„Odpowiadając na postulaty branży i biorąc pod uwagę, że opłaty za badanie techniczne pojazdów nie były zmieniane od 2004 r., w Ministerstwie Infrastruktury została przygotowana nowelizacja rozporządzenia w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.”
Tak głosi komunikat na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury wydany po konferencji z udziałem Wiceministra Infrastruktury Pana Stanisława Bukowca. Z pełną treścią komunikatu można zapoznać się TUTAJ.
Zanim doszło do konferencji Wiceministra Bukowca do Ministerstwa Infrastruktury szeroką rzeką płynęły sygnały o coraz bardziej dramatycznej sytuacji stacji kontroli pojazdów, które nie są w stanie się utrzymać na podstawie tych samych cen badań od ponad 20 lat. Cała sytuacja zbiegła się również w czasie ze zmianą na stanowisku Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, kiedy stery objęła Pani Olga Tworek. Nie wiadomo czyja jest to zasługa, bo ojców sukcesu jest zawsze wielu, ale faktem jest, że coś ruszyło. Jeszcze w lipcu br. do nowej Pani Dyrektor skierowaliśmy pismo obrazujące oczekiwania środowiska SKP wobec Ministerstwa Infrastruktury. Z treścią naszego pisma można zapoznać się TUTAJ.
W każdym razie sprawy ruszyły i do ponad 60 różnorodnych podmiotów, urzędów i organizacji trafił projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zmiany opłat za badania techniczne pojazdów, z którym można zapoznać się TUTAJ. Jest to sytuacja dość niezwyczajna, bo projekt najpierw zaanonsowano publicznie, a następnie skierowano do konsultacji publicznych. Jeśli strona społeczna przedstawi swoje oczekiwania i będzie oczekiwać korekty projektu to Ministerstwo Infrastruktury znajdzie się w dość niezręcznej sytuacji jak wyjść z impasu. Skala waloryzacji opłat to zaledwie 52% podczas gdy tylko sama sumaryczna wartość inflacji to ponad 70%. Dokładnie rzecz ujmując opłata za badanie techniczne samochodu kategorii M1 powinna wynosić nie 149,00 złotych jak zaproponowano, a 167,00 złotych jak wynika z sumarycznej wartości inflacji za okres 2004 – 2024, podanej na stronie GUS, czyli 70,6%. Takie są fakty! Pozostaje nadal nietknięta kwestia drastycznego wzrostu kosztów działalności SKP! O tym w ogóle nic się nie mówi! Nasze stanowisko wyraziliśmy w piśmie z dnia 18 sierpnia 2025 roku. Można się z nim zapoznać TUTAJ.
Całe nasze środowisko musi mieć świadomość, że następna zmiana wysokości opłat może mieć miejsce dopiero za kilka lat, jeśli będzie w ogóle. Na obecną zmianę czekamy od blisko 21 lat! To kuriozum! Jest to więc sytuacja przyszła, niepewna. Będą kolejne wybory parlamentarne i politycy żyjący z kalkulacji i walki o wyborcę nie odważą się na podobne niepopularne zmiany. Chociaż trzeba przyznać z wielkim szacunkiem, że reakcja społeczna odnosi się do tej kwestii w wielkim zrozumieniem. Dziękujemy za to wszystkim naszym zmotoryzowanym Klientom. Ustawowy zapis o corocznej waloryzacji opłat za badania techniczne jakoś nie może się przebić przez machinę legislacyjną i z zapowiedzi wynika, że będzie zawierał znowu jakieś ponad normatywne propozycje centralistyczne, nie wynikające z wymogów 11-o letniej Dyrektywy 2014/45/UE.
Ostateczny kształt nowej Tabeli opłat poznamy zapewne w ciągu kilku, kilkunastu dni. Nowelizacja może i powinna wejść w życie z dniem 1 września br. ale czy tak się stanie zobaczymy! Jeśli na zmiany poczekamy do końca września – wybije smutna 21 rocznica obowiązywania tego przepisu w obecnej wersji! Oby nie. Zobaczymy.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 23 2025
WSSKP O PROPOZYCJI NOWEGO CENNIKA BT DLA SKP
Szanowni Państwo
„Odpowiadając na postulaty branży i biorąc pod uwagę, że opłaty za badanie techniczne pojazdów nie były zmieniane od 2004 r., w Ministerstwie Infrastruktury została przygotowana nowelizacja rozporządzenia w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.”
