Komunikat z prac zespołu roboczego

Rate this post

Nie – Ciekawy komunikat:

Komunikat nr 2

z obrad zespołu roboczego ds. zmian przepisów  . .  .  (…).

W dniach 20.03.2013 r., 25.03.2013 r. oraz 28.03.2013 r. odbyły się spotkania zespołu roboczego, strony społecznej i MTBiGM, gdzie ze strony MTBiGM w spotkaniu udział wzięli:

1)      Andrzej Bogdanowicz – Dyrektor Departamentu Transportu Drogowego;

2)      Tomasz Piętka – Główny Specjalista w Departamencie Transportu Drogowego;

3)      Tomasz Behrendt – Główny Specjalista ds. Legislacji w Departamencie Prawnym;

 

Celem powołanego zespołu było wypracowanie propozycji społecznych  . . . (…).

A jednym z efektów pracy tego zespołu jest następujące stwierdzenie1 cyt.:

Podczas spotkań podjęto następujące ustalenia:

Odnośnie ustalenia minimalnej ceny urzędowej za godzinę szkolenia podjęto ustalenie, że realizacja przedmiotowego postulatu nie jest możliwa, ze względu na fakt, że Państwo aspekty ekonomiczne działalności osk pozostawia mechanizmom rynkowym. Perspektywicznie prawom rynkowym zostaną poddane również SKP, które dzisiaj mają cenę urzędową.”

 

No to mamy super wiadomość, którą to wiadomością pod koniec 2012 r. straszył nas pan minister Tadeusz Jarmuziewicz na branżowym spotkaniu w Ministerstwie Transportu (…).

Tym samym możemy już przyjąć, że efektem tego rozwiązania będzie pogłębienie destrukcji naszego rynku i dalszy chaos w branży.

Uwolnienie ceny urzędowej, to nasilenie patologii i sięganie przez właścicieli SKP2 do kolejnych korupcjogennych metod funkcjonowania na tym rynku.

Spadnie rentowność SKP, na których pracujemy. 

Efektem tej patologii będzie pogorszenie się naszej UDS3-owej sytuacji. Skończą się marzenia o stabilizacji zatrudnienia. To będzie koniec marzeń o naszej małej stabilizacji finansowej.

Właściciele naszych SKP, walcząc na rynku ceną usługi diagnostycznej będą ograniczać wydatki na zatrudnienie UDS-a.

Czas przygotować się na najgorsze, o czym pisałem już przed paroma dniami.

Ciekawy jestem, czy wiedział o tym Zarząd naszego OSDS-u.

Poczekajmy jeszcze parę dni na oficjalne stanowisko w tej sprawie naszych branżowych organizacji.

Jestem przekonany, że natychmiast zażądają one potwierdzenia tego stanowiska przez właściwego Ministra.    

Jestem też przekonany, że po otrzymaniu tego potwierdzenia, wszystkie nasze branżowe organizacje podejmą wspólne i zdecydowane działania, w celu przeciwstawienia się tym planom.

A my – wszyscy! – poprzemy te działania naszych branżowych organizacji.

 

Dziadek Piotra

———————–

1    http://www.izbaosk.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=279&Itemid=118

2   SKP, to Stacja Kontroli Pojazdów

3   UDS, to Uprawniony Diagnosta Samochodowy

——————————————————————–

Loading