lis 2 2021
PROTESTUJEMY W WARSZAWIE: 18.11.2021 r. !!!
Waloryzacja opłat za BTP – 18.11.2021 r. – Planowany protest!
Szanowni Państwo,
opłaty za badania techniczne pojazdów nie zmieniły się już od 17 lat. Każdy przedsiębiorca prowadzący stację kontroli pojazdów doskonale zdaje sobie z tego sprawę. W tym okresie o 340% wzrosło minimalne wynagrodzenie, zmieniła się stawka VAT z 22 na 23%, a inflacja wzrosła o przeszło 40%. Bardzo zwiększyły się także koszty prowadzenia działalności.
Co z tego, skoro opłata za badanie techniczne w tym okresie w ogóle się nie zmieniła. Jej wysokość jest zamrożona. Dla przedsiębiorcy 98 zł brutto za badanie techniczne samochodu osobowego ma obecnie zupełnie inną wartość niż w 2004 roku. Teraz mamy diametralnie inne realia gospodarcze!
To powoduje, że wiele stacji kontroli pojazdów balansuje na progu rentowności. Jeśli ten stan będzie się dłużej utrzymywał, przedsiębiorcy zaczną bankrutować.
Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów od dawna podejmuje działania na rzecz waloryzacji i urealnienia wysokości opłat za badania techniczne. Nie jest to łatwe, ponieważ podwyższenie stawek nie jest decyzją merytoryczną, tylko polityczną.
Znaleźliśmy się w takim miejscu, że pojawiła się realna szansa na zmiany, na oczekiwaną od tak dawna waloryzację. Musimy tylko razem, całe środowisko badań technicznych, się o to postarać. Musimy zamanifestować, że już dłużej na waloryzację czekać nie możemy! Może być po prostu za późno.
Planujemy zorganizować manifestację 18 listopada 2021 roku w Warszawie. Otrzymaliśmy decyzję z UM Warszawa o rejestracji zgromadzenia.
Zbiórka o godz. 11.00 na parkingu przy Hali Torwar przy ulicy Łazienkowskiej w Warszawie. Start protestu o godz. 12.00. Przemarsz ulicami: Łazienkowska, Myśliwiecka, Park Agrykola, Agrykola, Al. Ujazdowskie przed Kancelarię Prezesa Rady Ministrów. Będziemy chcieli złożyć petycję wraz z deklaracjami poparcia, których mamy już (stan na 29.10.2021) prawie 1800!! Mamy nadzieję, że będzie ich więcej. Liczymy na Wasze wsparcie i Waszą obecność!! Dla uczestników protestu przewidujemy parking.
https://piskp.pl/waloryzacja-oplat-za-btp-18-11-2021-planowany-protest/
PanPieczątka
2 listopada 2021 @ 07:03
Liczę, że zjawia się sami przedsiębiorcy prowadzący SKP. Nas, diagnostów, proszę w to nie mieszać, ponieważ to de facto nie nasz interes. Nam wystarczy mierzenie się z pretensjami klientów w czasie, gdy szefowie w biurowym zaciszu spokojnie liczą utarg.
Kiedy ta strona zmieni nazwę na: przedsiębiorcprowadzacyskp.pl?
Wkurzony
2 listopada 2021 @ 07:27
Dokładnie, informator przedsiębiorcy 😛
To że nie ma z czego wypłacić pracownikowi jest zmartwieniem przedsiębiorcy a nie pracownika.
Przedsiębiorcy sami są sobie winni jako grupa. Na każdym rogu ulicy stoi SKP, pracowników ciężko znaleźć ale nie dlatego że ich nie ma tylko dlatego że coraz mniej diagnostów chce pracować w zawodzie, jakieś śmieszne gratisy rozdają do badania już nie wspominając o tym że widziałem niedawno wizytówkę SKP na której jasno i wyraźnie stało że piąte z kolei badanie techniczne jest GRATIS!
Ja podobnie jak część moich kolegów szykuję sobie miejsce w innym zawodzie, poczekam sobie aż na SKP będzie można pracować jak człowiek a nie jak popychadło.
I niech się przedsiębiorcy martwią co zrobić z piwem które sami sobie naważyli w pogoni za forsą.
BN
2 listopada 2021 @ 08:25
Popieram Was Panowie, dobrze mówicie, ceny podniosą to jeszcze będę większym popychadłem bo więcej kasy firma może przytulić, a ty klientów odstraszasz czy dowodu nie chcech klepnąć…………….
