DMC DO 3,5 t.?

Rate this post

Dmc do 3,5 t.?

Dopuszczalna masa całkowita pojazdu 3,5 t. – to taka zaczarowana granica dla pojazdu ciężarowego, a zmieniająca i utrudniająca życie wielu przedsiębiorcom. Bo jak nie inwestując – wiele przewieźć, więcej a taniej, po prostu zrobić przekręt i załatwić aby pojazd o większej dmc zarejestrować na zaczarowane 3,5 – i ile problemów z głowy – kierowca z kategorią prawa jazdy B, bez tachografu, a ładuje ile chce i jedzie w Polskę.

wondering

A pożnij czytamy w prasie, w telewizji słuchamy:

Inspekcja transportu drogowego dysponuje nowoczesnymi narzędziami kontroli pojazdów pozwalającymi na sprawdzenie stosowania się kierowców do obowiązujących norm prawa o ruchu drogowym. Narzędzia te pozwalają stwierdzać rażące przekraczanie przepisów. Przykładem takiego procederu są wielokrotnie zarejestrowane przejazdy samochodu ciężarowego Renault Mascott – typ 150.65 – o masie całkowitej 3,5 tony, masie własnej 2940 kg i ładowności 560 kg.

Pojazd ten zarejestrowany podczas jego przejazdów w różnych dniach i miejscach, przez urządzenia preselekcyjne, wielokrotnie ważył więcej niż 7, 8, a nawet 9 ton. Ciężar całkowity tego pojazdu – zgodnie z zapisem w jego dowodzie może wynosić maksymalnie 3,5 tony!!!

Dopuszczający się tego typu naruszeń kierowca pojazdu bezpośrednio zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. Przeładowując pojazd w takiej skali nie sposób przewidzieć jak on się zachowa w sytuacji wymagającej wykonania gwałtownego manewru lub hamowania. Permanentne przeładowywanie doprowadza również często do nagłych awarii pojazdu, które mogą skończyć się wypadkiem drogowym.

Właściciel pojazdu używając go w działalności gospodarczej – w taki jak zarejestrowano niedozwolony sposób – narusza warunki uczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami. Pojazd wykonujący w praktyce przewozy podlegające przepisom prawa transportowego, na podstawie zapisu w dowodzie rejestracyjnym jest wyłączony z obowiązków dotyczących wymagań kwalifikacyjnych dla kierowców, uzyskiwania dokumentów uprawniających do wykonywania przewozów, odprowadzania opłat za korzystanie z dróg płatnych i rejestrowania czasu pracy kierowców.

Pomimo zabiegów mających na celu obchodzenie obowiązującego prawa funkcjonariusze ITD interweniują w każdym ujawnianym przypadku nakładając na kierujących mandaty karne i kierując wnioski o ukaranie do sądów grodzkich.”1

– i na tym się to kończy. tease

I nikt się nie zastanawia skąd się biorą takie pojazdy, ile ich jeździ po naszych drogach. Czy nikomu nie zależy na tym, aby ukrócić ten proceder?

Organy kontroli zatrzymują pojazd i co dalej? – nic. sad

Ale ten pojazd przechodzi badanie techniczne i nikt nie widzi, że jest jakiś problem, jak w przypadku tego pojazdu.

Nikomu nie przeszkadza, że podczas wykonywania identyfikacji, porównując dane zawarte w dowodzie rejestracyjnym nie ma z czym porównywać, bo tabliczka znamionowa jest czysta – a dlaczego jest taka?

Pojazd VW LT 46 już z samego zamierzenia producenta posiada dmc 4,6 t, a na ile jest homologowany nie jesteśmy w stanie ocenić, jeżeli tabliczka nie zawiera tych podstawowych danych.

Ale czy pojazd ten jest do 3,5 tony – tylna oś na bliźniakach, zamiast licznika kilometrów tachograf – czy nie za dużo znaków zapytania?

I te znaki zapytania dają tylko niektórym do myślenia, a innym nie. thumbsdown

Jak ten pojazd zarejestrowano w Polsce po sprowadzeniu z zagranicy – jak wykonano identyfikację i jak przechodzi badania techniczne – czy na tym ma polegać badanie techniczne – czy osoba, która dopuszcza taki pojazd do ruchu zastanawia się, czy myśli nad konsekwencjami i nieprawidłowościami, które występują – a mogą doprowadzić do nieszczęścia?

I znów zastanawiam się, czy to ja popełniam błąd poruszając ten problem i narażając się, bo niezadowolony kierowca odjeżdża z N, a jedzie na inną stację i nikt mu nie stwarza problemów – i już do mnie nie przyjedzie.

Pojedzie tam, gdzie nikt nie robi z tego problemu. no

Jacek.

– – – – – – – – – – –

dsc_0013dsc_0014dsc_0015dsc_0016dsc_0018

1 – /http://www.gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/przeciazenia-w-pojezdzie-o-dmc-do-3,5-tony/

Loading