Obiecałem dokładniej przejrzeć dla Was przysłany mi przed paroma dniami „Niezbędnik Diagnosty SKP 2012”, którego autorem opracowania jest inż. Piotr Gębiś[1].
Wstępnie byłem bardzo zainteresowany, o czym pisałem już wcześniej, czyli ciekawe branżowe żarty i odpowiedzialność prawna właściciela SKP i UDS-a, z czytelnie zaznaczoną kwestią dodatkowych kar dla diagnostów (kary administracyjne + kary z ustaw karnych).
Ale teraz jestem pod wrażeniem, a nawet pod ogromnym wrażeniem – to rewelacja! Bo to nie jest tylko ładne i estetyczne wydanie, i w bardzo nam przyjaznym i pożądanym formacie A-4. Tutaj mamy wszystko, co nam potrzebne nie tylko na dziś, ale i na jutro, a nawet na parę lat, czyli do następnej istotnej (!) zmiany PoRD.
I wyobraźcie sobie, że w tej książce/podręczniku/niezbędniku jest nawet kawałek ciekawego opracowania naukowego, gdzie pan Bogusław Maćkowski dokonał analizy BT na przykładzie Bydgoszczy. A spadający w przedziale ostatnich 10 lat odsetek „N” i zatrzymanych DR . . . . (spadający!!!) – pozostawiam bez komentarza mając nadzieję, że dotyczy to tylko i wyłącznie tego jedynego miasta w Polsce.
W tym momencie aż się prosi, aby zakrzykonąć o ciąg dalszy takich badań i analiz dla pozostałych miast wojewódzkich (może jakiś finansowy grant z Min. Transportu…?).
Koledzy, jestem pod wrażeniem i gorąco polecam. To pozycja, która musi znaleźć się na każdej SKP – obowiązkowo. Jest to także konieczna pozycja, w którą powinien zaopatrzyć się każdy kandydat do naszego zawodu. Ja nie wiem nawet, co polecać, bo wszystko jest na najwyższym poziomie, i wszystko jest przydatne. Każdy z tematów wyjaśniony jest czytelnie i wyczerpująco. Ja nawet nie wiem, co jeszcze można by do tej treści dodać, chyba już tylko filmy w wersji cyfrowej ilustrujące prawidłowy przebieg każdej opisanej tutaj czynności.
Załączone do większości ważnych dla nas tematów dodatkowe materiały poglądowe w postaci zdjęć i rysunków przybliżają i czytelnie objaśniają każdy temat, który wcześniej wydawać się mógł zawiły. Jest to istotna pomoc dla tych wszystkich naszych Koleżanek i Kolegów, którzy mieli wcześniej mniejszy kontakt z mechaniką pojazdów.
Nieomal wzruszyłem się jak dziecko, gdy przeczytałem w dziale ADR[2] kolejne „Praktyczne przeprowadzanie BT …”, gdyż to nieomal tak, jak gdyby ktoś mnie za rękę prowadził przez ciemność . . . .
Jest to szczególnie pomocne dla tych, którzy tak jak i ja, w większości pracowali tylko na P-SKP, a myślą o przejściu na O-SKP.
Mamy tutaj w – jednym miejscu !!! – dosłownie wszystko: wzory wypełnionych zaświadczeń, nasze aktualne przepisy prawne, sensownie dobrane przepisy zalecane dla naszego środowiska (włącznie z właścicielami SKP).
No i ta rewelacyjna część III pt. „Materiały pomocnicze” z licznymi opisami, rysunkami, ilustracjami i zdjęciami, np. czytelne rysunki ilustrujące rozmieszczenie świateł w pojazdach; dopuszczalne wymiary, naciski i masy pojazdów[3]; bardzo nam przydatna identyfikacja pojazdów (VIN)[4] i wiele innych praktycznych tematów. Od wymagań dla pojazdów przewidzianych dla osób niepełnosprawnych, poprzez wymagania dla błotników i fartuchów przeciwbłotnych, a skończywszy na temacie „Temperatura na SKP” – jest dosłownie wszystko.
Mając ten „Niezbędnik …” na naszej SKP nie zaskoczy nas żaden pojazd i żadna sytuacja. A zdanie egzaminu w TDT stanie się także łatwiejsze.
Gorąco poleca
Dziadek Piotra
[1] Wydawca: Piotr Gębiś, SIMP-AUTOMEX Centrum Motoryzacji, Tarnów 2012.
[2] Tadeusz Siutaj jest autorem opracowania tego działu.
[3] Krzysztof Pikul, który jest autorem tej części opracowania.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 24 2013
NIEZBĘDNIK DIAGNOSTY
Niezbędnik diagnosty – lektura polecana.
Niezbędnik diagnosty, lektura polecana – koniecznie.