Do BN!
2 listopada 2021 @ 09:42
Trzeba klapać co popadnie i wtedy będzie ładnie.
BN
2 listopada 2021 @ 12:05
To niech pan przedsiębiorca właściciel stacji zrobi sobie uprawnienia i klepie co popadnie.
dP
2 listopada 2021 @ 13:45
cyt.: „Nas, diagnostów, proszę w to nie mieszać”
– to niemoralny postulat.
Nie należy budować swojej wiarygodności na cudzym nieszczęściu, jakim jest ten obecny Cennik BT.
W naszej Kulturze od wieków jest przesłanie, aby wspierać potrzebujących.
Nie wspierając tracimy prawo do niesienia ewentualnej pomocy naszemu środowisku. A tej pomocy będziemy potrzebowali.
Pozdrawiam
dP
Anonim
2 listopada 2021 @ 14:24
„Protestować? Czemu… ”
A to nie słowa dp z strony NORCOMu ?
A może dp, jako typowy milicjant, ma prywatnie jeszcze inne zdanie na ten temat ?
dP
2 listopada 2021 @ 14:37
„słowa dp”
– możliwe, ale to może są też słowa wyrwane z kontekstu.
Ponadto ważne jest też, kiedy to było i czego dotyczył ewentualny prostest.
Więc poproszę o link
Pozdrawiam
dP
Co ty masz..
2 listopada 2021 @ 16:05
z tym milicjantem? W jakieś kompleksy popadłeś ….?
Anonim
8 listopada 2021 @ 10:29
Nie pamiętasz gdzie służyłeś, po co udajesz ?
Tego niczym nie zmyjesz i nie wybielisz.
skp_po_pwa
2 listopada 2021 @ 07:49
Ciekawe co w sytuacji*, kiedy przedsiębiorcy wywalczą swoje postulaty. Czy:
1) przestanie większość właścicieli SKP płacić „pod stołem”
2) skończą się naciski na pozytywne „rozpatrzenie badania technicznego”
* oczywiście to wyimaginowana rzeczywistość, wątpię żeby postulaty przeszły w obecnej formie, skoro ilość stacji wzrasta z roku na rok.
Anonim
2 listopada 2021 @ 08:13
A ja czytałem, że ilość stacji maleje?! Czy to prawda że diagności mają być współwłaścicielami a PanPieczątka jeszcze pracuje w tym fachu bo pisał że zmienił profesje ze 100% wyższym wynagrodzeniem!
PanPieczątka
2 listopada 2021 @ 10:18
Wiszenie na ścianie to w sumie nie praca, ale fakt bardzo rzadko zdarza mi się podjechać na tą SKP wykonać jakieś BT.
Mogę doradzić!
2 listopada 2021 @ 08:42
Trwają zmiany kadrowe w BANKACH. Złóżcie wniosek do SASINA
a na pewno otrzymacie znacznie korzystniejsze oferty.
Za dychę bym nie pracował?? ale za dwa razy tyle, to może , może????
Anonim
2 listopada 2021 @ 13:45
A może diagności zorganizowaliby kontrmanifestacje dla powyższego, mogłoby być bardzo ciekawie
Kontmanifestacja!
2 listopada 2021 @ 16:02
To znaczy co, flagi mieliby opuścić do połowy czy też inne części garderoby?
SKP
2 listopada 2021 @ 14:45
Niezrozumienie tematu. Czy jesteście tak tępi! Po waloryzacji cen, wszystkim będzie lepiej. No szef będzie miał „Z czego” dać podwyżkę.
A tak to biedujcie i narzekajcie. A później pójdziecie zamiatać ulicę.
PanPieczątka
2 listopada 2021 @ 16:50
Cóż nikt nikogo nie zmuszał do wchodzenia w działaność regulowaną jaką niewątpliwie jest SKP, jednak w chodząc w tą działaność trzeba było się liczyć z tym, że to nie „pan przedsiębiorca” rozdaje karty tylko państwo. A jeśli przedsiębiorców stać na gratisy, cały czas otwierają się nowe SKP to znaczy, że ten biznes dalej jest rentowny i nie ma potrzeby podnościć opłaty. Poza tym, jaka praca taka płaca. Promujecie dyletantów „gotowych na wszystko”, którzy w godzinę „klepną” 4-5 pieczątek, a gnębicie uczciwych i sumiennych diagnostów, którzy tyle BT zrobią za całą dniówkę i to jeszcze nie wszystkie z wynikiem P.
