kwi 25 2025
BUKOWIEC SIEJE DEZINFORMACJĘ, CHOĆ JEST POSŁEM RP A NIE FR
Pan Bukowiec nadal sieje dezinformacje powołując się na wyroki NSA i pomija bardzo istotną kwestię jaka się w nich znajduje, a mająca uniwersalnie znaczenie do wszystkich kategorii pojazdów sprowadzanych spoza Unii:
„(…) Przepis art. 72 PRD zawiera z kolei katalog dokumentów stanowiących podstawę rejestracji, przy czym w odniesieniu do dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 3 stanowi, że wymagania te nie dotyczą pojazdu, który był już zarejestrowany na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (art. 72 ust. 2 pkt 1 PRD). Żaden z przywołanych przepisów regulujących dopuszczenie do ruchu pojazdu, czy też dokumentów wymaganych do jego rejestracji, nie odsyła ani też nie posługuje się pojęciem „nowego pojazdu”, do którego odnosi się SKO i skarżąca kasacyjnie spółka.(…)”
NSA wyraźnie wskazuje przepisy ustawy prawo o ruchu drogowym, z których wynika obowiązek załączanie dokumentów homologacyjnych przy pierwszych rejestracjach pojazdów sprowadzanych (nie tylko ciągników rolniczych) i to bez względu czy są to pojazdu nowe czy nie nowe.
Pan Bukowiec powołuje się na jedną decyzje SKO w Koszalinie, zapominając o kilkudziesięciu innych decyzjach SKO w Białymstoku, zapadłych po wyroku NSA, a stwierdzających rażące naruszenie prawa.
Ponadto pan Bukowiec zapomniał poinformować, że decyzja SKO w Koszalinie z 7 lutego 2025 r., na którą się powołuje jest ponownie zaskarżona do WSA przez prokuratora z uwagi na oczywiste naruszenia prawa.
Proszę przesłać powyższe panu posłowi Haburze, bo zdaje się powinien zadać dodatkowe pytania, a w szczególności dlaczego Minister Infrastruktury uchyla się od odpowiedzialności za nieprawidłową realizację rozporządzeń homologacyjnych Unii skoro rozporządzenia te nakładają obowiązek ich realizacji na krajowych ministrów do spraw transportu, a takim jest Minister Infrastruktury w RP.
(…)
– – – – – – – – – –
25 kwietnia 2025 @ 08:47
akapit 1 : minister ma racje. Od kontroli rejestracji jest ktoś inny ( np NIK ).
Nasuwa się pytanie: dlaczego nikt z rządzących przez 30 lat nie doprecyzował tych przepisów, czemu diagnosta, starostwa nie mają jasnej wykładni prawa jak dany przepis stosować, kto pracuje w tych urzędach, departamentach (napewno dochodził słychu o problemach rejestracyjnych, prawnych itp) ?
25 kwietnia 2025 @ 10:25
Minister nie ma racji.
Strona gov.pl ;
Zadania
1. Departament Transportu Drogowego (DTD) odpowiada za wykonywanie zadań w zakresie transportu drogowego, dozoru technicznego oraz ruchu drogowego.
2. Do zadań Departamentu należy w szczególności prowadzenie spraw:
(…)
– związanych z realizacją postanowień wynikających z wiążących Rzeczpospolitą Polską przepisów prawa międzynarodowego, w tym prawa UE, umów dwustronnych i wielostronnych w zakresie transportu drogowego;
– dotyczących warunków rejestracji pojazdów oraz rzeczoznawców samochodowych;
– dotyczących zasad ruchu drogowego (…) i bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
– dotyczących warunków technicznych pojazdów, w tym zakresu ich niezbędnego wyposażenia oraz badań technicznych;
3. Departament prowadzi sprawy nadzoru Ministra nad:
(…)
– Transportowym Dozorem Technicznym w Warszawie – z wyłączeniem spraw prowadzonych przez Departament Kolejnictwa;
( źródło;https://www.gov.pl/web/infrastruktura/departament-transportu-drogowego-dtd )
* * *
TDT od 2013 roku był wyznaczony jako organ stosujący sankcje, o których mowa w art. 46 dyrektywy 2007/46/WE, art. 72 ust. 1 rozporządzenia 167/2013 i art. 76 ust. 1 rozporządzenia 168/2013 i art. 84 ust. 1 rozporządzenia 2018/858 za wprowadzanie do obrotu pojazdów bez homologacji. Wprowadzanie pojazdów do obrotu bez homologacji wiązało się z ich rejestracją z naruszeniem zakazów zharmonizowanego prawa Unii, za którego realizację odpowiada Minister Infrastruktury, o czym możemy się dowiedzieć z ww przytoczonej strony gov.pl .
Urzędnicy MI po prostu umywają ręce twierdząc, że do roboty przychodzili tylko po wypłatę. Powinni być rozliczeni za swoją pracę.