Efekty prac grupy roboczej – część III.

Rate this post

Efekty prac „grupy roboczej” – cd. nr III.

Wracając do naszych wcześniejszych rozważań o efektach prac „grupy roboczej”, czyli  o jej osiągnięciach (?), powołanej przez ministra T. Jarmuziewicza,[1] przypomnę tylko, że jej celem miało być opracowanie strategii działań w kierunku:

  • usprawnienia systemu badań technicznych pojazdów oraz
  • poprawienia ich jakości.

Przytaczam więc kolejne tezy, które podobno udało się wypracować, z moim małym autorskim komentarzem, zaczynającym się od myślnika (-):

11. Dostosowanie cennika do aktualnie obowiązującego rozporządzenia dotyczącego zakresu i sposobu wykonywania badań technicznych pojazdów (ujednolicenie zapisów, przejrzysty przekaz).

– tak się zastanawiam, po co ta robota, skoro celem M.T. (…)[2] jest ostatecznie urynkowienie cen na naszych SKP. Po co to mydlenie oczu.

Bo urynkowienie cen oznacza, że na każdej SKP[3] w Polsce ceny będą inne, a każda zmowa cenowa (np. ujednolicenie cen na terenie jednego powiatu) będzie bezprawna i do tego dość łatwa do udowodnienia, nie tylko dla UOKiK[4].

Ciekawi mnie, jak niską cenę zaproponują ci mocniejsi finansowo, którzy w UE mają całe sieci własnych SKP, a którzy spóźnili się ze swoimi inwestycjami w naszą branżę w Polsce. Czy jest możliwe, że zajdą poniżej zapowiadanego progu 50 zł brutto za OBT[5]….(?).

12. Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentujące pozytywny wynik OBT.

– tak, niech wszyscy widzą, i rodzina, i sąsiedzi, i policjanci.

13. Modyfikacja zapisów odnośnie sankcji w stosunku do UDS-ów wykonujących niewłaściwie BT – gradacja kary.

– NIE! W żadnym wypadku!

Tutaj żadna modyfikacja obecnego rozwiązania w art. 84 ust. 3 PoRD nic nie daje, gdy przepis ten jest ewidentnie niekonstytucyjny – cały! Zgoda Kolegi Prezesa na to rozwiązanie jest odejściem od ideałów naszego środowiska, jeszcze z czasów SDS-u. Albowiem ten właśnie postulat spowodował początek naszego integrowania się.

Kolega Prezes podpisując się pod tym rozwiązaniem podpisał się jednocześnie pod dalszym bezprawnym prześladowaniem naszego środowiska przez urzędników państwowych. Jestem przekonany, że nawet, gdy miał zgodę Zarządu[6] naszego OSDS-u na podpisaniem się pod tym punktem, to przekroczył/naruszył moralne umocowanie środowiska UDS-ów.

Być może, że nie jest to całkowita zdrada naszego środowiska, ale na pewno jest w tym nagannym postępku jego zgoda na dwukrotne karanie nas za jeden i ten sam błąd lub występek.

No cóż, szkoda . . . Przepadła historyczna szansa, którą Kolega Prezes otrzymał od losu (dziadek Piotra?). A długie ręce (… urzędników i lobbystów?) dosięgły już i nasz OSDS . . .

14. Wprowadzenie zasady okresowej kontroli i kalibracji urządzeń kontrolno – pomiarowych stanowiących wyposażenie SKP zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia, przez uprawniony do tego rodzaju działalności specjalistyczny serwis.

– no cóż, wszyscy chcą zarabiać, nawet producenci urządzeń i ich lobbyści. A płacić mają ci wszyscy, którzy z kasą się rozrzucają? A jak ktoś się nie rozrzuca z grosikami, to też ma płacić na producentów urządzeń stanowiących wyposażenie SKP? Ale dlaczego i za co?

15. Uznanie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia BT[7] za działalność licencjonowaną lub wymagającą zezwolenia.

– ale ten postulat, choć zasadny, to także jest wątpliwy co do ostatecznej realizacji. Bo stoi w sprzeczności z planami M.T. (…) o dalszym procesie urynkowienia naszej branży. Bo urynkowienie cennika ma się tak do działalności wymagającej zezwolenia, jak pięść do nosa, czyli samie nie wiecie, czego chcecie.

I ciąg dalszy nastąpi.

A na tą właśnie chwilę,

to było by na tyle . . .

Pozdrawiam

Dziadek Piotra


[1]    umieszczonego na pierwszym miejscu sejmowych leni: http://politykier.pl/gid,15526866,img,15526963,kat,1025795,galeria.html?ticaid=6107c1

[2]    M.T. (…), to Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

[3]    SKP, to Stacje Kontroli Pojazdów, czyli miejsce pracy UDS-a.

[4]    UOKiK, to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

[5]    OBT, to Okresowe Badanie Techniczne pojazdu, dokonywanie corocznie przez UDS-a na SKP.

[6]    Miejmy nadzieję, że jest taka uchwała Zarządu oraz, że nie jest (tym razem) antydatowana.

[7]    BT, to badanie techniczne pojazdów: okresowe (OBT), dodatkowe i inne czynności.

————————————————————————-

Loading