Sami zapędziliście/zapędzacie się w kozi róg z którego nie ma odwrotu. W dodatku jak ognia boicie się ponoszenia konsekwencji waszej chciwości, bo nie chcecie dzielić odpowiedzialności za ew. nieprawidłowości w czasie BT z waszymi pracownikami – zupełnie jakbyście zdawali sobie sprawę, że notorycznie łamią prawo… A szkoda, może jakby wpis do rejestru SKP działał na tej samej zasadzie co koncesja na sprzedaż alkoholu to skończyłoby się naciski na diagnostów.
dP
2 listopada 2021 @ 18:53
nieprawda, Nieprawda, NIEPRAWDA!
– jeszcze raz proszę i gorąco apeluję. Nie patrzcie na naszą całą branżę jedynie przez pryzmat własnych, więc często subiektywnych lub negatywnych doświadczeń.
Nie przenoście patologi we własnym otoczeniu (gmina, powiat, sieć SKP) na całą branżę, bo to niesprawiedliwe.
Stan techniczny pojazdów na naszych drogach wskazuje, że wcale nie jest tak źle, jak sugerują to urzędnicy naszego (?) resortu transportu i wspierający ich w tym „dziele” Pan/Kolega „Pan Pieczątka”.
Bo Kolega/Pan „PanPieczątka” zapomniał, że wszystkie nasze pozytywne postulaty – także te o niezależności naszej pracy na SKP! – są celowo i złośliwie torpedowane przez obecnie rządzących z PiS-u! I z tego punktu widzenia, agresja tylko i wyłącznie wobec właścicieli SKP jest nieuzasadniona.
1.
Cyt.: „gratisy (…) to znaczy, że ten biznes dalej jest rentowny i nie ma potrzeby podnosić opłaty”
– nie jest prawdą, że ten biznes jest nadal opłacalny (patrz spadek ilości podstawowych SKP, a za chwilę czeka to też i OSKP). Rosnąca minimalnie ilość OSKP (przy spadku podstawowych!) często wynika z nieznajomości branży przez inwestorów, którzy nie wiedzą, co sensownego zrobić ze swoim nadmiarem gotówki. Coś tam słyszeli, coś tam widzieli, ktoś im coś doradził, itp., itd., et’cetera. Z własnymi pieniędzmi każdy może robić to, co chce. Nawet pójść z nimi do kasyna i przegrać je w pokera.
O roli gratisów urzędnicy DTD, czyli naszego (???) resortu transportu wiedzą od lat 10. I złośliwie palcem nie ruszyli w tej sprawie widząc i wiedząc, jak niszczony jest w ten sposób etos BRD.
Jeśli jest przyzwolenie stanowiących Prawo, to trudno mieć też pretensje do realizujących Prawo, prawda?
2.
Cyt.: „zapędziliście/zapędzacie się w kozi róg z którego nie ma odwrotu.”
– nieprawda, zawsze jest jakieś wyjście z każdej sytuacji. Choć może nie każdy je widzi. Jest możliwość takiej zmiany naszego Prawa, że usunięte od ręki będą wszystkie podstawowe nasze bolączki. Tylko urzędnicy DTD od ostatnich 10 lat dość skutecznie blokowali wszystkie te zmiany. Wreszcie Protest może ich do tego zmusić.
3.
Cyt.: „jakby wpis do rejestru SKP działał na tej samej zasadzie co koncesja na sprzedaż alkoholu”
– to też już było, i urzędnicy naszego (?) resortu transportu nie wyrazili na to zgody.
I pozdrawiam mających inne zdanie
dP
BN
2 listopada 2021 @ 21:10
Szkoda tylko, że ta patologia dotyczy ponad 80% skp i wspomnicie moje słowa jak wam nagle stacje zaczną się zamykać, kiedy PODNIOSĄ cennik i klientela właśnie ucieknie do tej patoli, bo nie będzie ryzykowała 2 czy tam 3 stów pod negatem. Pojedzie tam gdzie bankowo zrobią i tym skp będzie się żyło jeszcze lepiej (więcej przeglądów o znacznie większej kwocie) a ci nie patologiczni zaliczą spadek badań i wyjdzie na to samo lub jeszcze gorzej. Pomijam też jeszcze większy wk**w klienta za N lub właściciela.
