lip 15 2025
MINISTER KLIMCZAK Z PSL NICZYM POTŁUCZONY W TVP INFO
Przed paroma minutami Dariusz Klimaczak (minister infrastruktury) z PSL wypowiadał się, niczym potłuczony, na temat waloryzacji naszego Cennika BT dla SKP w programie Marka Czyża pt. „Pytanie dnia” na antenie TVP Info.
W 17-tej minucie tego programu zaczął i niedługo potem skończył, tak jak zaczął. Czyli nadal nikt nic nie wie – sic!
Bredził coś o średniej krajowej i o tym, że ma być tanio, bo tak chce PiS. Ale mówił też, że przedsiębiorcy mają także prawo do . . . . . . – nie wiadomo do czego.
On chce to ustawowo rozwiązać, choć nie wytłumaczył dlaczego nie można dokonać waloryzacji do czasu przeforsowania jego wersji ustawy. Może dlatego, że chce tak PiS, dla którego stworzył ochronkę w MI. Choć prawda jest też i taka, że redaktor M. Czyż nawet go o to nie zapytał (bo prawdopodobnie niewiele go to interesuje).
Nie wiadomo też, kiedy uda mu się tą ustawę wdrożyć i czy uda mu się ją w ogóle wdrożyć. Bo padło pytanie kiedy to będzie, czy za rok, czy za dwa lata.
Mam nadzieję, że już policzyliście, ile pieniążków jesteście w plecy, choćby przez ostatni rok z tytułu braku waloryzacji. Są tacy nasi koledzy (zwolennicy PiS-u?), którzy jej się wręcz sprzeciwiali. Chociaż trzeba przyznać, że dziś już siedzą cichutko, niczym myszy pod miotłą.
Więc już wiecie, że nadal nic nie wiadomo.
Trudno było spodziewać się innej wiadomości. Bo nic nie znaczycie, bo nic nie umiecie i nic razem nie potraficie. Nawet w ramach własnych organizacji. Chociaż nie, bo jedno w naszej branży sprawdza się bardzo dobrze, czyli warcholstwo.
Jednym słowem niedołęgi i . . . . . . . – niech tak zostanie (?).
Trzymajcie się,
ale sam nie wiem czego lub kogo.
Może jednak należało skupić się wokół tego, kto chciał cokolwiek zrobić w sprawie waloryzacji?
dziadek Piotra
– – – – – – – – –
źródło: https://www.tvp.info/87854015/dariusz-klimczak-dawno-stracilem-szacunek-do-roberta-bakiewicza
16 lipca 2025 @ 11:35
Jak ważny jest przemysł motoryzacyjny dla gospodarki możemy przekonać się na podstawie zabiegów Prezydenta Trumpa.
W RP w imię dupowładztwa Wielkim Braciom ze Wschodu i z Zachodu, krajowi zaprzańcy zlikwidowali Nasz Polski Przemysł Motoryzacyjny pozwalając sprowadzać do kraju różnej kategorii wyeksploatowane pojazdy (często z recyklingu), które na krajowym rynku – pozbawionym w latach 90-tych i dwutysięcznych pieniędzy – odebrały krajowym producentom popyt do poziomu poniżej minimum progu produkcyjnego, pokrywającego koszty stałe funkcjonowania.
Cena OBT nie wzrasta, bo to by pomniejszało zyski handlarzy używanych aut pochodzących z zachodniego recyklingu, a każde ograniczenie popytu na takie importowane pojazdy powodowałoby, że na rynku zachodnim nie robiłoby się miejsce na nowy pojazd, co by generowało podaż i wzrost gospodarczy państwa zachodniego, gdzie się dba o własną gospodarkę.
Dopóki lobbyści reprezentujący interesy importerów będą pałętać się po Sejmie, uczestniczyć wspólnie z politykami każdej opcji w pracach komisji sejmowych jak widzieliśmy w relacji z Komisji Rolnictwa z dnia 5 marca 2025 r., dopóty (do tego czasu) branża SKP powinna zapomnieć o podwyżkach, bo jest za cienka w uszach.