JEST JAK JEST. DO ROBOTY!

Rate this post

Jest, jak jest. Czas wziąć się do roboty.

 

I. Sam nie wiem kto o tym przesądził, czy to ja, czy też może Kolega przesądził . . . .

Bo zadzwonił do mnie nasz Kolega Tomek i powiedział, że jeśli ja przestanę prowadzić tę naszą stronkę internetową, to on tu już nigdy w życiu nie zajrzy (sic!).

No cóż . . .

Nie ukrywam, że to mnie trochę otrzeźwiło i przypomniało, dlaczego wziąłem się za pisanie dla Was. Więc już mi nic nie pozostało innego, jak tylko podziękować Wam wszystkim, w tym szczególnie bardzo dziękuję Koledze Tomkowi!

Postanowiłem nie czekać dalej na kolejną wersję propozycji, tylko zabrać się za to, co zacząłem robić przed dziesięcioma laty. Bo czasy są niepewne dla naszej branży, rozstrzyga się nasza najbliższa przyszłość. Stoimy po raz kolejny na niepewnej kładce nad szalejącym potokiem. Trzeba uważać i pilnować się.

 

II. Nie tylko my analizujemy, czyli wstęp do stanowiska WSSKP.

Wiele naszych branżowych organizacji przystąpiło do analizy obecnej sytuacji związanej z próbą zmiany naszej części ustawy PoRD. Za chwilę będziemy mieli dostęp do tego, jakie stanowiska zajęły poszczególne organizacje.

Jak wynika z uzasadnienia, ale także zapisu samego projektu ustawy koszt jej wdrożenia wynosi około 220 milionów złotych w skali 10 lat i ma być pokryty z budżetu państwa oraz opłat z tytułu nieterminowego przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Beneficjentem wprowadzanych rozwiązań ma być Transportowy Dozór Techniczny, który ma sprawować nadzór nad systemem badań technicznych poprzez kontrolowanie pracy diagnostów. To środowisko zawodowe ma ponosić konsekwencje finansowe (kara – do 2 tysięcy złotych) i dyscyplinarne. Również przedsiębiorcy poniosą skutki finansowe ewentualnych naruszeń w postaci sankcji finansowych (kara – do 10 tysięcy złotych).

W projekcie jest wiele absurdalnych rozwiązań szkodliwych dla systemu badań technicznych pojazdów, diagnostów i przedsiębiorców. Jako przykład można tu przytoczyć dokumentację fotograficzną badania.

Najbardziej dziwne są wydatki budżetu państwa w sytuacji kiedy pandemia COVID-19 pustoszy gospodarkę, a deficyt budżetu państwa sięga setek miliardów złotych. Analizujemy szczegółowo zapisy projektu i już wkrótce przedstawimy stanowisko Stowarzyszenia w tej sprawie.” (uwaga: moje są podkreślenia i wytłuszczenia)

https://wsskp.pl/nowy-projekt-pord-uc48/

 

III. Do roboty!

Więc przystępujemy do pracy. Elementem tej dyskusji będzie nasze tradycyjne sobotnie internetowe spotkanie o godz. 20,oo – na które serdecznie zapraszamy wszystkich tych zainteresowanych, którzy:

  • chcą się w tej sprawie wypowiedzieć,

  • potrafią się w tej sprawie wypowiedzieć,

  • lub tylko chcą wysłuchać uczestników tej dyskusji, jak to miało miejsce ubiegłej soboty.

https://www.diagnostasamochodowy.pl/2020/przeglad-tygodnia-nr-22/

Czasu jest niewiele, więc główny wysiłek będzie sprowadzał się do wypracowania stanowiska w sprawie tego ministerialnego projektu zmiany PoRD. Wraz z inicjatorem tego przedsięwzięcia, którym jest Piotr Gębiś, zapraszamy do tej rozmowy. W tym celu należy wysłać swój adres internetowy (tzw. e-mail) sms-em na tel. 504-972-374 lub w inny sposób nawiązać kontakt z Kolegą Piotrem Gębisiem.

 

Trzymajmy się

– z dala od kłopotów i od wirusa,

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Loading