O PROTESTACH, O JAKOŚCI PRACY WK I O STANIE PRAC NAD ZMIANĄ USTAWY PORD

Rate this post

To i owo, czyli co w trawie piszczy. O spotkaniu PISKP w sprawie waloryzacji, o cierpieniu kierowców z powodu błędów WK/starostwa oraz o stanie prac nad zmianą naszej ustawy PoRD.

1. Spotkanie Prezydium Rady PISKP – waloryzacja opłat za badania.

Szanowni Państwo,

11 stycznia w siedzibie Izby odbyło się spotkanie Prezydium Rady Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

Zarówno do Izby, jak i do członków Rady docierają sygnały z zapytaniami o dalsze działania w sprawie waloryzacji opłat za badania techniczne. Właśnie tej tematyce było poświęcone środowe spotkanie. Dyskutowano jakie dalsze kroki możemy jeszcze podjąć. Jedno jest pewne, potrzebne jest wsparcie całego środowiska, a w szczególności tych przedsiębiorców, którzy nie są zrzeszeni.

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom środowiska, zdecydowano, że potrzebne są spotkania w terenie, aby przekazać co już do tej pory zostało zrobione oraz zastanowić się wspólnie, co jeszcze można zrobić.

Obecnie jesteśmy na etapie przygotowywania tych spotkań, których będzie około dziesięć w skali kraju.

O szczegółach będziemy Państwa informować za pośrednictwem naszej strony internetowej, social mediów oraz innymi kanałami.”

https://piskp.pl/spotkanie-prezydium-rady-piskp-waloryzacja-oplat-za-badania/

 

2. Urzędnik się pomylił, kierowca cierpi. 100 tys. aut nie przeszło tak przeglądu.

Paweł Rygas – Środa, 11 stycznia (12:22) Wiadomości.

Najciekawiej prezentuje się jednak trzeci co do popularności powód odsyłania kierowców „z kwitkiem” przez diagnostów. Dotyczy on – uwaga – „oczywistych omyłek, niezgodności w dowodzie rejestracyjnym związanych z danymi technicznymi pojazdu”. W ubiegłym roku zanotowano aż 104.319 takich sytuacji. Uściślijmy – trzecią najczęściej stwierdzaną w Polsce przez diagnostów „usterką” pojazdu jest bałagan w dokumentacji. Ten często wynika po prostu z pomyłki urzędnika lub usterki/błędu Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-urzednik-sie-pomylil-kierowca-cierpi-100-tys-aut-nie-przeszl,nId,6527715#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

 

3. Stan prac nad zmianą naszej ustawy PoRD.

(…) – Środowisko właścicieli stacji kontroli pojazdów chciałoby, żeby sprawa zmiany przepisów została wreszcie zamknięta. Przypominam, że miało się to już stać w grudniu 2018 r. Jeśli chodzi o sam kształt proponowanych regulacji, to uważamy, że zmiany wprowadzone w dialogu z sejmową podkomisją do rozpatrzenia projektu szły w dobrym kierunku. Liczyliśmy, że na dalszym etapie prac legislacyjnych uda się wypracować taką wersję zmian, która będzie do zaakceptowania przez środowisko. Na razie jednak trudno przewidzieć, jaki będzie los nowelizacji. Byliśmy zaproszeni na obrady podkomisji w listopadzie, lecz do nich nie doszło. Na tę chwilę nie zostaliśmy poinformowani o planowanych pracach podkomisji. Dalsze pozostawanie zmian w zawieszeniu to element niepewności, który nie służy prowadzeniu stacji” – powiedział Autokult.pl Marcin Barankiewicz, prezes zarządu Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów.

(…) – Jest jeszcze drugi aspekt. Strona rządowa już kilka razy sygnalizowała, że rozmowy o zmianie cennika badań technicznych będzie gotowa podjąć dopiero po znowelizowaniu przepisów dotyczących przeglądów. Ten stan zawieszenia odkłada więc w czasie perspektywę zmian, a sytuacja finansowa przedsiębiorców jest bardzo trudna. Od 19 lat nie zmienił się cennik badań technicznych. Proszę wymienić choć jedną rzecz, która kosztuje dziś tyle samo, ile przed 19 laty. Jednocześnie koszty prowadzenia działalności rosną. Jeśli cennik się nie zmieni, niebawem odczujemy falę likwidacji stacji kontroli pojazdów” – dodaje Marcin Barankiewicz.

https://autokult.pl/zmiany-w-przegladach-aut-odlozone-rzadowi-znow-nie-udalo-sie-zmienic-przepisow,6851972493614016a

Loading