Wolałbym pracować za 10zł netto za godzinę w tym zawodzie bez kontaktu z klientem i szefitem/wysłuchiwaniem ich gróźb, poniżeń, wyzwisk itp wykonując przegląd 1:1 (9 na 10 by miało N), niż to co jest teraz . Kasa minimalna, a mam robić cuda i klienta i szefa po tyłku całować za to że tu przyjechał czy łaskawie dał mi pracę. U was na zachodzie może jest lepie, ale przy granicy ze wschodem to jest jakiś absurd co tu się wczynia.
dP
3 listopada 2021 @ 09:51
czyli znowu mamy to samo. Ocena problemu jedynie przez pryzmat sytuacji na wschodzie. Tak nie można.
Wszystko da się zrobić, ale nie wszystko od razu.
Po kolei, z jakimś planem. Zaczęło się od Cennika – wesprzyjmy ten słuszny Protest. A potem zaczniemy domagać się realizacji swoich słusznych postulatów.
Bo przecież nic n ie stało na przeszkodzie, aby ten pierwszy protest dotyczył jakości pracy na wschodzie lub każdej innej naszej bolączki. Ale jakoś się nie udało . . . . .
Pozdrawiam
i dziękuję za merytoryczne komentarze
dP
Też gruby, choć może mniej
3 listopada 2021 @ 11:02
Na ścianie wschodniej faktycznie , słyszałem , jest tragedia. Nie dość , że zarobki niższe , to często nie ma innej pracy nie tylko na innej skp , ale w ogóle.
Gruby
3 listopada 2021 @ 11:16
dP- tak się czasami zastanawiam, czy jesteś oderwany od rzeczywistości, czy chodzisz w różowych okularach?
Turystyka przeglądowa to nie jest nic nowego, sam to obserwowałem po swoich znajomych którzy na przegląd nie jeździli na stacje ze swojego miasta (ani do mnie), a wybierali się 60-70km w jedną stronę gdzie diagnosta wyglądał tylko przez okno żeby zobaczyć czy „blachy” na pojeździe zgadzają się z tym co w DR stoi, tutaj już nie miało nawet wpływu łapówkarstwo, bo diagności kasowali tą przysłowiową „stUwę”
Znaczna część ściany wschodniej mieszkająca w sypialni warszawy -podwarszawskich miejscowościach na BT wraca do swoich rodzinnych miejscowości. Do tego nie potrzeba być detektywem, wystarczy zapytać swoich znajomych, współpracowników gdzie jeżdżą na BT.
Ps. nie dawniej jak wczoraj na jednym z portali społecznościowych znalazłem post jednej z SKP który brzmiał mniej więcej tak: „Wychodząc na przeciw opinii klientów : U***** naprawisz każdy samochód ale przeglądu nie zrobisz. W związku z tym zatrudniliśmy nowego diagnostę” – na prawdę chciałbym myśleć, że chodzi tu tylko i wyłącznie o chęć pracy przez pracownika, a nie rzetelne wykonywanie BT 🙁
TWA
3 listopada 2021 @ 16:04
Cyt. „Zaczęło się od Cennika – wesprzyjmy ten słuszny Protest. A potem zaczniemy domagać się realizacji swoich słusznych postulatów.”
Zmiana cennika nic nie poprawi po za portfelem właścicieli.
Trzeba zrobić jak należy, czyli zacząć od uzdrowienia systemu badań, cennik póżniej w nagrodę dla właścicieli za wzięcie udziału w tych zmianach. Czyli dokładnie odwrotnie niż by chciał PiSKP
Tylko idiota rozdaje nagrody, jeśli jeszcze nic się nie zrobiło. Choć w sumie idiotów w rządzie nie brakuje, więc macie jakąś szansę. 🙂
Kwa,kwa
3 listopada 2021 @ 17:55
Co ty pitolisz ???
Jesteś na rauszu?
TWA
4 listopada 2021 @ 16:16
Jestem tylko diagnosta nie właścicielem
Skoro właściciele chcą podwyżek cennika to ich sprawa ie diagnostów, więc i nie moja.
A skoro nie rozumiesz, trudno. Ja przeżyję, a ty ?
ty także, włażąc im do tyłka, przynajmniej zimą będziesz miał cieplej 🙂
SKP
3 listopada 2021 @ 13:54
TDT patoli wyleczy zabierając uprawnienia
diagnosta
2 listopada 2021 @ 16:42
Strajk?! A po co?
