SERWIS MOTORYZACYJNY NR 9/2018

Rate this post

Wrześniowy Serwis Motoryzacyjny nadal dla nas atrakcyjny. Czyli ciekawa rozprawa o zabytkach Kolegi Adriana, poprzez lokalizację VIN do zagadnień z Prawa.

nice

Trafił do mnie ten egzemplarz SM nr 9 (122) – tym razem – nieprzypadkowo. Bo szefowie mojej firmy stali się kolejnymi członkami PISKP (Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów). Tym samym, nie muszę już prosić lub liczyć na jakiś przypadek w zapoznaniu się z tym wartościowym branżowym miesięcznikiem, aby rekomendować Wam niektóre jego treści.

W tym przypadku, oprócz tematyki i harmonogramu jesiennych spotkań szkoleniowych, mamy aż 5 artykułów dotyczących samych BT, więc jest co relacjonować.

Ale po kolei. lookdown

Słowo wstępne Redaktora Krzysztofa Trzeciaka poświęcone jest „nowej aferze volkswagena” z . . . – keczupem w tle. Prawda, że interesujące?

I.

Na stronie nr 10 i 11 mamy obszerny artykuł pt. „Czy zawsze będzie można jeździć bez DR”, którego autorem jest Dyrektor Biura PISKP dr Marcin Barankiewicz, którego niedawno spotkaliśmy na ostatnim szkoleniu w Zielonej Górze – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/21255/

Omówiono w nim wyczerpująco wszystkie aspekty tej nowej sytuacji prawnej na naszych drogach. Począwszy od podstawy prawnej, poprzez tzw. „wirtualne zatrzymanie DR” do problematyki naszych BT na SKP, gdzie niejeden klient może przyjechać bez DR.

Trudno nie zgodzić się z W. Szan. Autorem, gdy merytorycznie stawia do dyskusji kilka istotnych zagadnień wynikających z tego nowego prawa. Pozwólcie, za zasygnalizuję tylko w uzupełnieniu do problemów za zwykłą stłuczką na parkingu przed marketem, które sygnalizują już media:

  • wyjazd zagraniczny (bez DR i OC?),
  • kupno/sprzedaż pojazdu,
  • możliwości Policji w przypadku kradzieży pojazdu.

I jeszcze jedno ważne zdanie z tego artykułu chciałbym mocno podkreślić, cyt.: „Ustawodawca nie przewidział, ani chyba nie przewiduje w tej materii zmian, nawet jeśli chodzi o zmianę przepisów pod kątem wdrożenia dyrektywy 2014/45/UE”.1

Cóż tu więcej dodać, gdy jasno widać lenistwo intelektualne naszego Ustawodawcy i jego stosunek do Prawa UE, który wiedzie nas na cywilizacyjne manowce.

II.

Strona nr 12 i 13 zawiera artykuł pt. „Badania w niedzielę i święta”, którego autorem jest mec. dr Rafał Szczerbicki.

W związku z rosnącą ilością SKP, które pracują w ruchu ciągłym, artykuł ten spełnia nasze oczekiwania związane z wyjaśnieniem kontrowersji wynikających z zakazu niedzielnego handlu. Polecam wszystkim tym, którzy pracują w niedzielę i święta oraz tym wszystkim, którzy działalność swoich SKP zamierają rozszerzyć o dni świąteczne.

III.

Autorem „Odpowiedzi na trudne pytania” (str. 13) jest starszy specjalista ds technicznych Karol Rytel. Tym razem rozwiewa on wątpliwości w sprawie ewentualnego zastosowania w motocyklach świateł kierunkowskazów barwy żółtej samochodowej.

Pan Karol Rytel jest także autorem bardzo ciekawego zestawienia (str. 18 – 20) cech identyfikacyjnych (nr VIN) w samochodach. Jego także niedawno spotkaliśmy na ostatnim szkoleniu w Zielonej Górze – http://www.diagnostasamochodowy.pl/2018/21255/

Przyznaję, że ten sposób prezentacji tej problematyki widzę po raz pierwszy, a poruszanie się po takim zestawieniu jest przyjazne i nie nastręcza żadnych problemów. Tym samym, jest to wielce pomocny materiał, który powinien się znaleźć na każdej z naszych SKP.

IV.

No i doszliśmy do artykułu pt. „Badanie pojazdów zabytkowych – określanie niezgodności(str. 14 – 16), którego autorem jest posiadacz naszych uprawnień Kolega mgr inż. Adrian Malinowski. Być może niektórzy z Was pamiętają, że 21.12.2016 r. omawialiśmy jego cenną inicjatywę http://www.diagnostasamochodowy.pl/2016/zabytki-kol-adriana/

Szczególnie polecam tę pozycję wszystkim Kolegom, którzy mają lub będą mieli do czynienia z pojazdami zabytkowymi, bo warto.

Ale moje powyższe uwagi oczywiście nie wyczerpują ciekawej zawartości całego miesięcznika, więc nie pozostaje mi nic innego, jak tylko zaprosić Was do jego prenumeraty.

hi

I dziękując wszystkim Autorom i Redakcji,

pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – –

1 moje podkreślenie i wytłuszczenie.

Loading