lis 27 2020
MIĘKISZONY NA SKP
Miękiszony na SKP nie chcą weta dla zmian w PoRD.
No cóż, jest, jak jest.
Na rzeczywistość się nie gniewamy, tylko ją analizujemy i, jak się da, to zmieniamy.
A jak się nie da przeprowadzić zmian, to przygotowujemy grunt pod takie zmiany dla następnego pokolenia, i tyle.
Tę naszą przykrą rzeczywistość możemy analizować poprzez wyniki naszej ankiety pt. „Czy jesteś za przeprowadzeniem akcji protestacyjnej na Stacjach Kontroli Pojazdów z powodu zamrożenia naszego cennika?”
Jestem przekonany, że ta nasza ankieta i jej wyniki, to jest bardzo czytelny sygnał dla całej naszej branży. Bo wynika z niej, że 83% głosujących (na dzień 26.11.2020 r.) jest za przeprowadzeniem jakiejś akcji protestacyjnej.
Zaś nasze niedawne, sobotnie rozmowy internetowe uświadomiły mi, że część branży jest skłonna do włączenia się w taka akcję protestacyjną, tylko że podobno:
-
nie ma jeszcze organizatora tego protestu,
-
nikt nie wie, jak taki protest ma wyglądać,
-
są wątpliwości co do tego, czy biorący udział w takim proteście nie stracą przychodów.
No zastanówmy się nad tym wszystkim. Bo przecież przychody SKP i tak relatywnie – z miesiąca na miesiąc – maleją!
A zastanowić się warto tym bardziej, że właśnie niedawno otrzymałem ten alarmujący w tonie e-mail podpisany „Jan Kowalski”,
cyt.:
„Witam , pisze bo już miarka się przebrała .
To co obecna władza chce uczynić z naszego zawodu to wola o pomstę do nieba .
Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2021r to będzie ewidentny koniec nas i naszej branży !
Kary dla diagnostów od 2 tys zł a dla przedsiębiorcy od 10 tys zł i szereg innych zmian ze już nie wspomnę ze nie ma żadnych podwyżek od 16 lat i nie zanosi się żeby coś miało się w tym temacie zmienić , ale do meritum .
Apeluje do was koleżanki i koledzy żeby pokazać swój sprzeciw i wprowadzić strajk włoski ( jedno BT powinno trwać powiedzmy 2 h) albo i dłużej.
Co myślicie o takiej formie strajku ?”
– no właśnie, co myślicie?
Bo ja myślę, że to jest do zrealizowania pod warunkiem, że wszystkie SKP przyłączą się do takiego protestu. Ale też nie brakuje mi wyobraźni, aby zauważyć, jak wiele zyskają te SKP, które się nie przyłączą, albo się wyłamią z tego protestu. I, gdy jedne SKP będą protestować wykonując jedno BT przez „2 godz., albo i dłużej”, to te łamistrajki będą mieli żniwa, bogate żniwa . . . .
Jest jeszcze jeden aspekt tej sprawy. Wykonując bezzasadnie BT przez 2 godziny ukarzemy społeczeństwo, które niczemu nie jest winne. Bo winnymi całej tej sytuacji są ministerialni urzędnicy resortu transportu (DTD wspólnie i w porozumieniu z TDT). Więc nasz ewentualny protest musi być widoczny i odczuty nie na dołach społecznych, a na górze, najlepiej w Stolicy i jak najbliżej wieżowca TDT.
A analizując nasze/moje ostatnie rozmowy branżowe, także te sobotnie i internetowe oraz dość powszechne oczekiwanie na to, jaka ma być forma tego protestu pragnę zaproponować moje stanowisko w tej sprawie jeszcze z 2011 r.: https://www.diagnostasamochodowy.pl/2011/wlasciciele-naszych-skp-to/
Wówczas proponowałem czarną wstążkę do każdego DR po BT z informacją dla Klienta, co ona oznacza (stojący w miejscu Cennik od 16 lat!). Do tego można dodać jeszcze ewentualne czarne szarfy na naszych tablicach informacyjnych lub na flagach, które stanowią ozdobę wielu naszych SKP.
