Więc jakie były te efekty prac grupy roboczej, zadowalające, czy też nie?
A odpowiedzi na tak postawione pytanie szukamy- tylko! – z perspektywy interesu naszego środowiska.
Kontynuując nasze wcześniejsze rozważania o osiągnięciach (?) „grupy roboczej” powołanej przez ministra T. Jarmuziewicza przypomnę tylko, że jej celem miało być opracowanie strategii działań w kierunku:
usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz
poprawienia ich jakości.
Przytaczam więc kolejne tezy, które podobno udało się wypracować, z moim małym autorskim komentarzem, zaczynającym się od myślnika (-):
4. Wprowadzenie obowiązkowych okresowych szkoleń dla diagnostów.
– to stary postulat jeszcze starszego SDS-u, tylko brak czasookresu tych szkoleń. Jak pamiętam, w SDS-ie postulowaliśmy co dwa lata, jako niezbędne minimum i połączone ze szkoleniem praktycznym na nowych urządzeniach i nowoczesnych liniach, które nie zawsze są dla nas dostępne (szczególnie na nieco starszych SKP).
5. Wprowadzenie w przepisach jednoznacznego zapisu zobowiązującego UDS-a do tego, aby rozpoczęcie BT poprzedzone było:
identyfikacją i wykonaniem dokumentacji fotograficznej,
– czy to nie przesada, że mamy być jeszcze fotografami? Czy nie wystarcza, że jesteśmy „konserwatorami powierzchni płaskich”, hydraulikami, mechanikami, „złotymi rączkami” z funkcją odśnieżania dachów włącznie? Czy OSDS wnioskował o to, aby ktoś nam dodatkowo zapłaci za te dodatkowe czynności „foto”? Bo jeśli nie, jeśli nie będzie dla nas dodatkowej zapłaty za dodatkowe czynności, to ja jestem przeciwny. I mam nadzieję, że zdanie odrębne w tej sprawie złożył także reprezentujący nas Kolega Prezes.
I popatrzcie, że w ten sposób właściciele SKP ponownie „zdejmują z siebie” wszelką odpowiedzialność za tą dokumentację fotograficzną, przerzucając ją na nasze UDS-owe środowisko. W razie czego, to będzie tak, jak dotychczas, czyli: oni nie są niczemu winni, to znowu te (…) diagnosty.
W tej sytuacji wolę już te kamery, które były postulatem większości środowiska. Tylko, jak to się stało, że nagle zmienili swoje wcześniejsze i powszechne zdanie na to wykonywane przez nas foto?
wpisaniem numeru rejestracyjnego badanego pojazdu do rejestru badań,
– czy to nie mrzonki i bujanie w obłokach? Przecież i część dzisiejszych przepisów jest w porzo…. Widocznie członkowie grupy roboczej doszli do starego wniosku, że papier wszystko przyjmie . . .
pobraniem opłaty za badanie techniczne przed jego wykonaniem.
6. Stworzenie centralnego rejestru danych homologacyjnych pojazdu dającego możliwość diagnoście dostęp on-line
– tak.
7. Stworzenie przepisu regulującego zasadę odliczania kosztu z tytułu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę, jedynie w przypadku, gdy pojazd posiada ważne BT.
– tak.
8. Wprowadzenie zapisów w prawie, nakładających na właściciela pojazdu sankcje z tytułu użytkowania pojazdu bez ważnych OBT oraz odpowiedzialności posiadacza DR za stan techniczny pojazdu. Wprowadzenie sankcji za niedotrzymanie terminów PoRD w związku z przejściem własności pojazdu.
– tak.
9. Wprowadzić możliwość dokonywania czasowego wycofania z ruchu wszystkich rodzajów pojazdów.
– nie, albowiem nie widzę tu żadnego związku z „usprawnieniem systemu BT i poprawieniem jego jakości”.
10. Wprowadzić system określania daty następnego badania liczonej od daty pierwszej rejestracji pojazdu.
– tak, bo to uprości i wyeliminuje różnorodne interpretacje różnych WK, na terenie różnych starostw i różnych sądów.
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
kwi 24 2013
Efekty prac „grupy roboczej” – część II.
Więc jakie były te efekty prac grupy roboczej, zadowalające, czy też nie?
A odpowiedzi na tak postawione pytanie szukamy- tylko! – z perspektywy interesu naszego środowiska.
