Lp.
|
Część dokumentu, do którego odnosi się uwaga (np. art., nr str., rozdział)
|
Treść uwagi (propozycja zmian)
|
Uzasadnienie uwagi
|
Stanowisko resortu
|
Odniesienie do stanowiska resortu
|
-
|
Uwaga o charakterze ogólnym
|
W związku z projektowanym podwyższeniem opłat za badania techniczne pojazdów resort infrastruktury powinien również dokonać podwyższenia (urealnienia) opłat za wydawanie dokumentów komunikacyjnych przez wydziały komunikacji starostw powiatowych.
|
Związek Powiatów Polskich nie zgłasza uwag do przedstawionego projektu, jak również nie kwestionuje potrzeby jego wydania.
Jednakże, w ślad za proponowaną zmianą Ministerstwo Infrastruktury powinno również zrealizować zgłaszane od lat postulaty strony samorządowej, a dotyczące konieczności podwyższenia opłat za wydawanie dokumentów komunikacyjnych.
ZPP w pełni podziela argumenty resortu zawarte w uzasadnieniu do projektu, a konkretnie, że obecnie obowiązujące rozporządzenie od prawie 21 lat nie było nowelizowane w zakresie wysokości opłat za przeprowadzanie badań technicznych pojazdów, a także, że opłata za badanie techniczne jest jedną z najniższych opłat w UE.
Należy mieć jednak na uwadze, że:
– opłaty za wydawanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepek legalizacyjnych i tablic rejestracyjnych nie były podnoszone, ani waloryzowane od 22 lat, a także
– opłaty za wydanie prawa jazdy, międzynarodowego prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem nie były podnoszone, ani waloryzowane od 13 lat.
Po raz kolejny wskazujemy też na znaczący wzrost kosztów świadczenia usług publicznych, w tym kosztów ponoszonych na rzecz spółki Skarbu Państwa jaką jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
Reasumując, ponownie domagamy się poważnego potraktowania zgłoszonych postulatów i uwag, a także podejścia do samorządów, jakie Ministerstwo zaprezentowało wobec przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w związku z podwyższeniem opłat za badania techniczne pojazdów.
|
Projekt rozporządzenia dokonuje zmiany wysokości opłat związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
Przeprowadzanie badań technicznych pojazdów zostało powierzone w Polsce podmiotom prywatnym tj. przedsiębiorcom wykonującym działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
Prawidłowo wykonywane badania techniczne pojazdów są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Zgłoszona uwaga jest poza zakresem procedowanego rozporządzenia.
|
|
wrz 2 2025
ZPP CHCE UPIEC WŁASNĄ PIECZEŃ NA WALORYZACJI NASZEGO CENNIKA
Or.A.0713/1635/25
UWAGI W RAMACH UZGODNIEŃ Z KOMISJĄ WSPÓLNĄ RZĄDU I SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Informacja o projekcie:
Tytuł
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości opłat związanych z prowadzeniem stacji kontroli pojazdów oraz przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów
Autor
Minister Infrastruktury
Projekt z dnia
12.08.2025 r.
Informacje o zgłaszającym uwagi:
Urząd
———————-
Organizacja samorządowa
Związek Powiatów Polskich
Osoba do kontaktu
e-mail
tel.
Uwagi:
Lp.
Część dokumentu, do którego odnosi się uwaga (np. art., nr str., rozdział)
Treść uwagi (propozycja zmian)
Uzasadnienie uwagi
Stanowisko resortu
Odniesienie do stanowiska resortu
Uwaga o charakterze ogólnym
W związku z projektowanym podwyższeniem opłat za badania techniczne pojazdów resort infrastruktury powinien również dokonać podwyższenia (urealnienia) opłat za wydawanie dokumentów komunikacyjnych przez wydziały komunikacji starostw powiatowych.
Związek Powiatów Polskich nie zgłasza uwag do przedstawionego projektu, jak również nie kwestionuje potrzeby jego wydania.
Jednakże, w ślad za proponowaną zmianą Ministerstwo Infrastruktury powinno również zrealizować zgłaszane od lat postulaty strony samorządowej, a dotyczące konieczności podwyższenia opłat za wydawanie dokumentów komunikacyjnych.
ZPP w pełni podziela argumenty resortu zawarte w uzasadnieniu do projektu, a konkretnie, że obecnie obowiązujące rozporządzenie od prawie 21 lat nie było nowelizowane w zakresie wysokości opłat za przeprowadzanie badań technicznych pojazdów, a także, że opłata za badanie techniczne jest jedną z najniższych opłat w UE.
Należy mieć jednak na uwadze, że:
– opłaty za wydawanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nalepek legalizacyjnych i tablic rejestracyjnych nie były podnoszone, ani waloryzowane od 22 lat, a także
– opłaty za wydanie prawa jazdy, międzynarodowego prawa jazdy i pozwolenia na kierowanie tramwajem nie były podnoszone, ani waloryzowane od 13 lat.
Po raz kolejny wskazujemy też na znaczący wzrost kosztów świadczenia usług publicznych, w tym kosztów ponoszonych na rzecz spółki Skarbu Państwa jaką jest Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych.
Reasumując, ponownie domagamy się poważnego potraktowania zgłoszonych postulatów i uwag, a także podejścia do samorządów, jakie Ministerstwo zaprezentowało wobec przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów w związku z podwyższeniem opłat za badania techniczne pojazdów.
Projekt rozporządzenia dokonuje zmiany wysokości opłat związanych z przeprowadzaniem badań technicznych pojazdów.
Przeprowadzanie badań technicznych pojazdów zostało powierzone w Polsce podmiotom prywatnym tj. przedsiębiorcom wykonującym działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia stacji kontroli pojazdów.
Prawidłowo wykonywane badania techniczne pojazdów są niezbędne dla zachowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Zgłoszona uwaga jest poza zakresem procedowanego rozporządzenia.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: branżowe organizacje, cennik BT, nadzór nad SKP, starostwo, waloryzacja opłat za BT, Wydział Komunikacji, Zwiazek Powiatów Polskich (ZPP)