Obiecałem dokładniej przejrzeć dla Was przysłany mi przed paroma dniami „Niezbędnik Diagnosty SKP 2012”, którego autorem opracowania jest inż. Piotr Gębiś[1].
Wstępnie byłem bardzo zainteresowany, o czym pisałem już wcześniej, czyli ciekawe branżowe żarty i odpowiedzialność prawna właściciela SKP i UDS-a, z czytelnie zaznaczoną kwestią dodatkowych kar dla diagnostów (kary administracyjne + kary z ustaw karnych).
Ale teraz jestem pod wrażeniem, a nawet pod ogromnym wrażeniem – to rewelacja! Bo to nie jest tylko ładne i estetyczne wydanie, i w bardzo nam przyjaznym i pożądanym formacie A-4. Tutaj mamy wszystko, co nam potrzebne nie tylko na dziś, ale i na jutro, a nawet na parę lat, czyli do następnej istotnej (!) zmiany PoRD.
I wyobraźcie sobie, że w tej książce/podręczniku/niezbędniku jest nawet kawałek ciekawego opracowania naukowego, gdzie pan Bogusław Maćkowski dokonał analizy BT na przykładzie Bydgoszczy. A spadający w przedziale ostatnich 10 lat odsetek „N” i zatrzymanych DR . . . . (spadający!!!) – pozostawiam bez komentarza mając nadzieję, że dotyczy to tylko i wyłącznie tego jedynego miasta w Polsce.
W tym momencie aż się prosi, aby zakrzykonąć o ciąg dalszy takich badań i analiz dla pozostałych miast wojewódzkich (może jakiś finansowy grant z Min. Transportu…?).
Koledzy, jestem pod wrażeniem i gorąco polecam. To pozycja, która musi znaleźć się na każdej SKP – obowiązkowo. Jest to także konieczna pozycja, w którą powinien zaopatrzyć się każdy kandydat do naszego zawodu. Ja nie wiem nawet, co polecać, bo wszystko jest na najwyższym poziomie, i wszystko jest przydatne. Każdy z tematów wyjaśniony jest czytelnie i wyczerpująco. Ja nawet nie wiem, co jeszcze można by do tej treści dodać, chyba już tylko filmy w wersji cyfrowej ilustrujące prawidłowy przebieg każdej opisanej tutaj czynności.
Załączone do większości ważnych dla nas tematów dodatkowe materiały poglądowe w postaci zdjęć i rysunków przybliżają i czytelnie objaśniają każdy temat, który wcześniej wydawać się mógł zawiły. Jest to istotna pomoc dla tych wszystkich naszych Koleżanek i Kolegów, którzy mieli wcześniej mniejszy kontakt z mechaniką pojazdów.
Nieomal wzruszyłem się jak dziecko, gdy przeczytałem w dziale ADR[2] kolejne „Praktyczne przeprowadzanie BT …”, gdyż to nieomal tak, jak gdyby ktoś mnie za rękę prowadził przez ciemność . . . .
Jest to szczególnie pomocne dla tych, którzy tak jak i ja, w większości pracowali tylko na P-SKP, a myślą o przejściu na O-SKP.
Mamy tutaj w – jednym miejscu !!! – dosłownie wszystko: wzory wypełnionych zaświadczeń, nasze aktualne przepisy prawne, sensownie dobrane przepisy zalecane dla naszego środowiska (włącznie z właścicielami SKP).
No i ta rewelacyjna część III pt. „Materiały pomocnicze” z licznymi opisami, rysunkami, ilustracjami i zdjęciami, np. czytelne rysunki ilustrujące rozmieszczenie świateł w pojazdach; dopuszczalne wymiary, naciski i masy pojazdów[3]; bardzo nam przydatna identyfikacja pojazdów (VIN)[4] i wiele innych praktycznych tematów. Od wymagań dla pojazdów przewidzianych dla osób niepełnosprawnych, poprzez wymagania dla błotników i fartuchów przeciwbłotnych, a skończywszy na temacie „Temperatura na SKP” – jest dosłownie wszystko.
Mając ten „Niezbędnik …” na naszej SKP nie zaskoczy nas żaden pojazd i żadna sytuacja. A zdanie egzaminu w TDT stanie się także łatwiejsze.
Gorąco poleca
Dziadek Piotra
[1] Wydawca: Piotr Gębiś, SIMP-AUTOMEX Centrum Motoryzacji, Tarnów 2012.
[2] Tadeusz Siutaj jest autorem opracowania tego działu.
[3] Krzysztof Pikul, który jest autorem tej części opracowania.
[4] Zenon Ohirko, autor tej części opracowania.
——————————————————————————————————
By Dziadek Piotra • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe wydawnictwa, diagnosta samochodowy, motoryzacja, praca diagnosty, praca na SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), rozporzadzenie 996, SKP, warunki pracy