GITD Z WITD NADAL TYLKO GONIĄ KRÓLICZKA….

Rate this post

Techniczne usterki i nielegalne praktyki.

I.

(…). W piątek (11 lipca), również na A4, inspektorzy przeprowadzili kontrole kilku pojazdów ciężarowych. Wszystkie posiadały poważne usterki techniczne. Szczególnie niebezpieczne usterki posiadał jeden z pojazdów krajowego przewoźnika.

Ujawniono rozległe pęknięcia podłużnic mocujących skrzynię ładunkową, co groziło jej oderwaniem podczas jazdy.

Dodatkowo stwierdzono:

  • niesprawność zasadniczego układu hamulcowego,

  • niesprawność hamulca postojowego,

  • znaczne różnice sił hamowania,

  • prowizoryczne mocowanie zbiorników powietrznych pasami transportowymi,

  • wycieki płynów eksploatacyjnych,

  • uszkodzoną oponę na osi kierowanej,

  • niesprawne oświetlenie.

Pojazd został wycofany z ruchu. Na kierowcę nałożono mandat, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowanie administracyjne.

II.

Dzień wcześniej, inspektorzy z kłodzkiego oddziału WITD zatrzymali zespół pojazdów prowadzony także przez obywatela Polski. Mężczyzna okazał prawo jazdy wydane, rzekomo, na Ukrainie. Weryfikacja dokumentu oraz współpraca z Policją wykazały, że kierowca nigdy nie posiadał polskiego prawa jazdy żadnej kategorii. Co więcej, do niedawna obowiązywał go sądowy zakaz prowadzenia pojazdów. Okazany dokument budził poważne wątpliwości – brakowało na nim standardowych zabezpieczeń i oznaczeń. Został on zabezpieczony jako dowód w sprawie o fałszerstwo. Pojazd nie mógł zostać przekazany pasażerowi, ponieważ jego uprawnienia były zawieszone.

Ponadto w naczepie stwierdzono poważne usterki, w tym całkowity brak hamowania jednego z kół.

III.

Zły stan techniczny ciężarówek ujawniono również podczas kontroli przeprowadzonych w środę (9 lipca) we Wrocławiu.

Jeden z pojazdów miał m.in.:

  • wycieki płynów,

  • niesprawne oświetlenie,

  • uszkodzony spryskiwacz,

  • uszkodzony sygnał dźwiękowy.

W innym stwierdzono:

  • pęknięcia na obręczy koła,

  • nadmierne luzy w zawieszeniu,

  • nadmierne luzy w układzie kierowniczym,

  • spękane przewody hamulcowe,

  • zużyte opony.

W obu przypadkach inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne, a wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne.”

– – – – – – – – –

źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/nielegalne-praktyki-i-techniczne-usterki

Loading