sie 23 2021
WK PRZEGRAŁ Z KOLEGĄ W SPRAWIE TAXI
WK w Łodzi oraz tamtejsze SKO przegrało – w sprawie TAXI, ale to za mało. Bo należy tu złożyć wniosek do Prokuratury o karne ściganie tych urzędników z tytułu przekroczenia urzędniczych uprawnień oraz rozważyć ich odpowiedzialność finansową z tytułu wyrządzonej szkody, która jest ewidentna.
Ponadto, próba odebrania uprawnień naszemu Koledze L.R. z tak błahego powodu jest skandalem samym w sobie, gdy urzędnicy WK/starostw w Polsce systemowo nie wszczynają podobnych postępowań administracyjnych w kierunku art. 84 ust. 3 oraz art. 83 ustawy PoRD w poważnych i tragicznych przypadkach, gdy nasze działania (lub ich brak) prowadzą lub mogą prowadzić do wypadków ze skutkiem śmiertelnym lub do trwałego kalectwa osób poszkodowanym także naszą pracą. Już nawet nie chce mi się pisać o bardzo wielu przypadkach, gdzie dochodzi i dochodziło do popełniania przestępstw, a nadzór w WK/starostwie chowa się, niczym mysz pod miotłą.
Tu już nie są takimi chojrakami, a wręcz tchórzliwie i małostkowo bronią się przed wszczynaniem w podobnych sprawach postępowań administracyjnych.
W tym przypadku chodzi o to, że zaledwie przed paroma dniami NSA ostatecznie orzekł, że to jednak WK a nie nasz Kolega ponosi odpowiedzialność za brak wskazania terminu następnego okresowego i obowiązkowego badania technicznego (OBT) pojazdu w przypadku badania dodatkowego (DBT) nowego pojazdu przystosowanego na TAXI1 (data I rej. 9.04.2015 r., przebieg 700 km).2
Naszemu Koledze o inicjałach L. R., który swoje uprawnienia diagnosty samochodowego posiada od 5 grudnia 2000 roku bezzasadnie i bezprawnie, a więc złośliwie chciano te uprawnienia odebrać.
A sprawa ta ciągnęła się od 17 kwietnia 2015 r., a więc wystarczająco długo, aby nabawić się wrzodów żołądka ze stresów – już nie mówiąc/pisząc o kosztach, co ilustruje też zapaść naszego wymiaru sprawiedliwości po wprowadzeniu tzw. „dobrej zmiany” przez obecnie rządzącą koalicję PiS-u.3
W omawianym przypadku chodziło o DBT pojazdu Peugeot Expert, który miał być używany jako taksówka, gdzie nasz Kolega wydał zaświadczenie o BT, w którego treści w rubryce termin następnego badania technicznego wskazał, cyt.: „zgodnie z dowodem rej.”4
30 lipca 2015 r. – w imieniu Prezydenta Łodzi – tamtejszy WK zawiadomił naszego Kolegę o tym (ostatecznie bezzasadnym i bezprawnym!) wszczęciu „z urzędu” postępowania administracyjnego w sprawie cofnięcia uprawnienia do wykonywania BT, jakby nie wystarczyła rozmowa wyjaśniająca lub ewentualne pokontrolne zalecenia stosowane w wielu innych i bardziej istotnych przypadkach. Elementem tej nagonki była kontrola SKP, na której pracował nasz Kolega, gdzie w protokole ujęto, że:
-
w dniu 17 kwietnia 2015 r. Kolega L. R. wykonał DBT pojazdu marki Peugeot Expert, który miał być używany jako taksówka, w oparciu o PC (pozwolenie czasowe), w treści którego widniał termin kolejnego OBT do dnia 9 kwietnia 2018 r.
-
w dniu 7 września 2015 r. Kolega L. R. dokonał korekty w Rejestrze BT swojej SKP terminu następnego badania technicznego ww. pojazdu, poprzez wskazanie tego terminu do dnia 17 kwietnia 2016 r.
23 czerwca 2015 r., na wniosek właściciela ww. pojazdu, organ rejestrujący dokonał w DR, w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” wpisu „TAXI”. Przedmiotowego wpisu dokonano na podstawie zaświadczenia o przeprowadzonym DBT pojazdu z dnia 17 kwietnia 2015 r.
W powyższym stanie faktycznym Prezydent Miasta Łodzi stosowną decyzją administracyjną orzekł o cofnięciu naszemu Koledze uprawnienia do wykonywania BT, choć w tym przypadku nie było żadnego zagrożenia dla BRD.
Nasz Kolega zaskarżył tę decyzję Prezydenta Łodzi i jego WK do SKO (Samorządowe Kolegium Odwoławcze) w Łodzi. Ale także tamtejsze SKO nie zrozumiało zagadnienia i tradycyjnie dla większości podobnych przypadków wsparło to urzędnicze bezprawie.