Jeśli ta początkowa forma protestu się jakoś upowszechni (nie jest kosztowna), to zawsze można ją rozszerzyć o jakąś ulotkę informacyjną wkładaną do każdego DR po BT. Jednak treść tej ulotki musi być uzgodniona w branżowym konsensusie, jeśli ma wybiegać ponad nasz Cennik (np. kolejny postulat o Krajową Izbę Diagnostów Samochodowych?). To nie powinno być trudne, bo produkujemy miesięcznie tony różnych materiałów reklamowych. Co szkodzi, żeby część takiej reklamówki zawierała nasze branżowe postulaty?
No i jeszcze . . . .
A kto podejmie się roli organizatora? To może wytypujecie lub wskażecie?
Trzymajcie się w zdrowiu
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – –
czytelnik
27 listopada 2020 @ 07:31
Cyt.: ” Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2021r to będzie ewidentny koniec nas i naszej branży ! ”
Myślę, że to będzie początek – końca ” pocztowców „, a branża będzie miała szanse wrócić do normalności !
czytelnik
27 listopada 2020 @ 07:37
A co do Miękiszonów – przyszłość wątpliwa :
https://www.wiocha.pl/1652376,The-Miekiszons
Mnie się ten podoba.
27 listopada 2020 @ 11:28
https://www.wiocha.pl/1648447,Cukierek-albo-psikus
Anonim
27 listopada 2020 @ 13:00
Im szybciej to wprowadzą tym lepiej. Płaczą przeważnie klepacze i stacje które mają kilka przeglądów dziennie – przeważnie dlatego że klepacze ich wygryzają oraz te u których taki proceder trwa w najlepsze „ale szef nic nie wiem, ale najwięcej gada”.
Zamknie się kilka stacji to ruch się przeniesie na inne i nie będzie trzeba cennika podnosić.
Anonim
27 listopada 2020 @ 15:22
I w 2021 roku będziesz zpier.alał za płacę minimalną 2800 zł, na rękę dostaniesz 2061 zł? Stać cie będzie na opłacenie szkoleń? Większe opłaty za BT, to gwarancja wyższego wynagrodzenia. Mogą wprowadzić nowe przepisy, ale bez decydowania o wszystkim przez TDT.
Ja
27 listopada 2020 @ 17:54
„I w 2021 roku będziesz zpier.alał za płacę minimalną 2800 zł, na rękę dostaniesz 2061 zł?”
Trzeba być frajerem a nie diagnostą żeby za takie pieniądze pracować w tym zawodzie.
„Większe opłaty za BT, to gwarancja wyższego wynagrodzenia.”
Bzdura! Większe opłaty to gwarancja wysypu nowych SKP.
„..ale bez decydowania o wszystkim przez TDT.”
Jak nie TDT to kto? Starostwo jak do tej pory? Buahaha mój szef wódkę pije z kierownikiem wydziału komunikacji tak że tego…
Anonim
28 listopada 2020 @ 09:29
„Buahaha mój szef wódkę pije z kierownikiem wydziału komunikacji tak że tego…”
PIJ Też, czego mu zazdrościsz, chory jesteś z nienawiści?
Ja
28 listopada 2020 @ 13:53
Nie zazdroszczę, po prostu nie trawię kolesiostwa..
A alkoholu nie piję wcale.
On
1 grudnia 2020 @ 11:40
„PIJ Też, czego mu zazdrościsz, chory jesteś z nienawiści?”
W przeciwieństwie do ciebie nie będzie musiał należeć do AA. Więc czego tu zazdrościć …
diagnostyk
27 listopada 2020 @ 14:02
Jeśli będę robił jedno badanie ponad 2 godziny to następnego dnia o 8:00 zamiast zaczynać pracę na SKP, będę stał z numerkiem w kolejce do Urzędu Pracy…
DURP
27 listopada 2020 @ 15:10
Pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź przedstawiciela ministerstwa transportu odnośnie zadanego mu pytania o cenę badania technicznego która brzmiała mniej więcej tak:
Najpierw branża wykaże się odsiewaniem truchła z Polskich dróg a potem będziemy rozmawiać o podniesieniu cen za badania.
Poza tym szanowny DP, na razie znamy tylko projekt ustawy a cennik znajduje się w rozporządzeniu! Więc poczekajmy może z tymi odważnymi tezami odnośnie zamachu na stacje kontroli do momentu ogłoszenia projektów rozporządzeń.
A strajkować można, owszem. Ale tak jak napisał kolega diagnostyk będzie później dużo bezrobotnych diagnostów.