Tak głosi komunikat na stronie internetowej Ministerstwa Infrastruktury wydany po konferencji z udziałem Wiceministra Infrastruktury Pana Stanisława Bukowca. Z pełną treścią komunikatu można zapoznać się TUTAJ.
Zanim doszło do konferencji Wiceministra Bukowca do Ministerstwa Infrastruktury szeroką rzeką płynęły sygnały o coraz bardziej dramatycznej sytuacji stacji kontroli pojazdów, które nie są w stanie się utrzymać na podstawie tych samych cen badań od ponad 20 lat. Cała sytuacja zbiegła się również w czasie ze zmianą na stanowisku Dyrektora Departamentu Transportu Drogowego w Ministerstwie Infrastruktury, kiedy stery objęła Pani Olga Tworek. Nie wiadomo czyja jest to zasługa, bo ojców sukcesu jest zawsze wielu, ale faktem jest, że coś ruszyło. Jeszcze w lipcu br. do nowej Pani Dyrektor skierowaliśmy pismo obrazujące oczekiwania środowiska SKP wobec Ministerstwa Infrastruktury. Z treścią naszego pisma można zapoznać się TUTAJ.
W każdym razie sprawy ruszyły i do ponad 60 różnorodnych podmiotów, urzędów i organizacji trafił projekt nowelizacji rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie zmiany opłat za badania techniczne pojazdów, z którym można zapoznać się TUTAJ. Jest to sytuacja dość niezwyczajna, bo projekt najpierw zaanonsowano publicznie, a następnie skierowano do konsultacji publicznych. Jeśli strona społeczna przedstawi swoje oczekiwania i będzie oczekiwać korekty projektu to Ministerstwo Infrastruktury znajdzie się w dość niezręcznej sytuacji jak wyjść z impasu. Skala waloryzacji opłat to zaledwie 52% podczas gdy tylko sama sumaryczna wartość inflacji to ponad 70%. Dokładnie rzecz ujmując opłata za badanie techniczne samochodu kategorii M1 powinna wynosić nie 149,00 złotych jak zaproponowano, a 167,00 złotych jak wynika z sumarycznej wartości inflacji za okres 2004 – 2024, podanej na stronie GUS, czyli 70,6%. Takie są fakty! Pozostaje nadal nietknięta kwestia drastycznego wzrostu kosztów działalności SKP! O tym w ogóle nic się nie mówi! Nasze stanowisko wyraziliśmy w piśmie z dnia 18 sierpnia 2025 roku. Można się z nim zapoznać TUTAJ.
Całe nasze środowisko musi mieć świadomość, że następna zmiana wysokości opłat może mieć miejsce dopiero za kilka lat, jeśli będzie w ogóle. Na obecną zmianę czekamy od blisko 21 lat! To kuriozum! Jest to więc sytuacja przyszła, niepewna. Będą kolejne wybory parlamentarne i politycy żyjący z kalkulacji i walki o wyborcę nie odważą się na podobne niepopularne zmiany. Chociaż trzeba przyznać z wielkim szacunkiem, że reakcja społeczna odnosi się do tej kwestii w wielkim zrozumieniem. Dziękujemy za to wszystkim naszym zmotoryzowanym Klientom. Ustawowy zapis o corocznej waloryzacji opłat za badania techniczne jakoś nie może się przebić przez machinę legislacyjną i z zapowiedzi wynika, że będzie zawierał znowu jakieś ponad normatywne propozycje centralistyczne, nie wynikające z wymogów 11-o letniej Dyrektywy 2014/45/UE.
Ostateczny kształt nowej Tabeli opłat poznamy zapewne w ciągu kilku, kilkunastu dni. Nowelizacja może i powinna wejść w życie z dniem 1 września br. ale czy tak się stanie zobaczymy! Jeśli na zmiany poczekamy do końca września – wybije smutna 21 rocznica obowiązywania tego przepisu w obecnej wersji! Oby nie. Zobaczymy.
Źródło: Ministerstwo Infrastruktury, informacja własna.
– – – – – – –
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe podmioty, cennik BT, diagnosta, DTD, resort transportu, waloryzacja opłat za BT, WSSKP (Warszawskie Stowarzyszenie Stacji Kontroli Pojazdów