BRANŻOWY FLIRT SKOŃCZONY

Rate this post

Branżowy flirt skończony.

Długo to trwało, bo chyba co najmniej 10 ostatnich lat, ale się wreszcie właśnie skończyło. Chodzi mi tu o producentów urządzeń stanowiących wyposażenie naszych SKP, którzy właśnie zrozumieli, że ich flirt z ministerialnymi urzędnikami skończył się dla nich tragicznie. Bo spadek ilości Podstawowych SKP to zaledwie początek tego, co ich czeka po 1 stycznia 2022 r., gdy wzrastający poziom inflacji w II połowie tego roku niekorzystnie odbije się także na sytuacji ekonomicznej Okręgowych SKP. A to wszystko przenosi się na możliwości nabywcze/zakupowe nowych urządzeń dla naszych SKP. Ich błędnie ulokowane uczucia zaowocowały już drastycznym spadkiem ilości sprzedanego przez nich sprzętu.

Producenci naszych urządzeń od dekady byli wpatrzeni w ministerialnych urzędników, jak w obraz i przy każdej okazji dęli wraz z nimi w jedną trąbę. Nawet akceptowali ideę upaństwowienia naszej branży poprzez wejście na rynek TDT ze swoimi SKP, co na szczęście już ostatecznie upadło. Jakby zapomnieli, że centralne sterowanie już w naszej najnowszej historii przerabialiśmy i dość długo potem ten błąd naprawialiśmy i wreszcie spłaciliśmy.

To nie decyzje państwowego TDT będą ekonomicznie rozpędzały branżę producentów urządzeń dla naszych SKP, gdy zadłużenie naszego Kraju z dnia na dzień rośnie. To będą mogły robić jedynie tylko SKP działające na wolnym rynku (z jakimiś prawnymi ograniczeniami).

Pomyślałem o tym wszystkim, gdy przypomniałem sobie moją nie tak dawną rozmowę z przedstawicielem firmy, która od lat stara się utrzymać na naszym rynku budując pod klucz nowe SKP oraz, gdy sam odsłuchałem treść niedawnej debaty u Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, gdzie możemy także zapoznać się z poniższą wypowiedzią Prezesa Sosnowskiego z STM: https://www.youtube.com/watch?v=ua7zs419WMA

 

dP

– – – – – – – – – – – – – – – – –

Prezes Rafał Sosnowski z STM.1

Chciałbym wrócić od początku. Bo badania techniczne mają na celu podniesienie bezpieczeństwa na drodze. I do tego należy wrócić. Drugie zadanie to ograniczenie emisji spalin. I jeżeli my nie podniesiemy jakości badań technicznych, to główny cel tego wszystkiego zostanie zniweczony.

A nie można mówić w ten sposób, to już dzisiaj padło, ja chciałem tylko podkreślić, że będziemy dobrze płacić, jak będziecie dobrze pracować. Bo dzisiaj stacje kontroli pojazdów, które – nawiasem mówiąc – są naszymi klientami, bo my jako stowarzyszenie wyposażamy te stacje w sprzęt, ale jednocześnie serwisujemy.

My na bieżąco widzimy, jak spada zdolność ekonomiczna SKP. Dzisiaj stacje kontroli wielokrotnie oszczędzają na serwisie, wielokrotnie zakupują urządzenia używane. I z tego nie wynika, że taka jest natura właścicieli SKP, bo my znamy ich bardzo dobrze. Często właściciele SKP nie mają środków na to. W związku z tym, pierwsze co trzeba zrobić, żeby SKP nie walczyły o życie, a obniżanie jakości BT i wręczanie prezentów, to jest ich walka o życie. Chodzi o to, że oni chcą po prostu jak najwięcej tych klientów ściągnąć do siebie.

Niestety, to jest w naszym środowisku taki sposób działania.

Ja krótko jeszcze chciałbym wrócić do tego podziału, do tego odpisu, tej dodatkowej opłaty dla TDT. Zgadzam się z przedmówcami, że po bardzo krótkim czasie – i nie mówię, że to będzie rok, czy dwa, bo to będzie kilka miesięcy – ilość BT po przekroczonym terminie spadnie drastycznie. Więc możliwość tego finansowania według nas, według naszego stowarzyszenia jest całkowicie bezzasadna.

Ja mam propozycję, nie wiem, czy to jest dobre miejsce, ale może warto byłoby zrobić taką podgrupę odnośnie BT. Bo jesteśmy tu w dużej grupie związanej z motoryzacją, a jak widać po zainteresowaniu jest tu dużo osób i organizacji związanych z badaniami technicznymi lub około tych badań. Może warto taką podgrupę utworzyć, żebyśmy spotykali się częściej i tylko na te tematy rozmawiali. To taka moja mała propozycja.”2

– – – – – – – – – –

1 Dr inż. Rafał Sosnowski – Prezes Stowarzyszenia Techniki Motoryzacyjnej (STM).

2 Skróty tekstu, wytłuszczenia i podkreślenia są moje – dP.

Loading