WAŻNE BRANŻOWE WIADOMOŚCI

Rate this post

Ważne branżowe wiadomości, choć to nie jest „Muzyka i aktualności”. Czyli połączenie PISKP z WSSKP, rocznicowa konferencja OSDS oraz niespodziewane wynurzenia nijakiego Webera.

Jak dowiedziała się nasza Redakcja w najbliższych tygodniach czekają nas spektakularne wydarzenia w branży SKP. Niewątpliwie, na taką ocenę zasługuje:

I. Połączenie WSSKP z PISKP.

Kierując się potrzebą wsparcia wspólnych postulatów branży SKP – szczególnie w zakresie waloryzacji naszego Cennika BT na SKP – obie te organizacje postanowiły połączyć się, wychodząc z założenia, że tylko jedność środowiska jest gwarancją jego siły, skuteczności, a więc oczekiwanej sprawczości.

Zaś dotychczasowe rozbicie środowiskowych organizacji jest przyczyną negocjacyjnej porażki w rozmowach z MI i DTD!

Wstępnie porozumienie Zarządów siostrzanych organizacji zatwierdziły już statutowe organy zwierzchnie.

Ustalono także, że Zarząd połączonych organizacji będzie dwuosobowy, a stanowisko Prezesa Zarządu obejmie ten z dwóch kandydatów, który wprowadzi do organizacji większą ilość członków.

Powyższe działania mają zakończyć się przed majowym Zjazdem PISKP w Zakopanem.

Gratulujemy pomysłu i trzymamy kciuki za powodzenie przedsięwzięcia.

 

II. Rocznicowa Konferencja OSDS.

Z uwagi na fakt, że mamy już za sobą – nieco niespodziewanie? – okres 10-cio letniego funkcjonowania OSDS w branży SKP, członkowie tej naszej znamienitej Organizacji wsparli niedawną inicjatywę Zarządu, aby zorganizować rocznicową Konferencję Szkoleniową, która podsumuje dotychczasowe osiągnięcia w ciągu tych ostatnich 10-ciu lat i wytyczy nowe kierunki działania na najbliższe kolejne 10 lat, biorąc pod uwagę niekorzystną sytuacją, w jakiej znajduje się obecnie cała branża.

Założenie jest takie, aby ta konferencja odbyła się jeszcze przed majowym Zjazdem PISKP w Zakopanem. Chodzi także o to, aby na tym Zjeździe zaprezentować też stanowisko środowiska zawodowego Uprawnionych Diagnostów Samochodowych w zakresie:

  • tragicznej sytuacji ekonomicznej SKP,

  • najważniejszych postulatów branżowych, które wynikają z Dyrektywy nr 45/2014 r.

Gratulujemy inicjatywy i trzymamy kciuki za powodzenie tego przedsięwzięcia.

 

III. Niespodziewane wynurzenia nijakiego Webera.

Jak ujawniają niezależne media, mikrofony jednej z wolnych i niezależnych radiowych redakcji zdołały wychwycić fragmenty rozmowy, która miała miejsce po zakończeniu uroczystości otwarcia kolejnej obwodnicy na wschodzie Polski pomiędzy ministrem Adamczykiem (MI) a jego podwładnym Rafałem Weberem.

Adamczyk zapytał go, jak ocenia inicjatywę branży SKP w zakresie kolejnej akcji protestacyjnej, której celem jest waloryzacja Cennika BT na SKP.

Weber odpowiedział, że to środowisko nie jest zdolne do jakichkolwiek wspólnych działań, więc nie będzie żadnej znaczącej akcji protestacyjnej.

Wówczas Adamczyk zapytał go, czy słyszał o tym, że to środowisko zapowiada nawet przeprowadzenie strajku polegającego na czasowym zamknięciu SKP.

Weber odpowiedział, że już poczynił kroki zapobiegawcze, aby do tego i takiego strajku nie dopuścić. W tym celu przeprowadził rozmowy:

  • z szefami firm z kapitałem publicznym (państwowym lub samorządowym), które prowadzą SKP,

  • z właściwymi osobami w MON, MEN i MSWiA, które nadzorują ich własne SKP,

  • z pięcioma szefami największych sieci SKP w Polsce.

Efektem tych rozmów było zapewnienie ze strony szefów tych firm, że wesprą działania także innych łamistrajków i takiej akcji strajkowej nie poprą w żadnym wypadku (sic!).

Wówczas wyraźnie zadowolony Adamczyk uścisną rękę Webera, który miał zapewnić przy tym Adamczyka, że to wszystko robi dla dobra partii PiS oraz dla pomyślności obecnego rządu i prezesa Kaczyńskiego osobiście.

Trzymajmy się

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – – –

Loading