Kontynuując nasze wcześniejsze rozważania o osiągnięciach (?) „grupy roboczej” powołanej przez ministra T. Jarmuziewicza przypomnę tylko, że jej celem miało być opracowanie strategii działań w kierunku:
Przytaczam więc kolejne tezy, które podobno udało się wypracować, z moim małym autorskim komentarzem, zaczynającym się od myślnika (-):
4. Wprowadzenie obowiązkowych okresowych szkoleń dla diagnostów.
– to stary postulat jeszcze starszego SDS-u, tylko brak czasookresu tych szkoleń. Jak pamiętam, w SDS-ie postulowaliśmy co dwa lata, jako niezbędne minimum i połączone ze szkoleniem praktycznym na nowych urządzeniach i nowoczesnych liniach, które nie zawsze są dla nas dostępne (szczególnie na nieco starszych SKP).
5. Wprowadzenie w przepisach jednoznacznego zapisu zobowiązującego UDS-a do tego, aby rozpoczęcie BT poprzedzone było:
– czy to nie przesada, że mamy być jeszcze fotografami? Czy nie wystarcza, że jesteśmy „konserwatorami powierzchni płaskich”, hydraulikami, mechanikami, „złotymi rączkami” z funkcją odśnieżania dachów włącznie? Czy OSDS wnioskował o to, aby ktoś nam dodatkowo zapłaci za te dodatkowe czynności „foto”? Bo jeśli nie, jeśli nie będzie dla nas dodatkowej zapłaty za dodatkowe czynności, to ja jestem przeciwny. I mam nadzieję, że zdanie odrębne w tej sprawie złożył także reprezentujący nas Kolega Prezes.
I popatrzcie, że w ten sposób właściciele SKP ponownie „zdejmują z siebie” wszelką odpowiedzialność za tą dokumentację fotograficzną, przerzucając ją na nasze UDS-owe środowisko. W razie czego, to będzie tak, jak dotychczas, czyli: oni nie są niczemu winni, to znowu te (…) diagnosty.
W tej sytuacji wolę już te kamery, które były postulatem większości środowiska. Tylko, jak to się stało, że nagle zmienili swoje wcześniejsze i powszechne zdanie na to wykonywane przez nas foto?
– czy to nie mrzonki i bujanie w obłokach? Przecież i część dzisiejszych przepisów jest w porzo…. Widocznie członkowie grupy roboczej doszli do starego wniosku, że papier wszystko przyjmie . . .
– podobne mrzonki, jak wyżej. A najlepiej, jak sami nie wiecie, to zapytajcie Kolegę Zbigniewa, co o tym myśli http://www.piskp.pl/aktualnosci-wszystkie/326-grupa-robocza-zakonczyla-prace
6. Stworzenie centralnego rejestru danych homologacyjnych pojazdu dającego możliwość diagnoście dostęp on-line
– tak.
7. Stworzenie przepisu regulującego zasadę odliczania kosztu z tytułu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę, jedynie w przypadku, gdy pojazd posiada ważne BT.
– tak.
8. Wprowadzenie zapisów w prawie, nakładających na właściciela pojazdu sankcje z tytułu użytkowania pojazdu bez ważnych OBT oraz odpowiedzialności posiadacza DR za stan techniczny pojazdu. Wprowadzenie sankcji za niedotrzymanie terminów PoRD w związku z przejściem własności pojazdu.
– tak.
9. Wprowadzić możliwość dokonywania czasowego wycofania z ruchu wszystkich rodzajów pojazdów.
– nie, albowiem nie widzę tu żadnego związku z „usprawnieniem systemu BT i poprawieniem jego jakości”.
10. Wprowadzić system określania daty następnego badania liczonej od daty pierwszej rejestracji pojazdu.
– tak, bo to uprości i wyeliminuje różnorodne interpretacje różnych WK, na terenie różnych starostw i różnych sądów.
Więc, jak sami widzicie,
Choć mi to nie w smak (?),
i czemu się sam nieco dziwię
– w większości jestem na tak.
Ale to nie koniec jeszcze tej wyliczanki,
więc nie traćcie nadziei na małe w-zmianki
o tym, że coś jednak mi się nie podoba
bo nie widzieć błędów – to była by choroba.
Dziadek Piotra
———————————–
By dP • DIAGNOSTA od PoRD 0