Niesprawny zespół pojazdów ponownie dopuszczony do ruchu
14.10.2025
Po niespełna trzech tygodniach od pierwszej kontroli, ten sam zespół pojazdów został poddany kontroli ponownie. Okazało się, że usterki nie zostały usunięte, a pojazdy zostały dopuszczone do ruchu przez diagnostę. Na dodatek przedsiębiorca wykonujący przewóz nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego rzeczy. W innym przypadku inspektorzy odkryli, że w dowodzie rejestracyjnym przerobiono datę badania technicznego. Ponadto kierujący ciężarówką nie posiadał uprawnień do prowadzenia tego rodzaju pojazdu.
W czwartek (9 października) w Kuniowie, inspektorzy z byczyńskiego oddziału opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym realizowany był krajowy transport drogowy rzeczy. Z powodu szeregu usterek technicznych ciągnika siodłowego jak i naczepy inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów. W toku kontroli okazało się, że niespełna trzy tygodnie wcześniej, dowody rejestracyjne pojazdów również były zatrzymane z powodu tych samych nieprawidłowości w stanie technicznym. Dotyczyły one m.in. odłączonego systemu AdBlue w ciągniku siodłowym oraz zużytych tarcz hamulcowych.
Wobec diagnosty przeprowadzającego badanie techniczne, który dopuścił pojazdy do ruchu mimo usterek, zostanie skierowane do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa związanego z poświadczeniem nieprawdy w dokumentacji technicznej pojazdu.
Ponadto już podczas poprzedniej kontroli inspektorzy ustalili, że przedsiębiorca wykonujący przewóz nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego rzeczy. Przewoźnik utracił wymagane zezwolenie już w lipcu. Pomimo tego nadal realizował usługi. Dodatkowo, wobec podmiotu obowiązywał sądowy zakaz prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, co stanowi rażące naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym. W toku dalszych czynności kontrolnych ujawniono także brak pobierania danych z karty kierowcy. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wykonywania transportu drogowego bez wymaganych uprawnień. Kierowca natomiast został ukarany mandatem karnym.
Dwa dni wcześniej, we wtorek (7 października) w Reńskiej Wsi (DK45), inspektorzy z kędzierzyńsko – kozielskiego oddziału skontrolowali pojazd ciężarowy należący również do krajowego przewoźnika, który jechał pod załadunek bydła. Podczas sprawdzania dokumentów pojazdu inspektorzy ujawnili, że w dowodzie rejestracyjnym przerobiono datę badania technicznego. Faktycznie pojazd nie posiadał ważnego przeglądu. Dalsze postępowanie w zakresie przerobienia dokumentu będzie prowadzone przez funkcjonariuszy Policji.
Dodatkowo ustalono, że kierowca nie posiadał wymaganych badań lekarskich i psychologicznych, a także nie uzyskał kwalifikacji zawodowych uprawniających do wykonywania przewozu drogowego rzeczy. Natomiast ważność jego uprawnień kategorii C wygasła ponad trzy lata temu. Inspektorzy ujawnili też liczne naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy kierowców i obsługi tachografu. To m.in. skrócenie dziennego okresu odpoczynku, przekroczenie dziennego i ciągłego czasu prowadzenia pojazdu, skrócenie tygodniowego odpoczynku, prowadzenie pojazdu bez włożonej do tachografu karty kierowcy, brak obowiązkowej kalibracji tachografu, brak wpisów kraju rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz niepobieranie danych z karty kierowcy i tachografu przez przedsiębiorcę.
Wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie administracyjne. Kierowcę ukarano mandatami karnymi. Równocześnie zostało wszczęte postępowanie wobec osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie, odpowiedzialnej za nadzór nad prawidłową organizacją pracy kierowców. Na punkt kontrolny został wezwany inny kierowca wyznaczony przez przedsiębiorcę.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 15 2025
BRANŻOWE PATOLOGIE I NASZ KOLEGA W PROKURATURZE
Niesprawny zespół pojazdów ponownie dopuszczony do ruchu
14.10.2025
Po niespełna trzech tygodniach od pierwszej kontroli, ten sam zespół pojazdów został poddany kontroli ponownie. Okazało się, że usterki nie zostały usunięte, a pojazdy zostały dopuszczone do ruchu przez diagnostę. Na dodatek przedsiębiorca wykonujący przewóz nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego rzeczy. W innym przypadku inspektorzy odkryli, że w dowodzie rejestracyjnym przerobiono datę badania technicznego. Ponadto kierujący ciężarówką nie posiadał uprawnień do prowadzenia tego rodzaju pojazdu.
