Należy się zastanowić nad prawdziwością odpowiedzi DBN.WAS.4510.10.2025 udzielonej Ministrowi Infrastruktury przez Koordynatora Służb Specjalnych do interpelacji posła Jarosława Sachajki nr 8375.
Służby były informowane o procederze nielegalnego wprowadzania do obrotu, bezprawnego udostępniania na rynku i rejestracji z rażącym naruszeniem prawa importowanych ciągników MTZ (ale też Kirowiec oraz innych marek) od 2020 r.
Wbrew twierdzeniom Koordynatora, musiały prowadzić postępowania, bo przecież MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. w Polsce , Belarus Traktor KFT z siedzibą na Węgrzech oraz MTZ Belarus w Mińsku na Białorusi zostały wpisane na listę sankcyjną przez MSWiA właśnie na wniosek Szefa CBA, co wykazane jest w decyzjach.
Wyjaśnieniu natomiast przez Koordynatora Służb Specjalnych podlega, z jakiego to powodu podmioty te na tę listę sankcyjną zostały wpisane dopiero w lipcu 2023 r., czyli już po złożeniu w czerwcu 2023 r. wniosku o likwidację spółki MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. oraz dlaczego na tę listę nie trafiła spółka MTZ Polska sp. z o.o. (obecnie działająca pod nazwą Maszyny Traktory sp. z o.o.) skoro była o niej mowa w decyzji MSWiA nr DPP-TPZ.0272.99.2023(2) z 21 lipca 2023 r., wydawanej w odniesieniu do węgierskiej Belarus Traktor KFT, a w zarządzie MTZ Polska sp. z o.o. przewijały się te same osoby, które występowały również w zarządzie spółki MTZ Belarus Traktor sp. z o.o.
Na uwagę zasługuje fakt, że obecnie osoby te prowadzą w RP równolegle do spółki Maszyny Traktory sp. z o.o. ( MTZ Polska sp. z o.o.) kolejną już spółkę pod nazwą S-Agro sp. z o.o., która to spółka prowadzi na YT kanał o nazwie ,,społeczność rolników SAGROS,, promujący ciągniki MTZ.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
cze 2 2025
PIS-OWSKA NARRACJA MIN. SIEMONIAKA W SPRAWIE INTERPELACJI
Należy się zastanowić nad prawdziwością odpowiedzi DBN.WAS.4510.10.2025 udzielonej Ministrowi Infrastruktury przez Koordynatora Służb Specjalnych do interpelacji posła Jarosława Sachajki nr 8375.
Służby były informowane o procederze nielegalnego wprowadzania do obrotu, bezprawnego udostępniania na rynku i rejestracji z rażącym naruszeniem prawa importowanych ciągników MTZ (ale też Kirowiec oraz innych marek) od 2020 r.
Wbrew twierdzeniom Koordynatora, musiały prowadzić postępowania, bo przecież MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. w Polsce , Belarus Traktor KFT z siedzibą na Węgrzech oraz MTZ Belarus w Mińsku na Białorusi zostały wpisane na listę sankcyjną przez MSWiA właśnie na wniosek Szefa CBA, co wykazane jest w decyzjach.
Wyjaśnieniu natomiast przez Koordynatora Służb Specjalnych podlega, z jakiego to powodu podmioty te na tę listę sankcyjną zostały wpisane dopiero w lipcu 2023 r., czyli już po złożeniu w czerwcu 2023 r. wniosku o likwidację spółki MTZ Belarus Traktor sp. z o.o. oraz dlaczego na tę listę nie trafiła spółka MTZ Polska sp. z o.o. (obecnie działająca pod nazwą Maszyny Traktory sp. z o.o.) skoro była o niej mowa w decyzji MSWiA nr DPP-TPZ.0272.99.2023(2) z 21 lipca 2023 r., wydawanej w odniesieniu do węgierskiej Belarus Traktor KFT, a w zarządzie MTZ Polska sp. z o.o. przewijały się te same osoby, które występowały również w zarządzie spółki MTZ Belarus Traktor sp. z o.o.
Na uwagę zasługuje fakt, że obecnie osoby te prowadzą w RP równolegle do spółki Maszyny Traktory sp. z o.o. ( MTZ Polska sp. z o.o.) kolejną już spółkę pod nazwą S-Agro sp. z o.o., która to spółka prowadzi na YT kanał o nazwie ,,społeczność rolników SAGROS,, promujący ciągniki MTZ.
Radecki
– – – – – – – – – – –
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: Belarus, decyzje urzędnicze, homologacja, interpelacja, MSWiA, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, resort transportu, rolnicze