WIADOMOŚCI Z KRAJU

Rate this post

Wiadomości z kraju otrzymujemy od naszych Kolegów. Tym razem to nasz Kolega i UDS z północnej części naszego Kraju przysyła nam/mi raz po raz branżowe ciekawostki. I dzieje się tak nie pierwszy raz, i coraz częściej, więc dziękujemy/dziękuję, także w imieniu PT Czytelników.

I.

Wiadomość z kraju nr 1, to „Źle wykonane BT, czy też przypadek?” – tak nasz Kolega zatytułował pierwszą przysłaną wiadomość. Muszę przyznać, że i ja się podobnie zastanawiam i mam nadzieję, że żaden z naszych Kolegów nie będzie miał z tego powodu kłopotów . . . .

Bo znowu się tak nieszczęśliwie zdarzyło, że odczepiona przyczepa uderzyła w 13-latka – chłopiec nie żyje. Zginął na miejscu pod przyczepą, która odczepiła się od ciężarówki w miejscowości Załęże (woj. pomorskie).

A do wypadku doszło przed godziną 8 w pobliżu przystanku, z którego gimbus zabiera dzieci do szkoły.

Od jadącej w kierunku Przodkowa ciężarówki odczepiła się przyczepa, zjechała ma przeciwległy pas jezdni i uderzyła w 13-letniego chłopaka idącego samotnie poboczem„.

Kierowca ciężarówki był trzeźwy. Przyczyny wypadku ustala prokuratura.[1]

II.

Wiadomość z kraju nr 2 zaczynamy pytaniem Kolegi: „To strażnik na granicy był w stanie zauważyć takie rzeczy, a UDS[2] w czasie OBT[3] nie? Bo chyba pojazd jadący za granicę miał ważne BT[4] (!!!)? – tak zatytułował tę drugą informacje nasz Kolega.

Ja także podzielam te wątpliwości, że z tym VIN’em było coś nie tak, czyli zbyt dużo niewiadomych dotyczących numeru VIN było w sprawdzonym na granicy busie.

Bo w piątek (13 września br.) w Grzechotkach, do odprawy granicznej podjechał obywatel Polski kierujący Volkswagenem Transporter. Jednak kontrola pojazdu nie zezwoliła na przekroczenie granicy. Funkcjonariusz Straży Granicznej w trakcie sprawdzania pojazdu zauważył ingerencję w pole numeracyjne umieszczone na podszybiu.

Ponadto w aucie zostały usunięte zabezpieczenia stosowane przez producenta tj. tabliczka znamionowana oraz wklejka serwisowa pojazdu. Auto prawdopodobnie pochodziło z przestępstwa. Szacunkowa wartość zatrzymanego busa to ok. 17 tys. zł.[5]

Ja wiem, i Wy wiecie, że ingerencja w dane pojazdu mogła nastąpić po BT dokonanym na SKP[6] przez jakiegoś z naszych Kolegów. Ale to my wiemy. Zaś prowadzący tę sprawę maja prawo zakładać, że było inaczej.

I wierzcie mi, że tłumaczący się UDS w każdej podobnej sprawie, nie przesypia spokojnie co najmniej ostatniej nocy (co najmniej!) przed spotkaniem z przedstawicielem organów ścigania, wierzcie mi na słowo, bo sam to przeżyłem.

III.

A oto wiadomość nr 3, ale teraz z innej beczki, albowiem poinformowany zostałem przez Redakcję „Vademecum diagnosty” . . . ., ale poczytajcie sobie sami, cyt.:

 

„Szanowny Panie !

Dziękujemy (…), ale Centrum już nie wznawia publikacji pt. „Vademecum diagnosty”.

 

Z poważaniem

Adam Tabor

 

Dyrektor Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości Politechniki Krakowskiej im. Tadeusza Kościuszki, Al. Jana Pawła II 37, 31-864 Kraków, tel. (12) 628 34 47”.

 

No cóż, skończył się pewien etap branżowej wiedzy . . . – i trochę szkoda. Ale życie biegnie dalej, jak dalej idziemy z naszym „Informatorem UDS-a”.

 

Pozdrawia

Dziadek Piotra



[1]    Na podstawie: http://kontakt24.tvn24.pl/temat,odczepiona-przyczepa-uderzyla-w-13-latka-chlopiec-zginal-na-miejscu,99242,html?categoryId=496

[2]    UDS, to pracownik SKP z państwowymi uprawnieniami, czyli Uprawniony Diagnosta Samochodowy.

[3]    OBT, to wykonywane przez UDS-a na SKP okresowe i obowiązkowe badanie techniczne pojazdu, najczęściej coroczne.

[4]    BT, to badanie techniczne pojazdu, okresowe (OBT) lub dodatkowe (DBT), wykonywane na SKP przez UDS-a.

[5]    Na podstawie: http://braniewo.wm.pl/171779,Cos-nie-tak-z-tym-VINem.html#axzz2fExbBKIB

[6]    SKP, to miejsce pracy UDS-a, gdzie wykonywane są BT, czyli Stacja Kontroli Pojazdów.

Loading