sie 16 2025
PISKP JEDYNĄ ZAPROSZONĄ ORGANIZACJĄ
Spotkanie w Ministerstwie Infrastruktury – przedstawiciele PISKP rozmawiali o zmianach w systemie badań technicznych
Bezpośrednio przed wczorajszym briefingiem prasowym, podczas którego ogłoszono decyzję o zmianie cennika badań technicznych pojazdów rozporządzeniem, w Ministerstwie Infrastruktury odbyło się spotkanie z udziałem przedstawicieli Polskiej Izby Stacji Kontroli Pojazdów. PISKP była jedyną organizacją branżową, która została zaproszona zarówno na to spotkanie, jak i na późniejszy briefing prasowy ministra.
Ze strony Ministerstwa w rozmowach uczestniczyli: wiceminister infrastruktury Stanisław Bukowiec oraz Olga Tworek, dyrektor Departamentu Transportu Drogowego. PISKP reprezentowali: prezes Jolanta Źródłowska, przewodniczący Rady PISKP Paweł Chmura oraz dyrektor ds. technicznych Karol Rytel.
Głównym tematem spotkania była zmiana rozporządzenia cennika badań technicznych pojazdów. Przedstawiciele PISKP podkreślili, że traktują tę decyzję jako krok w dobrym kierunku, jednocześnie zwracając uwagę, że wszystkie strony zaangażowane w proces legislacyjny czeka jeszcze wiele pracy nad nową ustawą, która powinna kompleksowo uregulować kwestie związane z funkcjonowaniem systemu badań technicznych w Polsce.
Udział PISKP w tym spotkaniu jest potwierdzeniem silnej pozycji Izby jako organizacji reprezentującej interesy branży. O sile PISKP decydują jednak jej członkowie – to dzięki ich zaangażowaniu oraz oddolnym inicjatywom możliwe było skuteczne wywieranie wpływu na decyzje Ministerstwa. PISKP serdecznie dziękuje wszystkim członkom za aktywność i determinację, które miały istotny wpływ na wczorajsze ogłoszenie zmiany cennika rozporządzeniem.
– – – – – – –
16 sierpnia 2025 @ 10:10
Udział w tym spotkaniu to wyraz poplecznictwa, a nie silna pozycja. Jak można wpierać projekt, który jest niezgodny z delegacją ustawy? Totalna kompromitacja!!!
16 sierpnia 2025 @ 16:39
Czyli SITK jest przeciwny nowelizacji cennika? Tak to nalezy rozumieć?
Zdumiewajace …
16 sierpnia 2025 @ 23:13
Nic mi w tym temacie nie wiadomo, aby był przeciwny. Czy anonima ta wersja otrębów satysfakcjonuje?
W poniedziałek zamieszczę o wiele bardziej atrakcyjną wersję nowelizacji cennika tj. propozycję projektu.
17 sierpnia 2025 @ 17:45
Hahahahaa atrakcyjna dla siebie samego.
Przespales Panie nice nie mogę.
17 sierpnia 2025 @ 23:23
Nie nie przespałem. Uwagi wraz z propozycją cennika można przekazać do 19-08-2025 roku. Wykonam już jutro.
17 sierpnia 2025 @ 13:07
Udział w tym spotkaniu PISKP to dowód na to, że MI/DTD skutecznie rozgrywa nasze środowisko od dwóch dekad.
Potrafią to robić, co trzeba im przyznać. To oni są mądrzy a my . . . . . – głupi?
Efektem ich skutecznej rozgrywki jest nasza widoczna od co najmniej 2010 roku słabość organizacyjna. Nasza, czyli środowiska związanego z funkcjonowaniem SKP i z rejestracją pojazdów.