W ocenie SKO nieprawidłowe jest stanowisko naszego Kolegi (skarżącego), że nie wymienienie w załączniku nr 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz.U. z 2014 r. poz. 1727) – przeznaczenia „TAXI” oznacza, iż diagnosta nie był zobowiązany do „skrócenia” terminu NBT.
Ponadto w ocenie Kolegium nie ma znaczenia dokonanie przez naszego Kolegę korekta wydanego zaświadczenia o przeprowadzonym DBT tego pojazdu w dniu 7 września 2015 r. , w zakresie odnoszącym się do daty NBT.
W skardze skierowanej do WSA w Łodzi nasz Kolega L.R. zarzucił urzędnikom tamtejszego WK i SKO m.in. naruszenie Konstytucji.
Oceniając zaskarżoną decyzję WSA doszedł do przekonania, że skarga zasługuje na uwzględnienie, choć nie wszystkie podniesione w niej zarzuty można uznać za uzasadnione.
DR tego pojazdu został wydany dopiero 14 maja 2015 r., gdzie następny termin OBT pojazdu także określony został na 9.04.2018 r. ( tj. 3 lata od pierwszej rejestracji).
W dniu 23 czerwca 2015 r. właściciel samochodu A Spółka Akcyjna (…) złożyła do wniosek o dokonanie w DR pojazdu zmian dotyczących wpisania samochodu jako TAXI, do którego załączyła m.in. zaświadczenie o przeprowadzonym DBT z 17.04. 2015 r.
Nasz Kolega na rozprawie:
-
w dniu 28 lipca 2016 r. złożył oświadczenie, w którym stwierdził, iż w dacie wykonywania DBT, w systemie komputerowym nie było możliwości ręcznego wpisania daty następnego badania w zaświadczeniu o przeprowadzonym BT. Program przewidywał jedynie zaznaczenie „XXX” oraz „zgodnie z dowodem rejestr.” Natomiast z dniem 1 czerwca 2015 r. zmieniono oprogramowanie, w którym usunięto zapis „zgodnie z dowodem rejestr.”, a pozostał jedynie zapis „XXX”.
-
w dniu 5 kwietnia 2018 r. wskazał ponadto, że datę następnego badania technicznego do dowodu rejestracyjnego wpisywał Wydział Komunikacji. Z dniem 1 czerwca 2015 r. zmieniono oprogramowanie i diagnosta może już wpisać datę następnego badania technicznego.
Zdaniem tego WSA w Łodzi:
-
uprawnionych diagnostów samochodowych nie powinna obciążać nieprecyzyjność przepisów, które obowiązani są stosować,
-
w uzasadnieniu wyroku NSA5, art. 84 ust. 3 ustawy PoRD nie daje urzędnikom prawa do miarkowania sankcji, co oznacza, że uchybienia o dużym ciężarze gatunkowym są traktowane na równi z uchybieniami o mniejszych skutkach,6
-
w chwili wykonywania tego DBT i wystawienia pozytywnego zaświadczenia o wyniku tego badania, samochód jeszcze nie był zarejestrowany jako taksówka, a nastąpiło to dopiero 23 czerwca 2015 r. Zaświadczenie stwierdzało zatem, że pojazd spełnia wszystkie warunki techniczne aby zostać zarejestrowany jako taxi, ale pojazd jeszcze taksówką nie był,
-
zgodnie z art. 82 ust. 1 ustawy PoRD organ dokonujący rejestracji pojazdu wpisuje do DR termin badania technicznego pojazdu,
-
jeżeli pojazd jest zarejestrowany, kolejny termin OBT wpisuje do DR uprawniony diagnosta samochodowy po stwierdzeniu „P”-pozytywnego wyniku BT i uiszczeniu przez właściciela pojazdu opłaty ewidencyjnej (ust. 2 ustawy PoRD).
WSA w Łodzi:
„W świetle uregulowań zawartych w art. 81 ust. 6 p.r.d. nie ulega wątpliwości, że taksówki podlegają corocznym badaniom technicznym. Obowiązek corocznego przedstawiania takiego pojazdu do badania technicznego powstaje od dnia wpisania przez organ rejestrujący w dowodzie rejestracyjnym samochodu w rubryce „Adnotacje urzędowe” adnotacji „TAXI”, a więc zarejestrowania ( zgłoszenia ) pojazdu jako taksówki.
Jeżeli pojazd posiada już adnotację „TAXI” w dowodzie rejestracyjnym, to wówczas z art. 82 ust. 2 p.r.d. wynika dla diagnosty po przeprowadzeniu badań technicznych okresowych i dodatkowych nie budzący wątpliwości obowiązek wpisania do dowodu rejestracyjnego kolejnego – rocznego – terminu badania technicznego.
