DEBATA NA SEJMOWYCH SALACH

Debata na sejmowych salach, czyli został nam już tylko Allah?

surprised

Podkomisja do spraw mikro i małych przedsiębiorstw. Było interesująco. Było o zamykaniu SKP, o proteście środowiska, o odbieraniu nam uprawnień i było „proszę nie kłamać!”.

Byli wszyscy najważniejsi gracze na naszym rynku, nawet SITK Krosno.

I tak, na ten przykład:

  • Jest mi przykro, że dzisiaj się tu spotykamy. Po poprzednim naszym spotkaniu liczyłem, że zostanie wypracowany kompromis, który będzie akceptowany przez wszystkich, tj. stronę rządową i przedsiębiorców prowadzących Stacje Kontroli Pojazdów”.
  • zawarte kompromisy między stroną społeczną i rządową zostały pominięte i zaniechane w przedstawionej wersji zmiany ustawy PoRD.”
  • nie starostwie, a TDT przejmuje nadzór nad SKP”
  • zatrudnianie na SKP diagnostów samochodowych z wyrokami”1
  • mad ośrodkami szkolenia diagnostów nie ma żadnego nadzoru, co powoduje słabe ich przygotowanie”
  • nie przewiduje się zmiany cennika, ale przedsiębiorcy prowadzący SKP będą ponosili koszty opłaty jakościowej za BT po terminie, nie wyższej jak 3,5 zł”
  • obecny system jest kulejący i nieszczelny, więc ta konieczna zmiana jest ceną, którą musimy zapłacić”
  • ostatnia kontrola NIK obejmowała zaledwie ok. 5,5% starostw, które nie miały podpisanych umów z TDT i bez dużych miast, zaś wnioskami obejmuje się całą branżę”
  • panie ministrze, to jest dla nas oburzające. Szkoda naszego czasu i tych ostatnich trzech lat, gdy z dyskusją wróciliśmy do punktu wyjścia.”
  • to, że starostowie niedostatecznie wykonywali nadzór nad SKP wynika z faktu, że nigdy na to nie dostali pieniędzy”
  • projektowana ustawa doprowadzi do upadku lub na skraj ekonomicznej nieopłacalności 90% przedsiębiorców prowadzących SKP”
  • w przyszłym roku ogromny skok cen energii spowoduje, że gwałtownie zmieni się sytuacja ekonomiczna branżowych podmiotów”
  • to, że ktoś tam coś źle zrobił, to nie znaczy, że wszyscy źle robią”
  • projektowane zmiany, to nie jest wprowadzenie dyrektywy. To jest skok na kasę, gdzie się chce zniszczyć Polskie Stacje Kontroli Pojazdów i przejąć je przez Transportowy Dozór Techniczny”
  • czy dyrektywa unijna wymaga kar za nieterminowe BT?”
  • podniesienie opłaty za BT choćby o 5 zł, z punktu widzenia osoby, która oczekuje na rzetelne wykonanie BT, nie jest znaczną dolegliwością”
  • a co się stanie, jeśli jakaś część pracodawców w niektórych okręgach zamknie swoje SKP i nie będzie gdzie skontrolować stanu technicznego pojazdów?”
  • TDT dzisiaj nie prowadzi BT na SKP, ale w przyszłości będzie prowadził. Dlatego, że było tak źle, to ma być lepiej”
  • to zupełnie niewyobrażalne, że na jakimś obszarze zamknięte zostaną SKP. Wówczas Minister Infrastruktury będzie musiał podjąć jakiej racjonalne działanie”
  • rocznie przybywa 200 SKP, a jeszcze fundują dodatkowe mycie czy jakiś zapaszek do samochodu. Więc nie przesadzajmy”
  • co zrobicie, jak przedsiębiorcy w ramach protestu zamkną swoje SKP na terenie dwóch powiatów?”
  • procedowany projekt wprowadza zmiany większe, niż to nakazuje Dyrektywa UE”
  • istnieje obawa, że SKP będą zamykane, a diagności będą tracić swoje uprawnienia i pracę”
  • przepisy nasze nie są czytelnie i zawsze będzie to powodowało rozbieżności prawne”
  • przeciętny kierowca w Polsce wydaje na naprawę swojego samochodu 2.000 zł rocznie. Więc dorzucenie do tego jakiejś drobnej kwoty, np. 3,5 zł nie spowoduje jakichś perturbacji i nie powinniśmy się bać tego”
  • z chwilą odebrania uprawnień diagnosta nie będzie miał szansy na obronę z powodu rygoru natychmiastowej wykonalności. Podobnie będzie z przedsiębiorcami prowadzącymi SKP”
  • wiemy jakie samochody trafiają do recyklingu . . . – z ważnym badaniem technicznym, a 50 % z nich trafia do szarej strefy”
  • gdzie jest napisane w Dyrektywie, że koszty nadzoru ma ponosić przedsiębiorca?”
  • zarabiamy coraz więcej, kupujemy coraz droższe samochody, więc i cena BT może zostać urealniona”
  • skupiamy się na cenie BT a nie na tym, jak ma wyglądać BT”
  • co w przypadku, gdy diagnosta dopuści do ruchu pojazd, np. autobus z dziećmi i dojdzie do wypadku samochodowego i będą ofiary?”
  • dopiero w dwóch kolejnych kontrolach musi nastąpić rażące naruszenie przepisów, aby zamknąć SKP”
  • te przepisy są dobre, muszą wejść w życie, nie uchronimy się od tego”
  • proszę nas nie kłamać”
  • c.d.n.

dP

– – – – – –

Warto samemu posłuchać: http://sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/transmisje_arch.xsp#76701C6B431EF903C1258346003A640C

– – – – – – –

1   Czyżby był jakiś prawny zakaz?

616 total views, 4 views today