Uchybienia obowiązków RP w zakresie realizacji wyroku TSUE C-311/10
Ponowne uchylenie się RP od wprowadzenia do prawa krajowego definicji pojęcia ,,rejestracja,, w powiązaniu z definicją ,,dopuszczenie,, i nie dostosowanie pojęcia,,nowy pojazd,, w prawie krajowym do definicji określonej w rozporządzeniu UE 167/2013 w pkt 37 przy uchwalaniu ustawy będzie stanowiło o lekceważeniu wykładni wyroku TSUE C-311/10 w zakresie dyspozycji wynikającej z pkt.61:
61 Jeśli chodzi o art. 3 dyrektywy 2007/46 Rzeczpospolita Polska twierdzi, że nie jest zobowiązana do dokonania odrębnej transpozycji definicji zawartych w tym artykule oraz że należy oceniać znaczenie transpozycji tych definicji, badając uregulowania transponujące materialne przepisy owej dyrektywy. Jak jednak podnosi Komisja, brak odrębnej transpozycji definicji zakłada, że każdy z aktów wprowadzających do prawa krajowego poszczególne przepisy dyrektywy 2007/46 zawierające pojęcia zdefiniowane w jej art. 3 powinien dokładnie wyznaczyć jego zakres stosowania, aby był on w pełni zgodny z zakresem stosowania przepisów tej dyrektywy, czego Rzeczpospolita Polska nie wykazała.
* * *
Powyższe skutkuje nieosiąganiem przez RP wyznaczanych prawem wspólnotowym celów i naruszaniem praworządności UE. Brak wpisania i niedostosowanie powyższych definicji negatywnie wpływa na realizację prawa przez urzędników wydziałów komunikacji oraz diagnostów SKP przy realizacji przepisów rozporządzeń MI w sprawie rejestracji pojazdów, w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz w sprawie badań technicznych co stanowi źródło obecnie toczących się w sądach postępowań administracyjnych o uznaniu za nieważne decyzji o rejestracji pojazdów, którym przy wniosku o pierwszą rejestracje w RP nie towarzyszyły dokumenty homologacyjne wykazane w art. 72 ust. 1 pkt 3 PRD.
Dlatego mając na uwadze, że rozporządzenia 167/2013, 168/2013 i 2018/858 co do zasady służą tym samym celom to niezbędnym jest w projekcie ustawy w art. 1 w ust. 3 należałoby dodać: art.2 e) w pkt 34 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 35–42 w brzmieniu:
41) ,,nowy pojazd,, – rozumie się przez to pojazd, o którym mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 167/2013,
42) ,, rejestracja,, – rozumie się przez to rejestrację, o której mowa w art. 3 pkt 53 rozporządzenia 2018/858
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 18 2025
PROJEKT UC95 I UCHYBIENIE OBOWIĄZKÓW RP WYNIKAJĄCYCH Z WYROKU TSUE
Uchybienia obowiązków RP w zakresie realizacji wyroku TSUE C-311/10
Ponowne uchylenie się RP od wprowadzenia do prawa krajowego definicji pojęcia ,,rejestracja,, w powiązaniu z definicją ,,dopuszczenie,, i nie dostosowanie pojęcia ,,nowy pojazd,, w prawie krajowym do definicji określonej w rozporządzeniu UE 167/2013 w pkt 37 przy uchwalaniu ustawy będzie stanowiło o lekceważeniu wykładni wyroku TSUE C-311/10 w zakresie dyspozycji wynikającej z pkt.61:
61 Jeśli chodzi o art. 3 dyrektywy 2007/46 Rzeczpospolita Polska twierdzi, że nie jest zobowiązana do dokonania odrębnej transpozycji definicji zawartych w tym artykule oraz że należy oceniać znaczenie transpozycji tych definicji, badając uregulowania transponujące materialne przepisy owej dyrektywy. Jak jednak podnosi Komisja, brak odrębnej transpozycji definicji zakłada, że każdy z aktów wprowadzających do prawa krajowego poszczególne przepisy dyrektywy 2007/46 zawierające pojęcia zdefiniowane w jej art. 3 powinien dokładnie wyznaczyć jego zakres stosowania, aby był on w pełni zgodny z zakresem stosowania przepisów tej dyrektywy, czego Rzeczpospolita Polska nie wykazała.
* * *
Powyższe skutkuje nieosiąganiem przez RP wyznaczanych prawem wspólnotowym celów i naruszaniem praworządności UE. Brak wpisania i niedostosowanie powyższych definicji negatywnie wpływa na realizację prawa przez urzędników wydziałów komunikacji oraz diagnostów SKP przy realizacji przepisów rozporządzeń MI w sprawie rejestracji pojazdów, w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz w sprawie badań technicznych co stanowi źródło obecnie toczących się w sądach postępowań administracyjnych o uznaniu za nieważne decyzji o rejestracji pojazdów, którym przy wniosku o pierwszą rejestracje w RP nie towarzyszyły dokumenty homologacyjne wykazane w art. 72 ust. 1 pkt 3 PRD.
Dlatego mając na uwadze, że rozporządzenia 167/2013, 168/2013 i 2018/858 co do zasady służą tym samym celom to niezbędnym jest w projekcie ustawy w art. 1 w ust. 3 należałoby dodać: art.2 e) w pkt 34 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 35–42 w brzmieniu:
41) ,,nowy pojazd,, – rozumie się przez to pojazd, o którym mowa w art. 3 pkt 37 rozporządzenia 167/2013,
42) ,, rejestracja,, – rozumie się przez to rejestrację, o której mowa w art. 3 pkt 53 rozporządzenia 2018/858
Radecki
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0 • Tags: decyzje urzędnicze, Dyrektywa, homologacja, nadzór nad SKP, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), Prawo UE, rejestracja pojazdu, resort transportu, TSUE, UC95, wyrok sądu