Natomiast obowiązek wpisania przez skarżącego w zaświadczeniu wystawionym po przeprowadzeniu badań dodatkowych skróconego do roku terminu badań technicznych nie jest już taki oczywisty, gdyż przedmiotowy samochód dopiero miał być zarejestrowany jako taksówka, a jako samochód nowy, co do zasady podlegał okresowemu badaniu technicznemu dopiero przed upływem 3 lat od pierwszej rejestracji tj. do 9.04.2018 r., jak wpisano w pozwoleniu tymczasowym, a następnie w dowodzie rejestracyjnym.
To, czy właściciel pojazdu złoży wniosek o dokonanie takiego wpisu w dowodzie rejestracyjnym jest bowiem zdarzeniem przyszłym i niepewnym, a § 4 ust. 2 rozporządzenia z 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów /…/ stanowi, że wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu nie wpływa na termin następnego okresowego badania technicznego pojazdu określonego w dowodzie rejestracyjnym. Należy zauważyć, że w niniejszej sprawie wniosek taki został złożony dopiero po 2 miesiącach od wydania zaświadczenia.
W ocenie Sądu, w takiej sytuacji można przyjąć, że wydane zaświadczenie ma jednie stwierdzać, że pojazd spełnia dodatkowe wymogi przewidziane dla taxi, czyli potwierdzać pozytywny wynik badania technicznego, a nie określać termin następnego badania technicznego, bo takiego obowiązku na diagnostę przepisy nie nakładają.”7
Tamtejsze SKO, bez zrozumienia istoty zagadnienia (na skutek podszeptów tamtejszych urzędników WK w Łodzi?) wniosło skargę na tę decyzję WSA w Łodzi do NSA w Warszawie. Sądzili, że są mądrzejsi, że lepiej znają Prawo. I choć długo to trwało, to jednak NSA w omawianym wyroku podtrzymał w całości wcześniejsze stanowisko Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.
Gratuluję Koledze L. R. I jego Pełnomocnikowi.
I pozdrawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
1 Zgodnie z art. 2 pkt 43 p.r.d. taksówka to pojazd samochodowy, odpowiednio wyposażony i oznaczony, przeznaczony do przewozu osób w liczbie nie większej niż 9 łącznie z kierowcą oraz ich bagażu podręcznego za ustaloną na podstawie taksometru opłatą. Jak wynika z treści art. 81 ust. 11 pkt 4 p.r.d. niezależnie od badań, o których mowa ust. 3-5, a więc okresowych badań technicznych, pojazd, który ma być używany jako taksówka podlega jeszcze dodatkowemu badaniu technicznemu.
2 Patrz: II GSK 1392/18 – Wyrok NSA z 2021-08-12
3 III SA/Łd 409/16 – Wyrok WSA w Łodzi; Data orzeczenia: 2018-04-19; Data wpływu: 2016-06-08; Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi; Sygn. Powiązane: II GSK 1392/18 – Wyrok NSA z 2021-08-12; Skarżony organ: Samorządowe Kolegium Odwoławcze; Treść wyniku: Uchylono decyzję I i II instancji.
4 Zasadą jest, że okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, co wynika z art. 81 ust. 5 p.r.d. Wyjątki od tej zasady określone zostały w art. 81 ust. 6-10 p.r.d. Ust 6 art. 81 p.r.d. przewiduje zaś, że okresowe badanie techniczne samochodu osobowego, samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, motocykla lub przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t przeprowadza się przed upływem 3 lat od dnia pierwszej rejestracji , następnie przed upływem 5 lat od dnia pierwszej rejestracji i nie później niż dwa lata od dnia przeprowadzenia poprzedniego badania technicznego, a następnie przed upływem kolejnego roku od dnia przeprowadzenia badania. Nie dotyczy to pojazdu przewożącego towary niebezpieczne, taksówki, pojazdu samochodowego konstrukcyjnie przeznczonego do przewozu osób w liczbie od 5 do 9 wykorzystywanego do zarobkowego transportu drogowego , pojazdu marki „SAM”, pojazdu zasilanego gazem, pojazdu uprzywilejowanego oraz pojazdu używanego do nauki jazdy lub egzaminu państwowego, które podlegają corocznym badaniom technicznym .
5 Wyrok z dnia 30 czerwca 2017 r., sygn. akt II GSK 3104/15 – Naczelny Sąd Administracyjny
6 co jest zapisem niekonstytucyjnym!
7 Należy zgodzić się z argumentami pełnomocnika skarżącego, że obowiązek przeprowadzenia corocznych badań technicznych dla przedmiotowego samochodu powstał dopiero, gdy właściciel samochodu złożył wniosek o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym, że samochód będzie wykorzystywany jako taxi i uzyskał taki wpis tj. 23.06.2015 r.
Czytelnik.
