Czego domagamy się dla naszego środowiska Uprawnionych Diagnostów Samochodowych?
02/11/2011 17:03:53
Przypominam propozycje podstawowych postulatów UDS[1]–ów, dla których postanowiliśmy się zrzeszyć w naszym Stowarzyszeniu Diagnostów Samochodowych (SDS):
Wykreślenie z treści art. 84 prawa o ruchu drogowym zapisów o cofaniu uprawnień diagnoście do wykonywania zawodu.
Wprowadzenie ustawy o zawodzie Uprawnionego Diagnosty Samochodowego.
Podporządkowanie naboru do naszego zawodu naszemu branżowemu Stowarzyszeniu Diagnostów Samochodowych.
Podporządkowanie naszej pracy wojewodzie (?) lub staroście poprzez włączenie UDS-a do jego istniejących już służb, inspekcji i straży.
Ustalenie minimalnego poziomu płacy dla UDS-a na poziomie średniej krajowej, waloryzowanego w okresach półrocznych, czyli każdego 1 stycznia i 1 czerwca w odniesieniu do tego samego okresu roku poprzedniego.
Emerytura po 15 latach pracy.
Obowiązkowe coroczne 2-dniowe szkolenie po min. 8 godz./dziennie składające się z części teoretycznej i praktycznej, które nie będzie kosztem UDS-a.
3-letni okres na BT dla UDS-a bez konieczności wjeżdżania na SKP[2].
Umowa o pracę, zgodnie z kodeksem pracy i tylko na czas nieokreślony.
Pełne ubezpieczenie pracownicze.
Dodatkowe ubezpieczenie od tzw. „błędów w sztuce…”, jak mają lekarze, prawnicy, co zagwarantuje nam jakieś środki finansowe na obronę w przypadku jakiejkolwiek „wpadki”, które nie będzie kosztem UDS-a.
Pełen socjał:
komplet odzieży roboczej i ochronnej z ocieplaczem co 12 m-cy,
komplet odzieży roboczej z uwzględnieniem okresu zimowego co 24 m-ce (kalesony, podkoszulek z długim rękawem, ocieplane spodnie i kurtka ocieplana, czapka zimowa).
Możliwośc bezpłatnego korzystania z telefonu w celu konsultacji bieżących problemów z właściwymi urzędami i branżowymi stowarzyszeniami typu np. SDS, PZM, ITS, WK, MI, PISK.
Umowa cywilno-prawna, jako wyjątek i tylko dla emerytów i rencistów pozostających w zawodzie. Warunkiem niezbędnym ku temu jest wpisania diagnosty samochodowego do grupy tzw. „wolnych zawodów” (to umożliwi świadczenie im usług dla SKP w oparciu o umowę cywilno-prawną).
. . . . – do uzupełnienia – czekamy na propozycje.
Wyjaśnienia dla „obcych”:
[1] UDS, to Uprawniony Diagnosta Samochodowy, czyli po zdaniu państwowego egzaminu.
[2] SKP, czyli Stacja Kontroli Pojazdów (okręgowa lub podstawowa).
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lis 2 2011
CZEGO DOMAGAMY SIĘ
By diagnostasamochodowy • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: art. 84 ust. 3 PoRD, branżowe organizacje, diagnosta samochodowy, konferencje branżowe, konsultacje branżowe, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), SDS, wyrok sądu