?) sprawy organizacyjnej, jaką było ograniczenie czasowe tej części Konferencji (o ograniczonej liczebności sali już pisałem wcześniej). Mogło to spowodować, że wielu uczestników nie uzyskało odpowiedzi na pytanie . . . (?), którego . . . – nie mogli zadać (sic!).

 

Ale Prezes L. Turek zapewnił jednak, że kontakt e-mailowy i telefoniczny pozostaje do dyspozycji Uczestników Konferencji i żadne z pytań nie pozostanie bez odpowiedzi.

 

A na podkreślenie zasługuje, że oprócz słusznych podziękowań dla Prezesa L. Turka za zorganizowanie pierwszej takiej Konferencji, które wyraził jeden z jej Uczestników, to jednak większość pytań, które udało się zadać, także dotyczyła CEP2,0.

 

Dwóch przedstawicieli Ministerstwa Cyfryzacji miało co robić, gdy omawiali problematykę CEP2,0 i odpowiadając na pytania z sali:

  • pierwszy w Polsce negatywny wynik BT (tzw. „N”) zarejestrowany został w Jastrzębiu Zdroju w dniu 13 listopada 2017 r., o godz. 7,49 – vivat Jastrzębie Zdrój!
  • Oprócz naszej branży z ilością ok. 5.000 SKP, z CEP2,0 korzysta jeszcze 60 innych podobnych interesariuszy,
  • w związku ze zbliżającą się likwidacja konieczności posiadania przy sobie DR w czasie jazdy samochodem, to ewentualne zatrzymanie DR nastąpi w formie „wirtualnej”, z wydanie realnego Pokwitowania Policyjnego,
  • łączenie BT (np. OBT + DBT) to tylko kwestia oprogramowania na danej SKP (?),
  • brak wielu istotnych informacji (GAZ, HAK, zatrzymanie DR przez Policję, ostatni nr rej., aktualizacja TNBT, korekta prerejestracji, zmiana nr VIN, nowa TZ, itd., itp., et’cetera) – trwają intensywne prace nad zmianą tej sytuacji,
  • rok produkcji i jak poprawić błąd – poprawiać tylko w porozumieniu z WK/starostwem! Kwestionowano zasadność ustalania roku produkcji w zakresie BT1,
  • a ja zapytałem w kuluarach o to, czy można sprawdzić czas każdego BT wykonanego przez każdego insp. UDS-a na każdej SKP – otrzymałem pozytywną odpowiedź (sic!) o tym, że taką informację może już otrzymać każdy „uprawniony przez Prawo” podmiot,
  • zbyt krótki jest 3-dniowy tryb awaryjny, bo np. na 6 SKP otwartych w 2017 r. tylko 2 mogły normalnie pracować. Tym samym 4 pracowały w trybie awaryjnym z przekroczeniem jego okresu. Były WK/starostwa, które podchodzą literalnie do tego terminu 3 dni,
  • prerejestracja” nie jest właściwie wykorzystywana – tylko po wcześniejszym sprawdzeniu w CEP2.0, że tego pojazdu tam nie ma i tylko wówczas, gdy pojazd pochodzi z UE,
  • zgłoszenie niezgodności może nastąpić tylko wówczas, gdy nie ma możliwości wprowadzenia pojazdu do systemu CEO2.0,
  • liczne błędy w systemie, np. stan licznika 100.000, a na zaświadczeniu 12.000 km,
  • od 2019 r. system identyfikacji insp. UDS-a ma być w gestii TDT,
  • od 2020 r. to insp. UDS otrzymywać będzie certyfikat, a nie SKP,
  • w czerwcu ma być ogłoszony nowy cennik za BT.

I tyle na tę chwilę.

I poniedziałkowo pozdrawiam,

i do wydłużenia czasu BT namawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

Prezes L. Turek otrzymuje statuetkę św. Krzysztofa z rąk przedstawicieli Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji

1 gdzie są właściwe dekodery na każdej SKP? – to pytanie nie padło, choć może powinno

Loading