24 sierpnia 2021 @ 08:00
„w dniu 28 lipca 2016 r. złożył oświadczenie, w którym stwierdził, iż w dacie wykonywania DBT, w systemie komputerowym nie było możliwości ręcznego wpisania daty następnego badania w zaświadczeniu o przeprowadzonym BT. Program przewidywał jedynie zaznaczenie “XXX” oraz “zgodnie z dowodem rejestr.” Natomiast z dniem 1 czerwca 2015 r. zmieniono oprogramowanie, w którym usunięto zapis “zgodnie z dowodem rejestr.”, a pozostał jedynie zapis “XXX”.”
Powinniśmy wiedzieć, czy to był program od „dostawcy – ślusarza narzędziowego” bo tak wygląda, że nie ponosi on odpowiedzialności za jakość programu i w jaki sposób może zaszkodzić jego użytkowanie diagnoście?
SUNGK
24 sierpnia 2021 @ 23:31
Ciekaw jestem ilu jeszcze anonimowych gamoni (hejterów) pojawi się na tej stronie? W tym roku po wielu latach na seminarium organizowanym przez SITK RP o/Krosno kolejny raz zaprezentowałem, kto ponosi odpowiedzialność za funkcjonowanie programu. Jak się nie ma wiedzy jak ewoluował program, to cóż pozostaje znaleźć w SJP PWN odpowiedni wyraz i jego znaczenie na tak postawione pytanie.
Z wyroku absolutnie nie wynika, że to program zaszkodził diagnoście. To urząd w swojej zapalczywości bazując na przekazie MI DTD tkwił w błędzie.
Dla wiedzy wszystkich -> osobą, która skutecznie wpłynęła na zmianę stanowiska MI DTD w 2018 byłem ja. Miało to ścisły związek z moim wystąpieniem w Sejmie na posiedzeniu Komisji Infrastruktury 4 grudnia 2018 r. i działań jakie wykonałem w MC. Na posiedzeniu Komisji miałem zamiar wykazać jak rozumieją przepisy i sporządzają błędne stanowiska. Przed tą datą MI DTD wycofał się z błędnego stanowiska. Informację dostałem bezpośrednio przed posiedzeniem Komisji od personelu MC, więc zaniechałem mówienia na ten temat.
Coś nienormalnego!
24 sierpnia 2021 @ 14:32
Podobno pomagał innym a nie pomógł miejscowemu.
„””””””” 12 sierpień 2021
Skarga Kasacyjna do NSA
Pomoc udzielona diagnoście ze strony SITK RP o/Krosno z udziałem SUNRISE PHU Grzegorz Krzemieniecki okazała się na tyle skuteczna, że w wyniku złożonej przez prawnika skargi kasacyjnej, NSA uznał ją za zasadną i zasługującą na uwzględnienie. Z rozpoznania sprawy wynika, że poszczególne organy wykazały się mierną wiedzą w zakresie rozumienia i stosowania prawa.”””””
Tak napisał „SUNGK” z „SUNRISE” …….
Gdyby wiedział co oznaczają te słowa w tłumaczeniu na język polski
to ze wstydu zapadł by się pod ziemię.
Skorzystajcie ze słownika i przetłumaczcie to sobie….hi,,hi,,,hi.
SUNGK
24 sierpnia 2021 @ 23:54
Anonimowy gamoniu (hejterze) tak się składa, że w m-c marcu i kwietniu 2018 podczas seminariów organizowanych przez SITK RP o/Krosno temat związany z modyfikacją terminu nbt w przypadku pojazdu, który ma być używany jako taksówka był omawiany, więc daruj sobie wycieczki pod moim adresem.
Najpierw sprawdź, za ile pomaga diagnostom samochodowym wielokrotnie reklamowany na tej stronie R.Sz., a później wymagaj od innych.
W SITK RP o/Krosno dla tych diagnostów, których właściciele SKP podpisali umowę, pomoc w prowadzonych sprawach administracyjnych jest świadczona bez dodatkowych obciążeń właściciela i diagnostów.
SUNGK
25 sierpnia 2021 @ 17:08
SUNRISE tłumaczenie: Wschód słońca
Każdy wschód słońca zwiastuje nadejście nowego dnia, a wraz z nim całkiem nowych, nieodkrytych jeszcze możliwości. Często taki wschód to nadzieja na nowe, lepsze jutro.
O świcie niebo jest różowawe. Według mitologii greckiej zanim na niebie pojawi się wóz słońca, znad brzegów wyjeżdża na lekkim rydwanie Eos, bogini zorzy polarnej, brzasku i świtu. Piękne oblicze młodej bogini jaśnieje rumieńcem zorzy.
Wschody, ale tez zachody słońca to zjawiska bardzo piękne i wyjątkowe, których czas i miejsce są zmienne, zależne od pór roku, równoleżników i południków.