W czwartek (9 października) w Kuniowie, inspektorzy z byczyńskiego oddziału opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali do kontroli zespół pojazdów należący do polskiego przewoźnika, którym realizowany był krajowy transport drogowy rzeczy. Z powodu szeregu usterek technicznych ciągnika siodłowego jak i naczepy inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne obu pojazdów. W toku kontroli okazało się, że niespełna trzy tygodnie wcześniej, dowody rejestracyjne pojazdów również były zatrzymane z powodu tych samych nieprawidłowości w stanie technicznym. Dotyczyły one m.in. odłączonego systemu AdBlue w ciągniku siodłowym oraz zużytych tarcz hamulcowych.
Wobec diagnosty przeprowadzającego badanie techniczne, który dopuścił pojazdy do ruchu mimo usterek, zostanie skierowane do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa związanego z poświadczeniem nieprawdy w dokumentacji technicznej pojazdu.
Ponadto już podczas poprzedniej kontroli inspektorzy ustalili, że przedsiębiorca wykonujący przewóz nie posiadał ważnych uprawnień do wykonywania krajowego transportu drogowego rzeczy. Przewoźnik utracił wymagane zezwolenie już w lipcu. Pomimo tego nadal realizował usługi. Dodatkowo, wobec podmiotu obowiązywał sądowy zakaz prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego, co stanowi rażące naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym. W toku dalszych czynności kontrolnych ujawniono także brak pobierania danych z karty kierowcy. Wobec przewoźnika zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wykonywania transportu drogowego bez wymaganych uprawnień. Kierowca natomiast został ukarany mandatem karnym.
Dwa dni wcześniej, we wtorek (7 października) w Reńskiej Wsi (DK45), inspektorzy z kędzierzyńsko – kozielskiego oddziału skontrolowali pojazd ciężarowy należący również do krajowego przewoźnika, który jechał pod załadunek bydła. Podczas sprawdzania dokumentów pojazdu inspektorzy ujawnili, że w dowodzie rejestracyjnym przerobiono datę badania technicznego. Faktycznie pojazd nie posiadał ważnego przeglądu. Dalsze postępowanie w zakresie przerobienia dokumentu będzie prowadzone przez funkcjonariuszy Policji.
Dodatkowo ustalono, że kierowca nie posiadał wymaganych badań lekarskich i psychologicznych, a także nie uzyskał kwalifikacji zawodowych uprawniających do wykonywania przewozu drogowego rzeczy. Natomiast ważność jego uprawnień kategorii C wygasła ponad trzy lata temu. Inspektorzy ujawnili też liczne naruszenia przepisów dotyczących czasu pracy kierowców i obsługi tachografu. To m.in. skrócenie dziennego okresu odpoczynku, przekroczenie dziennego i ciągłego czasu prowadzenia pojazdu, skrócenie tygodniowego odpoczynku, prowadzenie pojazdu bez włożonej do tachografu karty kierowcy, brak obowiązkowej kalibracji tachografu, brak wpisów kraju rozpoczęcia i zakończenia pracy oraz niepobieranie danych z karty kierowcy i tachografu przez przedsiębiorcę.
Wobec przewoźnika wszczęte zostanie postępowanie administracyjne. Kierowcę ukarano mandatami karnymi. Równocześnie zostało wszczęte postępowanie wobec osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie, odpowiedzialnej za nadzór nad prawidłową organizacją pracy kierowców. Na punkt kontrolny został wezwany inny kierowca wyznaczony przez przedsiębiorcę.
– – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/niesprawny-zespol-pojazdow-ponownie-dopuszczony-do-ruchu
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, BRD, diagnosta, GITD, jakość badań technicznych, kontrola drogowa, nadzór nad SKP, stan techniczny ciężarówek, starostwo, WITD, Wydział Komunikacji