lis 6 2024
Dawniej popularny quiz został przywrócony!














Czy ZZDS należy zbudować w oparciu o współpracę z NSZZ "S", czy też z centralą OPZZ
Głosujący ogółem: 295
| Tytuł | „Informator insp. UDS-a” |
| Adres siedziby redakcji | 64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15 |
| Redaktor naczelny | Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Wydawca | Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła |
| Częstotliwość | dziennik |


6 listopada 2024 @ 09:46
Zasadnym więc jest pytanie, czy ITP Falęty (LBBMiCR w Kłudzienku) nie powinien mieć cofniętej akredytacji do prowadzenie badań homologacyjnych?
Przepis rozporządzenia o dopuszczeniu jednostkowym był jednoznaczny;
załącznik 1, część II, tabela nr 2, pkt.23.1 ;
,, Muszą być spełnione wymagania dopuszczalnych wartości dotyczących emisji zanieczyszczeń silnika ciągnika ( według daty produkcji/rejestracji). Ocenę należy przeprowadzić na podstawie analizy informacji zawartych na tabliczce znamionowej silnika. ,,
Jeśli więc z oznaczenia homologacyjnego tabliczki znamionowej wynikało, że ciągnik nie spełnia wymagań technicznych to ocena mogła być wyłącznie negatywna, a wszystkie trudności dla oceny wskazywane przez Instytut Technologiczno-Przyrodniczy w Falętach można było między bajki włożyć.
Przymykanie oczu przez ITP Falęty na fakt udostępniania na rynku ciągników bez homologacji powinien więc zakończyć się tak jak przewiduje to ustawa z 14 kwietnia 2023r o systemach homologacji;
Art. 6. 1. Dyrektor TDT zawiesza, w drodze decyzji administracyjnej, wyznaczenie służby technicznej, w przypadku gdy dany podmiot przestał spełniać co najmniej jeden z warunków niezbędnych do jego wyznaczenia, o których mowa w art. 4 ust. 2, lub gdy służba techniczna nie wykonuje w całości lub w części obowiązków, o których mowa odpowiednio w art. 66 lub art. 67 rozporządzenia 167/2013, art. 70 lub art. 71 rozporządzenia 168/2013 lub art. 80 lub art. 81 rozporządzenia 2018/858, określając termin usunięcia stwierdzonych uchybień nie krótszy niż 30 dni. Decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu.
***
rozporządzenie 167/2013
Artykuł 66
Obowiązki operacyjne służb technicznych
3. W przypadku gdy służba techniczna stwierdzi, że producent nie
spełnia wymogów określonych w niniejszym rozporządzeniu, powiadamia o tym wyznaczający organ udzielający homologacji, aby zażądał
on od producenta podjęcia odpowiednich środków naprawczych oraz
nie wydawał producentowi świadectwa homologacji typu, o ile nie
zostaną podjęte odpowiednie środki naprawcze zadowalające organ
udzielający homologacji.
***
Gdzie się więc podział nadzór zwierzchni Ministra Infrastruktury nad Dyrektorem TDT i nadzór zwierzchni Dyrektora TDT nad akredytowanymi służbami technicznymi ?
Czy znów nie mamy do czynienia z niedopełnieniem obowiązków, czyli przestępstwem z art.231 k.k. ?