Mamy kilku pożytecznych i niedouczonych idiotów, którzy nie pokazują się w MI/DTD bez wiadra wazeliny. Tacy to lubią też brylować na forach i poznamy ich łatwo po tym, że zawsze mają jedną prostą odpowiedź „tak” lub „nie” na każdy branżowy problem. Pośrednie „tak, ale…” lub „nie, ale . . .” nigdy nie wchodzi w grę, bo przekracza to ich możliwości umysłowe.
Mamy też kilku liderów, dla których:
– pokazanie się na rozmowach w MI/DTD stanowi kwintesencję ich osobistego sukcesu, a skuteczne załatwienie jakiejkolwiek sprawy nawet nie jest nawet brane pod uwagę,
– posiadanie tytułu „prezes”, „szef organizacji” itp., itd., et’cetera to dla nich splendor, który jest ważniejszy od tego, co ta organizacja ma robić.
Zaproszenie PISKP jest czytelnym sygnałem dla nas wszystkich ze strony MI/DTD, że jak będziemy równie spolegliwi i usłużni, to też może trafimy na te ich „salony” i w światła fleszy.
Tylko proszę, nie pchajcie się do tych zdjęć, bo się czasami potratujecie
dP
16 sierpnia 2025 @ 11:47
Cyt.: „… możliwe było skuteczne wywieranie wpływu na decyzje Ministerstwa.”
– noooo, jak to rozumieć?
To ten proponowany Cennik BT dla naszych SKP, to efekt skutecznego wpływu?
Ta propozycja, to jest to, czego domagał się Zarząd, Rada i wszyscy członkowie PISKP?
Ciekawe, czy są na to stosowne dokumenty/dowody w postaci uchwał, czy dopiero będą takie dokumenty?
dP
16 sierpnia 2025 @ 14:22
A jakiś diagnosta jest między paniami i panami? Czy znowu powstanie kilkaset stron ze sprzecznych ze soba przepisow , niemożliwymi do sprawdzenia w warukach skp wymaganiami za nie sprawdzenie których będzie odpowiadał wyłącznie zatrudniony za najnizsza krajowa plus prowizje do lapy diagnosta?
16 sierpnia 2025 @ 20:33
Tak, i Kolega bardzo dobrze o tym wie.
A z perspektywy dekady uważam, że nic gorszego już nas nie może spotkać. I tak przecież to my za wszystko zawsze odpowiadaliśmy i nadal odpowiadamy!
Więc gdzie tu jakiekolwiek ryzyko?
Jedyne ryzyko to ewentualnie nagły szok, gdy okaże się, że tym razem to nie my odpowiadamy, tylko błąd zrobili urzędnicy MI/DTD tworząc takie a nie inne zapisy w naszej części ustawy PoRD.
Ale ten szok chyba nam jednak nie grozi po wyroku z 4 grudnia ’24 r., gdy okazało się, że oszukiwali nas – także ze wsparciem naszych organizacji i instytucji branżowych – już od 1 stycznia 2016 r. – sic!
I nie pomogło tu doradztwo PISKP, które wiedziało o tych nieprawidłowościach i . . . . – tradycyjnie i posłusznie milczeli. Podobnie zresztą, jak wiele innych branżowych organizacji i podmiotów, które także kolaborują z wrogimi nam urzędnikami MI/DTD.
Wniosek:
1/
lepiej z wrogami nie kolaborować, niż kolaborować;
2/
to im, a nie nam płacą za tworzenie obowiązującego nas Prawa.
3/
My im pomagamy a oni nas tylko dymają. I od dwóch dekad tak mają! A dowodem tego był brak waloryzacji przez ostatnie 20 lat i obecna i skandalicznie niska stawka proponowanych BT pojazdów.
Trochę godności proszę
dP
18 sierpnia 2025 @ 09:28
Ale urzędnicy za nic nie odpowiadają i nigdy nie odpowiadali. Nawet za to , że przepiszą z DR do DR dane z błędami. Odpowie za to ostatni diagnosta , który tego nie zauważył , choć obaj/oboje potwierdzili pieczątką i podpisem nieprawdę w dokumentach.