Wschód jest szczególny, symbolizuje nadzieję i swojego rodzaju wyczekiwanie na coś co jeszcze nie nadeszło. Kryje w sobie tajemnicę, ale też obietnicę i nadzieję.
Niech dzisiejszy wschód słońca, któremu towarzyszyła również niezwykła muzyka budzącej się ze snu natury, będzie symbolem dobrego i zdrowego jutra.
Źródło: faktykaliskie.pl
————-
Jaką wróżbą w senniku jest słońce?
https: //dziendobry.tvn.pl/a/jaka-wrozba-w-senniku-jest-slonce
Diagności, uważajcie.....
25 sierpnia 2021 @ 14:25
na jakim programie pracujesz. Diagności cierpią, korzystając z programów do obsługi stacji, jeżeli nie pochodzą one od producenta tylko handlarza – dostawcy.
Potem muszą wynajmować prawników, tracić zarobione pieniądze, aby się bronić.
SUNGK, SUNRISE – przetłumacz sobie to na język polski i wtedy zrozumiesz, czego nie rozumiesz. Jesteś „ślusarzem” i dlatego nie potrafisz pojąć tego, co powinien wiedzieć diagnosta. Z takim pieniaczem nikt nie będzie dyskutował, bo nic pyzatym sobą nie reprezentujesz a rozporządzenie co do wyznaczania terminów dla pojazdów od lat nie było zmienione.
Synu – na naukę nigdy nie jest za późno.
SUNGK
25 sierpnia 2021 @ 16:38
Tylko taki sam gamoń jak anonim uzna napisane brednie za wiarygodne. Nie będę wskazywał palcem jakiego z siebie zrobiłeś ……(?) swoimi wpisami kłamco patologiczny.
Kolejny raz działasz na szkodę „dp” myśląc, że jesteś bezkarny!!!
Fakt, że nic się nie zmieniło w zakresie obliczania i wyznaczania terminów, to wytłumacz wszystkim dlaczego Sąd rozstrzygnął na korzyść diagnosty – zgodnie z przekazem prezentowanym podczas seminariów organizowanych przez SITK RP o/Krosno w marcu i kwietniu 2018?
Zdajesz sobie sprawę, ilu diagnostów samochodowych błędnie wpisywało w poprzednich latach termin nbt na zaświadczeniu po przeprowadzeniu DBT, w przypadku pojazdu, który ma być używany jako taksówka? Po tym ostatecznym wyroku znowu może będzie tak, że UM Łodzi WK sam sobie zrobi rozgrzeszenie w tej sprawie bez jakichkolwiek konsekwencji rozsyłając pismo do SKP. Im wolno popełniać fopa podczas kontroli?
Uwagi
26 sierpnia 2021 @ 12:44
cyt.: „Natomiast z dniem 1 czerwca 2015 r. zmieniono oprogramowanie, w którym usunięto zapis “zgodnie z dowodem rejestr.”, a pozostał jedynie zapis “XXX”.”
Niestety nadal ten program narzuca termin następnego BT- nie wiem po co? przy wykonywaniu DBT dotyczącego: TAXI,HAK,CZYNNOŚCI NA DRODZE, ”L”. Jeśli samemu nie zaznaczysz bez określenia terminu: -XXX- to możesz mieć problem.
Również przy nadaniu cech identyfikacyjnych, program usilnie nakłania nas do pobrania opłaty ewidencyjnej, mimo iż nie mamy do czynienia z OBT, czy z DBT pojazdu.
cyt.:”“w dniu 28 lipca 2016 r. złożył oświadczenie, w którym stwierdził, iż w dacie wykonywania DBT, w systemie komputerowym nie było możliwości ręcznego wpisania daty następnego badania w zaświadczeniu o przeprowadzonym BT.”
–bo ręcznej daty wpisania następnego terminu DBT nie powinno być tylko-„XXX”.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 01:23
Zapisu zgodnie z dowodem rejestracyjnym nigdy nie usunięto, zamiast wskazanej treści po kliknięciu w oknie w „TRAKCIE” na zaświadczeniu pojawiają się „XXX” (wymóg CEP). Albo jest termin lub go niema, decyduje o tym diagnosta. Nie jest prawdą, że program narzuca. Jest w ustawieniach administracji programu opcja, że program nie naliczy nawet jednego dnia (możesz w ustawieniach dla dowolnego BT wyłączyć obliczanie TNB). Podczas pracy pokazuje się przypomnienie, że dla tak odznaczonego BT z wyłączonym obliczaniem
terminu został określony termin nbt. Ukazujący się komunikat jest wskazówką, że diagnosta samochodowy coś zrobił nie tak jak powinien.
Jak powyżej wykazałem z wiedzą u ciebie krucho, jeśli napisałeś -> program narzuca termin następnego BT- nie wiem po co? przy wykonywaniu DBT dotyczącego: TAXI,HAK,CZYNNOŚCI NA DRODZE, ”L”. Np. w przypadku TAXI terminu nbt w ustawieniach nie możesz wyłączyć, ale HAK należy odznaczyć.
