ANKIETA PISKP PO KONFERENCJI W USTCE

Rate this post

Ankieta PISKP na internetowych stronach Izby po konferencji „Stacje Kontroli Pojazdów – 2025”.

Ta ankieta nie dotyczy tylko i wyłącznie członków PISKP oraz nie dotyczy tylko i wyłącznie uczestników ostatniej konferencji w Ustce, o czym świadczy jej upublicznienie na stronach internetowych Izby.1

Postanowiłem więc zastanowić się nad przyczynami, dla których ją opublikowano oraz dokonać jakiejś analizy w zakresie stawianych pytań i możliwych odpowiedzi.

1. Czy uczestniczył/a Pan/i w tegorocznej XIX Konferencji „Stacje Kontroli Pojazdów – 2025” w Ustce?

Tak

Nie – nie, albowiem nie zostałem zaproszony.

1.1 Jeśli w poprzednim pytaniu wybrał/a Pan/i odpowiedź „tak”, proszę pominąć to pytanie.

Jeśli w poprzednim pytaniu wybrał Pan/i odpowiedź „nie”, proszę napisać dlaczego nie wziął Pan / nie wzięła Pani udziału w konferencji:

Nie, albowiem koszt uczestnictwa przekraczał moje finansowe możliwości. Ponadto można było przewidzieć, że branżowe oczekiwania nie zostaną zrealizowane, więc inwestycja w uczestnictwo nie miała merytorycznego uzasadnienia, co ostatecznie się potwierdziło.

Przypominam także, że nie zostałem zaproszony, co jednak zdarzało się wcześniej. I prawda jest taka, że tak jak wcześniej sondowałem możliwość uczestniczenia w charakterze obserwatora, ale tym razem zamknięto mi/nam drzwi przed nosem.

Nie rozumiem strachu przed oceną wolnych mediów naszych branżowych przedsięwzięć. Ale może są jakieś plusy, o których nic na razie nie wiem/nie wiemy, a wynikające z faktu zamkniętych drzwi dla wolnych i prywatnych branżowych mediów.

A Wy jak myślicie, są jakieś plusy?

2. Jak ocenia Pan/i organizację wydarzenia (planowanie, punktualność, przebieg)? *

1 2 3 4 5

Oceniam negatywnie na „1” z uwagi na wysoki koszt i na skład zaproszonych gości. Zamiast wrogiego nam środowiska z MI, które od dekady blokuje nam waloryzację, powinna być szeroka reprezentacja organizacyjna branży, skupiającej nasze SKP i rozwiązującej codzienne problemy z rejestracją pojazdów.

 

3. Jak ocenia Pan/i poziom merytoryczny prezentacji i wystąpień konferencyjnych? *

1 2 3 4 5

Oceniam negatywnie na „1”, czemu dałem już wyraz.2

Ponadto tematy nie poruszały najbardziej aktualnych problemów, jakimi żyje branża. Np.: jakie działania należy podjąć, aby zwaloryzowano nasz Cennik BT; jakie jest respektowanie Prawa na naszych SKP (patologie i ich skala), dlaczego nadal błędne interpretowane jest Prawo w zakresie braku homologacji od 1 stycznia 2016 r.; jaka jest jakość pracy na SKP; przyszłość Dyrektywy 45/2014; dlaczego toleruje się nielegalne wykonywanie BT całych grup pojazdów (na przykład wodorowych, am-carów); skąd brać pracowników na SKP, itd., itp., et’cetera.

4. Które wystąpienie lub tematy konferencji były dla Pana / Pani najbardziej wartościowe i dlaczego? *

Myślę, że na miano najbardziej wartościowego zasłużyło wystąpienie pt. „Uregulowania prawne a jakość badań technicznych” które zaprezentował dr Rafał Szczerbicki, właściciel Kancelarii Prawnej SKP LEX.

5. Czy PISKP powinna zorganizować podobną konferencję w 2026 roku? *

Tak, ale bez zamykania się we własnym sosie, czyli otwarcie się na własne środowisko pracownicze, na inne branżowe organizacje, na środowisko akademickie oraz na współpracę z WK/starostwami.

Nie

Nie mam zdania

5.1 Jeśli w poprzednim pytani wybrał/a Pan/i odpowiedź „tak”, proszę napisać, jaką lokalizację Pan/i preferuje.

Z uwagi na centralne położenie (sprawiedliwa odległość dla wszystkich i bez preferowania i epatowania bogactwem), tragiczną sytuację finansową branży i moją (nie tylko) niską emeryturę preferuję obiekt bez szpanu, czyli Gminny Ośrodek Kultury w Leszczynku koło Kutna. Zaś balangi, tańce, picie wódy z urzędnikami zostawić na czas, gdy:

  • waloryzacja już będzie i to w skali, która zadowoli całe nasze środowisko,

  • w całości wdrożona będzie już Dyrektywa nr 45/2014,

  • spadnie skala patologii na naszych SKP,

  • respektowane będzie Prawo UE,

  • problemy branży rozwiązywać będą pracodawcy razem i zgodnie ze swoimi pracownikami – z naszymi uprawnieniami.

Jeśli wybrał/a Pan/i odpowiedź „nie” lub „nie mam zdania”, proszę pominąć pytanie.

6. Co PISKP powinna poprawić podczas organizacji kolejnej edycji konferencji? *

Zwiększyć własne przedstawicielstwo!

Ponadto PISKP nieopatrznie straciło szansę na reprezentowanie całego polskiego środowiska, związanego z funkcjonowaniem SKP. Jeśli ktokolwiek widzi jeszcze taką szansę na przewodzenie naszemu środowisku, to izba powinna podjąć taką inicjatywę. Ja taką szansę widzę w nawiązaniu roboczych kontaktów ze środowiskiem naukowym, co niewątpliwie podniesie wiarygodność Izby (politechniki dla BRD, uniwersytety dla Prawa). Należy także bardziej otworzyć się na własne środowisko pracownicze oraz na współpracę z naszym nadzorem, czyli na WK/starostwa. Leży to w naszym wspólnym i żywotnym interesie.

7. Czy ma Pan/i inne uwagi, komentarze lub wnioski dotyczące konferencji organizowanej przez PISKP?

Producenci” oraz „transportowcy” nie są naszym naturalnym środowiskiem. To zaledwie jakaś część branży, która może pomóc. Ale to nie oni dźwigają na swoich barkach nasze podstawowe problemy. Te nasze problemy są im często obce i niezrozumiałe.

Branża znajduje się na tragicznym zakręcie, w bardzo złym stanie (w szerokim tego słowa znaczeniu), który nie był obserwowany od dekady. Zaś mierna ilość uczestników tej ostatniej konferencji szkoleniowej w Ustce wskazuje, że sami członkowie PISKP nie wierzą w pożądaną sprawczość i w skuteczność zarządu w zakresie osiągnięcia zakładanych celów przez większość członków.

PISKP powinien stać się inicjatorem pożądanych zmian oraz podmiotem, który pilnuje ich wdrożenie.

Izba nie może być tylko i wyłącznie komentatorem zmian wprowadzanych przez wrogie nam lub przez obce nam środowisko. Bo rolę zwykłego komentatora może przejąć byle jakie branżowe medium, np. „Diagnosta”.

Dziadek Piotra

– – – – – – – – – –

Loading