Dziurawe opony, niesprawny układ kierowniczy autobusu wożącego DZIECI, niekompletny zestaw śrub mocujących koło.
Nie dość, że z dziurawymi oponami, to jeszcze z nadmiarem ładunku.
03.10.2022
Opony na podwójnej osi napędowej wywrotki były tak mocno zużyte, że wystawały z nich druty. Do tego okazało się, że pojazd jest za ciężki o ponad 5 ton. Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali pojazd do kontroli i wycofali z dalszej jazdy. Wobec przedsiębiorcy zostaną wszczęte postępowania administracyjne. W czwartek (29 września), na jednej z dróg w pobliżu Namysłowa, patrol ITD zatrzymał do kontroli wywrotkę.
Inspektorzy zwrócili uwagę na stan techniczny pojazdu oraz podejrzewali, że może być przeładowany. Samochód ciężarowy miał tak mocno zużyte opony na podwójnej osi napędowej, że już widoczne były druty. W każdej chwili mogły wystrzelić.
Mimo tego, wywrotką przewożono piach i to o kilka ton za dużo. Wagi inspekcyjne wykazały, że rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosiła 37,3 t zamiast dopuszczalnych 32 t. Za duża masa przewożonego piachu spowodowała także przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej wywrotki na drogę o 4,6 t. Takie postępowanie ma wpływ na szybszą degradację nawierzchni dróg, powstawanie kolein i spękań.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy z miejsca kontroli drogowej. Za stwierdzone nieprawidłowości ukarali kierowcę mandatami karnymi. Odpowiedzialność finansowa grozi również jego pracodawcy. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
4 października, w okolicach Ostródy, inspektorzy z warmińsko-mazurskiej ITD zatrzymali do kontroli polski ciągnik siodłowy z naczepą. Stwierdzili, że przy kole na pierwszej osi ciągnika siodłowego brakuje jednej ze śrub mocujących. Oprócz tego uszkodzone było mocowanie światła przeciwmgłowego. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, zakazali kierowcy dalszej jazdy i ukarali go mandatem karnym.
Kontrola autobusu szkolnego zakończona zakazem jazdy.
22.09.2022
Nadmierne zużycie przegubu drążka kierowniczego oraz niepewne mocowanie resoru – to usterki stwierdzone w autobusie szkolnym, który dowoził uczniów do jednej ze szkół na terenie powiatu kolskiego. Niesprawny technicznie pojazd wycofali z dalszej jazdy funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
We wtorek (20 września), inspektorzy ITD kontrolowali autobusy dowożące uczniów do jednej ze szkół na terenie powiatu kolskiego. W trakcie weryfikacji ich stanu technicznego, stwierdzili w jednym z pojazdów nadmierne zużycie przegubu drążka kierowniczego i niepewne mocowania resoru. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny autobusu szkolnego i zakazali jego dalszej jazdy z pasażerami do momentu naprawy wykrytych usterek. Za poruszanie się pojazdem w niewłaściwym stanie technicznym ukarali też kierowcę mandatem karnym.
Funkcjonariusze ITD w całym kraju kontrolują autobusy szkolne w ramach własnych działań, ale także reagują na zgłoszenia rodziców, nauczycieli i dyrekcji szkół. Wystarczy skontaktować się z właściwym terytorialnie Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
paź 13 2022
A NA DROGACH PO STAREMU
Dziurawe opony, niesprawny układ kierowniczy autobusu wożącego DZIECI, niekompletny zestaw śrub mocujących koło.
Nie dość, że z dziurawymi oponami, to jeszcze z nadmiarem ładunku.
03.10.2022
Opony na podwójnej osi napędowej wywrotki były tak mocno zużyte, że wystawały z nich druty. Do tego okazało się, że pojazd jest za ciężki o ponad 5 ton. Inspektorzy opolskiej Inspekcji Transportu Drogowego zatrzymali pojazd do kontroli i wycofali z dalszej jazdy. Wobec przedsiębiorcy zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
W czwartek (29 września), na jednej z dróg w pobliżu Namysłowa, patrol ITD zatrzymał do kontroli wywrotkę.
Inspektorzy zwrócili uwagę na stan techniczny pojazdu oraz podejrzewali, że może być przeładowany. Samochód ciężarowy miał tak mocno zużyte opony na podwójnej osi napędowej, że już widoczne były druty. W każdej chwili mogły wystrzelić.
Mimo tego, wywrotką przewożono piach i to o kilka ton za dużo. Wagi inspekcyjne wykazały, że rzeczywista masa całkowita pojazdu wynosiła 37,3 t zamiast dopuszczalnych 32 t. Za duża masa przewożonego piachu spowodowała także przekroczenia dozwolonych nacisków podwójnej osi napędowej wywrotki na drogę o 4,6 t. Takie postępowanie ma wpływ na szybszą degradację nawierzchni dróg, powstawanie kolein i spękań.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu i zakazali jego dalszej jazdy z miejsca kontroli drogowej. Za stwierdzone nieprawidłowości ukarali kierowcę mandatami karnymi. Odpowiedzialność finansowa grozi również jego pracodawcy. Wobec przewoźnika zostaną wszczęte postępowania administracyjne.
– https://www.gov.pl/web/gitd/z-dziurawymi-oponami-i-nadmiarem-ladunku
Na kołach bez kompletu śrub mocujących.
4 października, w okolicach Ostródy, inspektorzy z warmińsko-mazurskiej ITD zatrzymali do kontroli polski ciągnik siodłowy z naczepą.
Stwierdzili, że przy kole na pierwszej osi ciągnika siodłowego brakuje jednej ze śrub mocujących. Oprócz tego uszkodzone było mocowanie światła przeciwmgłowego. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny pojazdu, zakazali kierowcy dalszej jazdy i ukarali go mandatem karnym.
– https://www.gov.pl/web/gitd/samochody-ciezarowe-z-usterkami
Kontrola autobusu szkolnego zakończona zakazem jazdy.
22.09.2022
Nadmierne zużycie przegubu drążka kierowniczego oraz niepewne mocowanie resoru – to usterki stwierdzone w autobusie szkolnym, który dowoził uczniów do jednej ze szkół na terenie powiatu kolskiego. Niesprawny technicznie pojazd wycofali z dalszej jazdy funkcjonariusze wielkopolskiej Inspekcji Transportu Drogowego.
We wtorek (20 września), inspektorzy ITD kontrolowali autobusy dowożące uczniów do jednej ze szkół na terenie powiatu kolskiego. W trakcie weryfikacji ich stanu technicznego, stwierdzili w jednym z pojazdów nadmierne zużycie przegubu drążka kierowniczego i niepewne mocowania resoru. Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny autobusu szkolnego i zakazali jego dalszej jazdy z pasażerami do momentu naprawy wykrytych usterek. Za poruszanie się pojazdem w niewłaściwym stanie technicznym ukarali też kierowcę mandatem karnym.
Funkcjonariusze ITD w całym kraju kontrolują autobusy szkolne w ramach własnych działań, ale także reagują na zgłoszenia rodziców, nauczycieli i dyrekcji szkół. Wystarczy skontaktować się z właściwym terytorialnie Wojewódzkim Inspektoratem Transportu Drogowego.
– https://www.gov.pl/web/gitd/kontrola-autobusu-szkolnego-zakonczona-zakazem-jazdy
By dP • DIAGNOSTA od BRD, Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, GITD, opony, stan techniczny autobusów, stan techniczny ciężarówek, układ kierowniczy, WITD