Mamy narzędzia prawne do zwiększenia obrotu na SKP
Wynik bada N
średnio co drugie auto 3xN
Gdy pryncypał to zrozumie biedzie lepiej z finansami firmy.
Zamiast 20 zł na ciemne okulary dla reksia, 60 zł do kasy
Też gruby, choć może mniej
3 listopada 2021 @ 10:59
Pryncypał znajdzie sobie Reksia Na twoje miejsce. Jak mi kiedyś jeden powiedział ” ja tu nie potrzebuję profesora co mi klientów odstrasza, bo to MOJE pieniądze są”
Anonim
3 listopada 2021 @ 13:56
Jak badanie będzie trwało 50 min lub więcj, to ile zrobisz badań na szychcie. Zarobisz na prąd przy tej cenie?
MISIO
3 listopada 2021 @ 14:34
Wystarczy , że 20 -25 min. Ale jak to powiedziałem przy rozmowie o pracę pewnemu przedstawicielowi stacji na której wybieranie prezentu trwa dłużej niż badanie, to mi odpowiedział : jak się pan będziesz z badaniem ….. 30 min to się kolejka zrobi i klienci będą odjeżdżać . I już sie więcej nie odezwał.
Też gruby, choć może mniej
3 listopada 2021 @ 10:36
Nic sie nie zmieni do czasu aż UDS nie będzie urzędnikiem państwowym na etacie ze stałą pensją, niezależną od ilości klepniętych pieczątek i zadowolonych klientów i na tyle wysoką by do tego zawodu przyciągnąć fachowców , którym nie będzie się opłacało robić coś na lewo.
Dokładnie
3 listopada 2021 @ 11:06
A do tego szczelny system nadzoru a nie ten obecny żart jakby czasem się któremuś zachciało na boku dorobić.
Urzędnik państwowy,
3 listopada 2021 @ 11:51
najlepiej jeszcze umundurowany i z bronią u nogi.
Mnie się to jakoś źle kojarzy!
Ale mogę nie mieć racji.
Może być
3 listopada 2021 @ 12:04
Bo nie masz racji. W ITD jakoś nie narzekają na status to diagności też nie będą.
ITD też jest prywatne?
3 listopada 2021 @ 12:45
Tak jak skp, bardzo przepraszam ale nie wiedziałem.
Co to ma do rzeczy?
3 listopada 2021 @ 13:12
Można by diagnostów zatrudnić w ITD i oddelegować do pracy na prywatnych SKP, ja problemu w tym nie widzę.
Też gruby, choć może mniej
3 listopada 2021 @ 14:30
A ja widzę. Jeden na skp dostanie Reksia , a drugo Profesora w delegacji. I co wtedy. No chyba, że diagności będą krążyć między stacjami wg. jakiegoś grafika.
Grafik
3 listopada 2021 @ 16:43
trzeba by tak ustawić, że jednego dnia było by w Szczecinie następnego w Krakowie a potem w Białymstoku itd.
Jak już to z rozmachem! A co nas na to nie stać?
Ale z was niemoty..
4 listopada 2021 @ 07:02
Dlatego potrzebny jest do tego szczelny system kontroli. Bez tego w każdym wypadku będzie lipa.
Też gruby choć może mniej
5 listopada 2021 @ 09:30
Jak wy sobie wyobrażacie ten szczelny system kontroli??? Podstawiony tajemniczy klient, kontrola po przeprowadzonym BT? Kto będzie kontrolował? Doświadczony nasz kolega z długoletnim stażem , czy na prędce przeszkolony piekarz – śfagier miejscowego dyr. TDT, który na dodatek ma niepohamowaną potrzebę wykazania się?
...
5 listopada 2021 @ 10:20
Ja nie wiem jak to zorganizować żeby było dobrze, ale bez szczelnego systemu kontroli pracy diagnosty cokolwiek być nie zrobił żeby naprawić obecny to będzie źle.
Szczelny system.
5 listopada 2021 @ 11:35
Szczelny system kontroli ma polegać na tym aby na jednego diagnostę przypadał jeden s z c z e l n i e kontrolujący. Bedzie podlegał pod TDT, ale pensje w wysokości 10 tys, zł będzie mu płacił właściciel, zapewniając „lokum” z pełnym rozrywkowym wyposażeniem i z odpowiednim „GWIZDKIEM” na przywoływanie diagnosty. Jak ktoś chce to może jeszcze coś dodać!
Jak komuś się nie podoba to może zmienić pracę na dozorcę.