cze 5 2025
A JEST JAKIEŚ INNE WYJŚCIE?
Trudno się nie zgodzić, że cyt.: „ zorganizujemy ogólnopolski protest – masowy, głośny i bezkompromisowy!”
W pierwszej połowie czerwca odbyło się się szkolenie organizowane przez OSSWK (Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów WK) dla pracowników naszych WK/starostw w Jastrzębiej Górze, pod patronatem ZPP (Związku Powiatów Polskich), gdzie poruszono między innymi pewne prawne zaległości, z którymi od dłuższego czasu borykają się w swojej codziennej praktyce. Jest to o tyle ciekawe, że oni potrzebowali szkolenia z zakresu tego, co od bardzo wielu lat robią każdego dnia, czyli cyt.:
„(…)
Dodatkowo, uczestnicy wzięli udział w warsztatach w zakresie stosowania przepisów dotyczących rejestracji pojazdów sprowadzanych z krajów trzecich wcześniej niezarejestrowanych na terenie UE, (…).”
– https://wartowiedziec.pl/komunikacja-i-transport/72457-konferencja-szefow-wydzialow-komunikacji
Ani jednego słowa o jakimkolwiek wsparciu dla branży. Zaś biorąc pod uwagę błędne stanowisko MI w zakresie obowiązujących przepisów jestem przekonany, że urzędnicy WK/starostw nadal nie wiedzą, jak właściwie interpretować obowiązujące nas Prawo. Więc na tym szkoleniu najwięcej zyskał hotel, który ich gości dwa razy w roku na tych pseudo-szkoleniach.
Zaś przed paroma dniami zakończyło podobne i wypasione szkolenie w Ustce, które tradycyjnie co roku organizuje PISKP (Polska Izba Stacji Kontroli Pojazdów) dla swoich bardzo bogatych i zadowolonych członków (???). Brak jakiegokolwiek komunikatu po tej cyklicznej imprezie wskazuje, że nie spełniła ona branżowych oczekiwań, czyli jednak nadal nie ma waloryzacji (sic!).
Biorąc pod uwagę powyższe może trzeba wrócić do bezzasadnie zaniechanej idei protestów? Tyle, że może ich organizację nie powierzać już PISKP, które ewidentnie zawaliło tę sprawę swoim brakiem konsekwencji. Tym bardziej, że jest podmiot gotowy do wzięcia na siebie tego ważnego zadania. Bo na internetowych stronach SKP-WspólnyCel czarno na białym zapisano, cyt.:
„(…)
Dziś stajemy przed wyborem, który wykracza poza nasze słuszne żale, osobiste rozczarowania, zawiedzione nadzieje i krzywdzące zaniechania, których od lat doświadczamy.
TO TRUDNE, JEDNAK W NASZEJ OCENIE POTRZEBNE! – by wybrać drogę, co do której warto mieć nadzieję, że ułatwi realne możliwości rozwiązań. Głosujmy wierząc, że dobra współpraca rządu z prezydentem umożliwi wreszcie podjęcie odważnych i sprawiedliwych decyzji, także wobec nas.
Ale mówimy wprost:
jeśli po wyborach dramatyczny głos naszej branży, nadal będzie ignorowany, jeśli konkretne zmiany nie nastąpią szybko, oraz nie będą uczciwe, zorganizujemy ogólnopolski protest – masowy, głośny i bezkompromisowy!
Będziemy bronić bytu nas wszystkich, godności i prawa do uczciwego traktowania.
Nie przyjmiemy już słów i obietnic – tylko zdecydowane i konkretne działania!
Jeśli tym razem, ich zabraknie, nikt nie będzie mógł powiedzieć, że nie daliśmy szansy.
Członkowie założyciele„
– – – – – – – – – – –
źródło: https://skp-wspolnycel.pl/
Więc co Wy myślicie o powrocie do tej idei? Wcześniej nie chcieliście jej realizować, aby nie zaszkodzić PiS-owi. A teraz jesteście już gotowi zaszkodzić . . . . . . . – ?
Nim podejmiecie decyzję w tej sprawie, to trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, kto i komu większą szkodę uczynił brakiem waloryzacji od 21 lat?
Trzymajmy się
dziadek Piotra
5 czerwca 2025 @ 12:38
Hahaha. Protest w tej branży? To jakiś żart? Już raz był. W okolicy dwie stacje zamknięte, a cztery jadą z kokosem bo przedsiębiorcy nie mogą być stratni. Ja jestem diagnostą i już mi się odechciało waszych beznadziejnych protestów. Najpierw przekonajcie tych pazernych właścicieli stacji że to dla nich te protesty bo oni chyba tego nie wiedzą. Wygląda na to że chyba jeszcze nie jest tak źle skoro jest jak jest. Żenada.
5 czerwca 2025 @ 12:59
Cyt.: „Hahaha. Protest w tej branży? To jakiś żart?”
– jeśli żart, to nie mój.
Sam nie wiem, czym jest SKP-WspólnyCel. Czy to stowarzyszenie, czy zwykła oddolna inicjatywa, z której ma dopiero powstać jakiś kolejny branżowy podmiot.
Ale jedno już jest nieco (?) widoczne. To systematyczny wzrost ilości członków, bo jeszcze niedawno (https://www.diagnostasamochodowy.pl/2025/skp-wspolnycel-skutecznie-dziala/ ), zaledwie przed miesiącem było ich tylko (?) 900, a już jest 950!
Być może, że także w tym przypadku nasze branżowe przegrywy i miękiszony zdominują tę inicjatywę, jak to miało miejsce w przypadku wielu naszych branżowych liderów i ich tchórzliwych zwolenników. I to dotyczy wszystkich naszych organizacji, których staż na branżowym rynku jest większy niż SKP-WspólnyCel.
I pamiętajmy, że jednak nadzieja umiera ostatnia . . . . .
dP
– – – – – – –
P.S.
Ponadto Kolega nie odniósł się wcale do najważniejszej kwestii w tej sprawie, czyli: „czy jest jakieś inne wyjście” na zrealizowanie słusznych postulatów w branży.
5 czerwca 2025 @ 13:29
Cały czas byłem za protestem z zamknięciem stacji włącznie, ale ja jestem zwykłym diagnostą i jak widzę zapał i zaangażowanie właścicieli stacji to już mi się odechciało. To im powinno bardziej zależeć, a nie nam diagnostą. A tutaj wychodzi inaczej. Ja zmienię zawód jak coś bo nie wpompowałem grubej kasy w stację. Były protesty w Warszawie myśmy byli, a właściciele w domu. Ja mogę protestować o to żeby diagnosta był przydzielany z urzędu do stacji bo taki układ na pewno wpłynął by na niezależność diagnosty. A teraz jest jak jest.
5 czerwca 2025 @ 13:39
Bo na taką SKP, która pracuje w czasie protestu powinien zajechać tajemniczy klient i nagrać przebieg BT, czy na pewno jest wykonywane zgodnie z przepisami.
Zgodnie z ustawą o roszczeniach o naprawienie szkody wyrządzonej naruszeniem prawa konkurencji, to na podmiocie ponoszącym szkody leży obowiązek udowodnienia, że ktoś dopuszczał się czynów nieuczciwej konkurencji, a takimi czynami będzie wykonywanie OBT w sposób niezgodny z prawem.
Stowarzyszenia branżowe mogą przeprowadzić taką akcję same lub zlecić to firmie zewnętrznej. Jakby kilku diagnostów straciło uprawnienia i kilku właścicieli SKP musiało na prędko szukać nowych pracowników, to inni poszliby po rozum do głowy.