W kwestii nie nadania cech identyfikacyjnych a ich nabicia na SKP też masz problem z wiedzą w zakresie pobierania opłaty ewidencyjnej. Gdzie tak szkolą? Pomijam co wskazuje program, który do niczego nie nakłania.
Magazynier
27 sierpnia 2021 @ 08:37
Widzę że lubisz grę słówek więc niech Ci będzie zamiast „nadania”-stacja umieszcza numer nadwozia, podwozia lub ramy, wykonuje i umieszcza tabliczkę znamionową zastępczą. Tylko ile można było prosić o uaktywnienie:- „bez określenia wyniku” , a jakoś w tych zaje fajnych ustawieniach nie było nawet takiej opcji czegokolwiek zaznaczenia.
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 11:58
Kiedy i w jakim czasie miała ewolucja programu mam od 2007 roku. Niestety nie mam wiedzy w sprawach, w których klienci indywidualnie zwracali się do producenta. Wszystkim, którzy się ze mną kontaktują wskazuję, aby do mnie też wysyłali uwagi, wtedy mogę podjąć działania w zakresie celowości wprowadzenia zmian. Niestety ta strona nie jest dobrym źródłem do wymiany poglądów w zakresie funkcjonowania programu SKP PRO. Zamiast rzeczowych dyskusji jest hejt, a dp nie dba o jakość pojawiających się informacji, w szczególności komentarzy na tej stronie. W oknie głównym programu jest informacja o forum i tam każdy użytkownik SKP PRO może swobodnie dyskutować bez hejtu.
Magazynier
27 sierpnia 2021 @ 10:23
Pobranie opłaty ewidencyjnej, której nie pobiera się za wykonanie czynności innej niż badanie techniczne pojazdu, stanowi naruszenie par. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016r w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów I Kierowców (Dz. U. z 2016r. poz. 1377 z późn. zm.).
A może to będzie lepsze?
Fragment Wyroku III SA/Łd 409/16
(…)W rozpoznawanej sprawie pojazd przedstawiony w dniu 17 kwietnia 2015 r. do wykonania dodatkowego badania technicznego, w celu uzyskania możliwości używania go jako taksówka, w pozwoleniu czasowym, jako pojazd nowy, miał wpisany termin kolejnego badania technicznego do dnia 9 kwietnia 2018 r., zgodnie z art. 81 ust. 6 zd. 1 p.r.d. W ocenie organu, wystawiając zaświadczenie nr […] potwierdzające, że pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla taxi skarżący, termin ten powinien skrócić wpisując w zaświadczeniu, że termin kolejnego badania technicznego powinien nastąpić do 17 kwietnia 2016 r. mimo, że samochód nie został jeszcze zgłoszony przez właściciela jako taksówka.W związku z tym wskazać należy, że zgodnie z art. 82 ust. 1 p.r.d.organ dokonujący rejestracji pojazdu wpisuje do dowodu rejestracyjnego termin badania technicznego pojazdu.Jeżeli pojazd jest zarejestrowany, kolejny termin badania technicznego wpisuje do dowodu rejestracyjnego uprawniony diagnosta po stwierdzeniu pozytywnego wyniku badania i uiszczeniu przez właściciela pojazdu opłaty ewidencyjnej ( ust. 2 p.r.d.).W świetle uregulowań zawartych w art. 81 ust. 6 p.r.d. nie ulega wątpliwości, że taksówki podlegają corocznym badaniom technicznym. Obowiązek corocznego przedstawiania takiego pojazdu do badania technicznego powstaje od dnia wpisania przez organ rejestrujący w dowodzie rejestracyjnym samochodu w rubryce „Adnotacje urzędowe” adnotacji „TAXI”, a więc zarejestrowania ( zgłoszenia ) pojazdu jako taksówki. Jeżeli pojazd posiada już adnotację „TAXI” w dowodzie rejestracyjnym, to wówczas z art. 82 ust. 2 p.r.d. wynika dla diagnosty po przeprowadzeniu badań technicznych okresowych i dodatkowych nie budzący wątpliwości obowiązek wpisania do dowodu rejestracyjnego kolejnego –rocznego -terminu badania technicznego.Natomiast obowiązek wpisania przez skarżącego w zaświadczeniu nr […] wystawionym po przeprowadzeniu badań dodatkowych skróconego do roku terminu badań technicznych nie jest już taki oczywisty, gdyż przedmiotowy samochód dopiero miał być zarejestrowany jako taksówka, a jako samochód nowy, co do zasady podlegał okresowemu badaniu technicznemu dopiero przed upływem 3 lat od pierwszej rejestracji tj. do 9.04.2018 r., jak wpisano w pozwoleniu tymczasowym, a następnie w dowodzie rejestracyjnym. To, czy właściciel pojazdu złoży wniosek o dokonanie takiego wpisu w dowodzie rejestracyjnym jest bowiem zdarzeniem przyszłym i niepewnym, a § 4 ust. 2 rozporządzenia z 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów /…/ stanowi, że wykonanie dodatkowego badania technicznego pojazdu nie wpływa na termin następnego okresowego badania technicznego pojazdu określonego w dowodzie rejestracyjnym. Należy zauważyć, że w niniejszej sprawie wniosek taki został złożony dopiero po 2 miesiącach od wydania zaświadczenia