Z resztą komentarzy też się zgadzam, im szybciej te zmiany wejdą w życie tym lepiej. Czy te zmiany są dobre? Czas pokaże. Na pewno są niezbędne bo obecna patologia i bierność nadzoru jest nie do opisania!
Anonim
27 listopada 2020 @ 15:32
„odsiewanie truchla” – zachował się jak popaprańcy z UE. Bzdura!
dP
5 grudnia 2020 @ 14:17
Cyt.: „Pozwolę sobie przytoczyć wypowiedź przedstawiciela ministerstwa transportu odnośnie zadanego mu pytania o cenę badania technicznego która brzmiała mniej więcej tak:
Najpierw branża wykaże się odsiewaniem truchła z Polskich dróg a potem będziemy rozmawiać o podniesieniu cen za badania.”
– nie znam tej (kłamliwej?) wypowiedzi, ale postawiona w niej teza nie ma żadnego merytorycznego oparcia/uzasadnienia. Wystarczy przeczytać coroczne raporty Policji lub wrócić wspomnieniami do okresu sprzed lat 5-ciu i przypomnieć sobie, jak wówczas wyglądały pojazdy na drogach, na parkingach przy marketach, itd., itp., et’cetera – w porównaniu do obecnej sytuacji.
Cyt.: „Poza tym szanowny DP, na razie znamy tylko projekt ustawy a cennik znajduje się w rozporządzeniu! Więc poczekajmy może z tymi odważnymi tezami odnośnie zamachu na stacje kontroli do momentu ogłoszenia projektów rozporządzeń.”
– w walce ze złem nie wolno czekać, bo ono jest . . . – jak peż! Urzędnicy resortu transportu od 6 lat się lenią, zamiast wprowadzić Dyrektywę 45/2014 z zapisaną w niej niezależnością dla naszego zawodu. Nie likwidują niekonstytucyjnych zapisów, bałaganu interpretacyjnego – także w nadzorze! Więc, kto tu jest tym dobrym, a kto tym złym?
Kolega „DURP” chce powrotu do swojej pensji sprzed 16 lat? Nie ma sprawy, tylko trzeba to zgłosić swojemu pracodawcy. Ale, jeśli tego nie chce, to powinien też zrozumieć postulat właścicieli SKP odnośnie Cennika.
Cyt.: „A strajkować można, owszem. Ale tak jak napisał kolega diagnostyk będzie później dużo bezrobotnych diagnostów.”
– na jakiej podstawie to twierdzenie o dużym naszym bezrobociu? Bo ja nie widzę dla niego żadnego uzasadnienia.
Cyt.: „Z resztą komentarzy też się zgadzam, im szybciej te zmiany wejdą w życie tym lepiej. Czy te zmiany są dobre? Czas pokaże. Na pewno są niezbędne bo obecna patologia i bierność nadzoru jest nie do opisania!”
– czas pokaże?!?!?
To świadczy o braku umiejętności przewidywania. Proszę choćby o minimum wyobraźni.
Nie można godzić się na tak daleko idące zmiany, gdy nie jesteśmy pewni ich skutków. Ja przestrzegam, bo to jest jak skok na główkę do nieznanej wody.
Zdrowia życzę
dP
TWA
30 listopada 2020 @ 14:53
Cyt. „A kto podejmie się roli organizatora? To może wytypujecie lub wskażecie?”
Proponuję dP na organizatora.
Elokwentny , umie podpuścić i usunąć się po angielsku. Brakuje mu roli przywódczej. Zacznie od poprowadzenia strajku a skończy na zostaniu przewodniczącym ZZDS.
Wytypowałem, wskazałem skoro nikt nie chciał …
TWA
30 listopada 2020 @ 14:59
Ale mu dałem, widzicie jaki jestem zdolny. ha,ha,ha !
Na to mnie tylko stać!
czytelnik
30 listopada 2020 @ 15:46
Cyt.: ” Na to mnie tylko stać! ”
No niekoniecznie… ( hehe )
TWA
1 grudnia 2020 @ 10:50
dP sie nie podejmie ?
Nie chcecie chyba wmówić innym, że mocny jest tylko w gębie ?
I tak go widzą, jego najwierniejsi klakierzy ?
