O SZKOLENIOWYCH OMNIBUSACH I USTERKOWYCH AUTOBUSACH

Rate this post
To i owo, czyli o szkoleniowych omnibusach z PISKP i o kolejnych usterkowych autobusach.



I. Świat powoli z dołka się gramoli.

Pandemia koronawirusa przez ten ostatni rok zebrała swoje żniwo i miejmy nadzieję, że to już koniec.1 Sytuacja ta ograniczyła także możliwości szkoleniowe w naszej branży. Ale niektórzy zaczęli sobie jakoś radzić już z tym problemem, oferując szkolenie on-line. Czyli szkolenie zdalne z wykorzystaniem nowoczesnych, bo internetowych środków łączności. Do tych firm należy także PISKP, choć uczciwie trzeba przyznać, że ta nasza firma nie jest pierwszą i jedyną w tym zakresie.

I choć to czerwcowe i nieodpłatne szkolenie jest przeznaczone wyłącznie dla członków PISKP, to może warto przyjąć, że to dopiero początek. A kolejnym etapem będzie oferta szkoleniowa skierowana do pozostałych uczestników naszego rynku, choć już odpłatna.

A wracając do tematu, to szkolenie to odbędzie się w terminach: 7, 10, 14 oraz 16 czerwca br. Podczas tych szkoleń będą omówione najbardziej aktualne zagadnienia techniczne i prawne związane z prowadzeniem SKP oraz wykonywaniem BT pojazdów. Ja już wybrałem swój termin i Wam też polecam ten krok.

Osobiście mam nadzieję dowiedzieć się też czegoś więcej oprócz powyższych tematów, a mianowicie, jakie są perspektywy dla ministerialnego projektu zmiany naszej części ustawy PoRD.

A na to SZKOLENIA ON-LINE – TYLKO DLA CZŁONKÓW PISKP można się zapisywać: kliknij TUTAJ.

 
II. Kolejny autobus z usterkami w Bytomiu.2

Autobusy miejskie z usterkami

Opona z wystającymi drutami, nieszczelny układ pneumatyczny oraz wycieki płynów z pompy wspomagania – to usterki stwierdzone w dwóch autobusach miejskich, które skontrolowali funkcjonariusze śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego. Inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne pojazdów i wydali jednemu z kierowców zakaz dalszej jazdy.

Autobus linii miejskiej na linii diagnostycznej.

W czwartek po południu (19 maja) funkcjonariusze ITD kontrolowali stan techniczny autobusów miejskich w Bytomiu. Do szczegółowej weryfikacji stanu technicznego używali mobilnej stacji diagnostycznej.

Inspektorzy skontrolowali pięć autobusów. W dwóch stwierdzili usterki, które skutkowały zatrzymaniem dowodów rejestracyjnych. Jeden z pojazdów miał nieszczelny układ pneumatyczny, związany z układem hamulcowym i wyciek płynów z pompy wspomagania. Zezwolono w tym przypadku na dojazd do miejsca bazy transportowej.

W drugim z autobusów stwierdzono usterkę niebezpieczną. Inspektorzy sprawdzający podwozie, układ jezdny i koła spostrzegli, że wewnętrzna opona koła bliźniaczego jest kompletnie zużyta. Na całym obwodzie opony nie było już ani milimetra bieżnika i widać było stalowe druty osnowy.

Autobus wycofano z ruchu. Kierowcę autobusu ukarano 100-złotowym mandatem. Z kolei jego pracodawca może liczyć się z karą 2 tys. zł, a osoba zarządzająca transportem z karą w wysokości 500 zł.

https://gitd.gov.pl/fileadmin/user_upload/Autobus_kontrola_19.05.2021_Nr2.jpg

– – – – – – – – – – – – – – –

1 Tak na marginesie przypominam sobie, że w okresie 5 lat II Wojny Światowej tylko na morzach i oceanach Świata zginęło ponad 70.000 osób. To tyle samo, co przez ostatni rok w naszym Kraju z powodu Covid19.

Loading