lip 16 2025
GITD Z WITD NADAL TYLKO GONIĄ KRÓLICZKA….
Techniczne usterki i nielegalne praktyki.
I.
„(…). W piątek (11 lipca), również na A4, inspektorzy przeprowadzili kontrole kilku pojazdów ciężarowych. Wszystkie posiadały poważne usterki techniczne. Szczególnie niebezpieczne usterki posiadał jeden z pojazdów krajowego przewoźnika.
Ujawniono rozległe pęknięcia podłużnic mocujących skrzynię ładunkową, co groziło jej oderwaniem podczas jazdy.
Dodatkowo stwierdzono:
-
niesprawność zasadniczego układu hamulcowego,
-
niesprawność hamulca postojowego,
-
znaczne różnice sił hamowania,
-
prowizoryczne mocowanie zbiorników powietrznych pasami transportowymi,
-
wycieki płynów eksploatacyjnych,
-
uszkodzoną oponę na osi kierowanej,
-
niesprawne oświetlenie.
Pojazd został wycofany z ruchu. Na kierowcę nałożono mandat, a wobec przewoźnika i osoby zarządzającej transportem wszczęto postępowanie administracyjne.
II.
Dzień wcześniej, inspektorzy z kłodzkiego oddziału WITD zatrzymali zespół pojazdów prowadzony także przez obywatela Polski. Mężczyzna okazał prawo jazdy wydane, rzekomo, na Ukrainie. Weryfikacja dokumentu oraz współpraca z Policją wykazały, że kierowca nigdy nie posiadał polskiego prawa jazdy żadnej kategorii. Co więcej, do niedawna obowiązywał go sądowy zakaz prowadzenia pojazdów. Okazany dokument budził poważne wątpliwości – brakowało na nim standardowych zabezpieczeń i oznaczeń. Został on zabezpieczony jako dowód w sprawie o fałszerstwo. Pojazd nie mógł zostać przekazany pasażerowi, ponieważ jego uprawnienia były zawieszone.
Ponadto w naczepie stwierdzono poważne usterki, w tym całkowity brak hamowania jednego z kół.
III.
Zły stan techniczny ciężarówek ujawniono również podczas kontroli przeprowadzonych w środę (9 lipca) we Wrocławiu.
Jeden z pojazdów miał m.in.:
-
wycieki płynów,
-
niesprawne oświetlenie,
-
uszkodzony spryskiwacz,
-
uszkodzony sygnał dźwiękowy.
W innym stwierdzono:
-
pęknięcia na obręczy koła,
-
nadmierne luzy w zawieszeniu,
-
nadmierne luzy w układzie kierowniczym,
-
spękane przewody hamulcowe,
-
zużyte opony.
W obu przypadkach inspektorzy zatrzymali dowody rejestracyjne, a wobec przedsiębiorców wszczęto postępowania administracyjne.”
– – – – – – – – –
źródło: https://www.gov.pl/web/gitd/nielegalne-praktyki-i-techniczne-usterki
16 lipca 2025 @ 12:12
Nadal i od dwóch dekad tylko „Gonią króliczka” albowiem:
1.
nie zamieszczają info o tym, kiedy wykonano ostatnie OBT pojazdów z tak skandalicznymi usterkami technicznymi,
2.
nie upubliczniają info o tym, gdzie wykonano ostatnie OBT pojazdu z tymi i takimi usterkami,
3.
nie piszą, który z naszych kolegów ostatni dopuścił dany pojazd z tymi i takimi usterkami technicznymi do ruchu,
4.
nie wskazują, czy powiadomili stosowny nadzór WK/starostwa w tym zakresie i co dany nadzór zrobił z taką informacją,
5.
nie informują, czy powiadomili organa ścigania w przypadku prawdopodobieństwa fałszowania dokumentów w tej i takiej sprawie na naszych SKP.
– – – – – – –
Swoimi podatkami płacimy im za to „nicnierobienie” i „króliczka gonienie” od dwóch dekad.
Czas najwyższy, aby wzięli odpowiedzialność za BRD na ulicach naszych miast i na naszych drogach.
dP
16 lipca 2025 @ 12:25
Przykry wniosek jest taki, że BRD może dzisiaj realizować jedynie wzmożone kontrole drogowe realizowane przez policję i GITD, a branża SKP w obecnej formie nadaje się do likwidacji.