W ocenie Sądu, w takiej sytuacji można przyjąć, że wydane zaświadczenie ma jednie stwierdzać, że pojazd spełnia dodatkowe wymogi przewidziane dla taxi, czyli potwierdzać pozytywny wynik badania technicznego, a nie określać termin następnego badania technicznego, bo takiego obowiązku na diagnostę przepisy nie nakładają. Należy zgodzić się z argumentami pełnomocnika skarżącego, że obowiązek przeprowadzenia corocznych badań technicznych dla przedmiotowego samochodu powstał dopiero, gdy właściciel samochodu złożył wniosek o wpisanie w dowodzie rejestracyjnym, że samochód będzie wykorzystywany jako taxi i uzyskał taki wpis
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 12:38
Zły przykład, gdy mówimy o pobieraniu opłaty ewidencyjnej. Badanie TAXI zawsze jest badaniem technicznym.
Magazynier
27 sierpnia 2021 @ 14:17
Dobry przykład gdy mówimy o nie pobieraniu opłaty ewidencyjnej:
cyt.: „Pobranie opłaty ewidencyjnej, której nie pobiera się za wykonanie czynności innej niż badanie techniczne pojazdu”.
Dobry przykład BDT:TAXI jeśli chodzi o termin NBTP:
cyt.: „wydane zaświadczenie ma jednie stwierdzać, że pojazd spełnia dodatkowe wymogi przewidziane dla taxi, czyli potwierdzać pozytywny wynik badania technicznego, a nie określać termin następnego badania technicznego, bo takiego obowiązku na diagnostę przepisy nie nakładają”
Czytaj ze zrozumieniem.
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 14:44
Nie nakładają w konkretnym jednym przypadku, a nie za każdym razem, gdy jest już zarejestrowany. Szczegółowo jest to opisane w uzasadnieniu do wyroku.
cytat” W świetle uregulowań zawartych w art. 81 ust. 6 p.r.d. nie ulega wątpliwości, że taksówki podlegają corocznym badaniom technicznym. Obowiązek corocznego przedstawiania takiego pojazdu do badania technicznego powstaje od dnia wpisania przez organ rejestrujący w dowodzie rejestracyjnym samochodu w rubryce “Adnotacje urzędowe” adnotacji “TAXI”, a więc zarejestrowania ( zgłoszenia ) pojazdu jako taksówki. Jeżeli pojazd posiada już adnotację “TAXI” w dowodzie rejestracyjnym, to wówczas z art. 82 ust. 2 p.r.d. wynika dla diagnosty po przeprowadzeniu badań technicznych okresowych i dodatkowych nie budzący wątpliwości obowiązek wpisania do dowodu rejestracyjnego kolejnego –rocznego -terminu badania technicznego.”
W związku z powyższym tak jak napisałem wcześniej w ustawieniach nie wyłącza się obliczenia terminu nbt.
Opcjonalnie w oknie w trakcie wybieramy „Bez obliczania terminu”, gdy pojazd ma być zarejestrowany jako TAXI.
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 15:12
Nie obwiniaj mnie za to, że przepisy ustawy i aktów wykonawczych są niespójne – budzą wątpliwości interpretacyjne.
Zlitujcie się!!!
27 sierpnia 2021 @ 15:23
Słoneczko w Łodzi wstało dzisiaj „27 sierpnia 2021@” o „01: 23”, wyłącznie po to, aby opluć kolejnego diagnostę. ŚLUSARZ przez 50 lat nie potrafił uzupełnić wykształcenia, ale wydaje mu się, że jest, co najmniej profesorem. Nie rozróżnia i nie rozumie podstawowych zagadnień i pojęć, dlatego swoją działalność nazywa „WSCHODZĄCYM SŁOŃCEM” SUNRISE i chce wszystkim zaimponować w jego mniemaniu, nadprzyrodzonymi zdolnościami.
Jedynie, co mu wyszło to „handel obwoźny” garnkami, pokrywkami i patelniami. Dzisiaj handluje cudzym oprogramowaniem z widocznymi konsekwencjami dla jego użytkowników. Współczuje diagnostom, którzy muszą korzystać z tego badziewia!!!!!