No, no
Choć dla mnie żadna nowina 🙂
lulek
2 grudnia 2020 @ 13:27
Ta strona nosi nazwę „diagnostasamochodowy.pl”, więc co ma interesować diagnostów podniesienie cennika badań i strajk ,chyba nie „MIĘKISZONY NA SKP” , tylko powinno być:
„MIĘKISZONY WŁAŚCICIELE SKP” , którym nawet po podniesieniu cennika badań
urosną pseudo koszty utrzymania SKP , a nie podwyżki dla diagnosty.
dP
2 grudnia 2020 @ 14:03
To już było tyle razy . . . . . .
Ale wobec faktu, że to jest stosunkowo proste rozumowanie, to powtórzę:
1/ gdy nie ma podwyżki Cennika, to nie ma podwyżek i nie ma na nie żadnej nadziei. Nie ma szans. Bo z próżnego to i Salomon nie naleje.
2/ gdy Cennik wzrasta to jest Nadzieja, że pracodawca się zreflektuje i podniesie. Wzrasta tym samym szansa. Zwiększa się prawdopodobieństwo.
3/ gdy pracownik nie wspiera w tym słusznym i sprawiedliwym działaniu (ukierunkowanym na podwyżkę Cennika) swojego pracodawcy, to tym samym traci też jego zaufanie, co może zaowocować brakiem podwyżki przy wzroście Cennika.
4/ wyobraźcie sobie, że macie wypłatę sprzed 16 lat. Czy uznacie to za właściwe?
5/ niemoralne jest zamykanie oczu na tę jawną niesprawiedliwość z Cennikiem, którą serwują środowisku SKP urzędnicy Adamczyka z ministerstwa infrastruktury.
Pozdrawiam
dP
TWA
4 grudnia 2020 @ 09:15
I cennik rozwiąże wszystkie problemy (według dP) w badaniach technicznych i przyczyni sie do wziekszenia BRD, wyeliminuje patologię (klepanie badań, naciski na wynik badania przez właściciela stacji, itd)
dP uważa się za obrońcę diagnostów. Choć po zamieszczanych artykułach czy postach, to tylko obrońcą właścicieli SKP jest.
TWA
4 grudnia 2020 @ 10:52
To ja jestem prawdziwym obrońcą. Teraz mam spokój
bo sprawdzam rowery sprowadzone na ruch lewostronny.
Dobrze napisałem i na pewno wam się podoba, zabrać prywaciarzom stacje i dać nam.
TWA
4 grudnia 2020 @ 14:01
A na co mi twoja stacja ?
Klep sobie sam, nie naciskaj na diagnostów by klepali, to nie będziesz musiał płakać nad karami dla pracodawców.
Skoro cie stać na suweniry dla klientów, nie płacz nad zbyt małą cenną za badania. Widać i tak jest za wysoka, skoro cię stać na nie.
Więc płacz na zdrowie, niestety nic to nie pomoże dalej będziesz normalny inaczej 🙂
TWA
4 grudnia 2020 @ 15:29
Pracowałem na sześciu stacjach i wszyscy właściciele przynosili mi dowody a ja tylko klepałem i klepałem. Na co mi ich stacja jak mam teraz swoją i teraz ja sam sobie przynoszę dowody do klepania. Robię pojazdy zaprzęgowe i rowery sprowadzone
z Anglii. Kto mi teraz podskoczy no chyba, że się wyda skąd „nadaje”
i będę musiał wskazać tych prywaciarzy co kazali mi „klepać”.
czytelnik
7 grudnia 2020 @ 09:51
Jako stary milicjant masz kolegów w służbach czy wymiarze sprawiedliwości, więc możesz spać spokojnie, nie wyda się.
Nawet kupione dyplomy na podmiejskim targu.
prawdziwy czytelnik
7 grudnia 2020 @ 10:55
Cyt.: ” Jako stary milicjant (…) ”
– hehe dobre !
TWA
8 grudnia 2020 @ 14:41
„Robię pojazdy zaprzęgowe i rowery sprowadzone
z Anglii. Kto mi teraz podskoczy no chyba, że się wyda skąd “nadaje”
i będę musiał wskazać tych prywaciarzy co kazali mi “klepać”.”
Spokojnie, wozy zaprzęgowe i rowery pod paragrafy nie podlegają.
No, jednak jeśli rowery kradzione, to znajomość z byłymi służbami ma swoje zalety.