W nowej ustawie nie będzie mógł tego robić !
Został usunięty ze wszystkich forów branżowych za arogancję, obłudę i brak wiedzy.Jedynie tutaj pozwala mu się na wprowadzanie w błąd diagnostów, myślę, że i to niebawem mu się skończy, dlatego pisze tak:
„W oknie głównym programu jest informacja o forum i tam każdy użytkownik SKP PRO może swobodnie dyskutować bez hejtu.”
Powinien puknąć się w czółko, bo nikt normalny nie zechce dyskutować z takim dyletantem. Nazywa siebie „SUNGK” i nie wie, co to znaczy, to jest dopiero tragedia????
Magazynier
27 sierpnia 2021 @ 16:26
Nie bez obliczania terminu , tylko bez określania terminu !!!!!!-jak lubisz łapać za słówka.
Taki to program że samemu trzeba coś takiego kliknąć!!!!!
A mało tego, sprawdzenie prawidłowości pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczep w tym programie wysyłane jest do Cepik, którego tam nie widać.
Nie nazywaj ludzi gamoniami, wątpliwości interpretacyjne należy tak wytłumaczyć diagnostom, by wiedzieli co robić ,a po Twoim tzw. seminarium wychodzi się jak z wojny w Kambodży.
SUNGK
27 sierpnia 2021 @ 17:45
Trzeba kliknąć tak jak w każdym programie, w jednym mniej w drugim więcej.
W SKP PRO i nie tylko będzie widać, gdy w CEP dokonają odpowiedniej modyfikacji. Na 100 % badanie techniczne polegające na sprawdzeniu prawidłowości pojazdu silnikowego do ciągnięcia przyczep nie jest inną czynnością, a pismo sporządzone przez byłą „ministrę” od cyfryzacji bez umocowania prawnego wpuszcza wszystkich w maliny.
Jak nazwiesz tych, którzy nie są w stanie obronić swoich tez, posługują się kłamstwami patologicznymi, obelgami itp. pod moim adresem? Dodam tolerowanych przez administratora tej strony.
Zamieszczając tutaj komentarze dajesz pożywkę …….. przemyśl komu?
SUNGK
28 sierpnia 2021 @ 00:04
Ideologia komunistyczna w Kambodży była wysoko rozwinięta oraz budowano w niej społeczeństwo bezklasowe, więc cieszy mnie fakt, że rozwiałem twoje wątpliwości związane z bezpiecznym wykonywaniem czynności podczas przeprowadzania badań technicznych pojazdów.
Co za brednie...
28 sierpnia 2021 @ 08:22
cyt.>>>” Ideologia komunistyczna w Kambodży była wysoko rozwinięta oraz budowano w niej społeczeństwo bezklasowe, >>>>.
Widocznie na tych podstawach kształciłeś się za ślusarza i na tym poziomie zostałeś. hi,,,,hi,,,hi,,,.
SUNGK
29 sierpnia 2021 @ 12:19
Z treści twoich komentarzy wynika, że ideowe dogmaty czerwonej elity i ich służb są tobie bardzo bliskie, bardziej niż mnie. Może jednak ty na tym poziomie zostałeś? Może pochwalisz się swoją przeszłością?
KGNUS
29 sierpnia 2021 @ 13:12
Trzeba być nieuleczalnie chory, aby nazwać się „SUNGK”. Skorzystaj z tej uwagi i bierz się za leczenie zanim dokonasz ponownej napaści.
Sama prawda.
27 sierpnia 2021 @ 21:23
Cytat:”Nie nazywaj ludzi gamoniami, wątpliwości interpretacyjne należy tak wytłumaczyć diagnostom, by wiedzieli co robić ,a po Twoim tzw. seminarium wychodzi się jak z wojny w Kambodży.”
To mnie się najbardziej podoba, bardzo trafne.
Anonim
3 września 2021 @ 12:29
„W oknie głównym programu jest informacja o forum i tam każdy użytkownik SKP PRO może swobodnie dyskutować bez hejtu.”
Bez hejtu owszem, bo ci administratorzy konto zablokują, więc nie będziesz mógł i tak tam dyskutować 🙂
Panie i Panowie
3 września 2021 @ 16:23
TAM TEŻ NIKT NIE DYSKUTUJE OD LAT !!!!!!!!!!!!
SUNGK
4 września 2021 @ 22:08
Kolejne kłamstwo patologiczne tj. ideowy powtarzający się dogmat niepokalanego (?) anonima (po prostu hejt).
Hej ,hejtownisiu ???
5 września 2021 @ 08:05
Czyżbyś nie wiedział co się dzieje na twoich forach????
Anonim
6 września 2021 @ 15:46
„Kolejne kłamstwo patologiczne ”
Ciekawe czy prócz autora tego czegoś, co powyżej cytowane, ktoś w to wierzy ?