Stan techniczny jest zły lub bardzo zły. A dotyczy to naszych (?) ciężarówek.
Zastanawiam się, czy w tej sytuacji można powiedzieć, że to usterki „naszych (?) pojazdów”.
Piszę „naszych”, gdyż na pewno te pojazdy robili nasi Koledzy z naszymi uprawnieniami UDS-a, na naszych Okręgowych SKP, gdzieś na terenie naszego Warmińsko-mazurskiego lub w jego okolicy.
Więc już warto zapytać, czy w związku z tym czujemy się odpowiedzialni za te „nasze” pojazdy poruszające się na naszych drogach?
Bo policjanci z elbląskiej drogówki przeprowadzili działania o nazwie „Truck” – oznaczają one kontrole pojazdów ciężarowych oraz autobusów. Łącznie funkcjonariusze skontrolowali ponad 100 pojazdów, wśród nich było 45 aut ciężarowe oraz 1 autobus. Sprawdzano głównie stan techniczny pojazdów (…).
I tak, w dniu 06.08.br. na terenie powiatu elbląskiego pod policyjną „lupę” trafiły samochody ciężarowe.
Wynikiem tych działań było zatrzymanie aż 24 DR za zły stan techniczny pojazdów.
A najczęstszymi usterkami były:
nadmiernie zużyte opony,
nieszczelności układów pneumatyki,
wycieki oleju lub innych płynów.
No cóż . . ., ja podobnie, jak i Wy także nie lubię plam oleju na jezdni przed moim czerwonawym samochodzikiem, gdy jeszcze – przy ładnej pogodzie – pomykam sobie szybciej niż zwykle . . .
I warto jeszcze podkreślić, że:
aż w 9 przypadkach stan techniczny samochodów był na tyle zły, że kierowca otrzymywał polecenie zjechania do najbliższego miejsca postoju bez możliwości kontynuowania jazdy, co wynikało z występowania w pojeździe kilku usterek na raz.
W związku z tym, że Policjanci tej jednostki zapowiadają kolejne tego typu kontrole[1], to pozwoliłem sobie do nich zadzwonić i porozmawiać. Tym razem nie udało mi się dowiedzieć (niestety!), na jakiej SKP dokonano ostatnich OBT[2] w tych 9-ciu przypadkach, gdy policja zakazała kontynuowania jazdy (już nie mówiąc o tych wszystkich 24 przypadkach zatrzymania DR[3]).
Ale mam ustne zapewnienia, że z punktu widzenia BRD[4] jest bardzo ważne, aby dowiedzieć się na jakich to SKP właściciel przyzwala (przymusza?) do tzw. „klepania” bez sprawdzania. Bo także ja jestem zdania, że jest to jedna z przesłanek do zamykania takich SKP[5], które nie realizują nałożonych na nie ustawą PoRD[6] zadań.
I tu także się zgadzam z moimi miłymi rozmówcami, że inicjatywa w tym zakresie powinna należeć do wszystkich organów dokonujących podobnych drogowych kontroli – z podobnymi efektami.
Tym samym, w przypadku powtórzenia się podobnych efektów kontroli drogowej otrzymałem tzw. „zielone światło” na dostęp do większej ilości interesujących nas danych – tylko mam (mamy?) tego już sam/sami pilnować i dzwonić, aby żadnej ważnej informacji nie uronić.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
W sumie i tak mamy szczęście, że jeszcze nie wszędzie w Polsce Policja robi tak, jak to robi ITD. Czyli, w większości przypadków, nie dociekają, kto i gdzie oraz na jakiej SKP robił ostatnie OBT takiego pojazdu – na razie . . . .
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sie 14 2013
Stan techniczny – zły!
Stan techniczny jest zły lub bardzo zły. A dotyczy to naszych (?) ciężarówek.
Zastanawiam się, czy w tej sytuacji można powiedzieć, że to usterki „naszych (?) pojazdów”.
Piszę „naszych”, gdyż na pewno te pojazdy robili nasi Koledzy z naszymi uprawnieniami UDS-a, na naszych Okręgowych SKP, gdzieś na terenie naszego Warmińsko-mazurskiego lub w jego okolicy.
Więc już warto zapytać, czy w związku z tym czujemy się odpowiedzialni za te „nasze” pojazdy poruszające się na naszych drogach?
Bo policjanci z elbląskiej drogówki przeprowadzili działania o nazwie „Truck” – oznaczają one kontrole pojazdów ciężarowych oraz autobusów. Łącznie funkcjonariusze skontrolowali ponad 100 pojazdów, wśród nich było 45 aut ciężarowe oraz 1 autobus. Sprawdzano głównie stan techniczny pojazdów (…).
I tak, w dniu 06.08.br. na terenie powiatu elbląskiego pod policyjną „lupę” trafiły samochody ciężarowe.
Wynikiem tych działań było zatrzymanie aż 24 DR za zły stan techniczny pojazdów.
A najczęstszymi usterkami były:
No cóż . . ., ja podobnie, jak i Wy także nie lubię plam oleju na jezdni przed moim czerwonawym samochodzikiem, gdy jeszcze – przy ładnej pogodzie – pomykam sobie szybciej niż zwykle . . .
I warto jeszcze podkreślić, że:
aż w 9 przypadkach stan techniczny samochodów był na tyle zły, że kierowca otrzymywał polecenie zjechania do najbliższego miejsca postoju bez możliwości kontynuowania jazdy, co wynikało z występowania w pojeździe kilku usterek na raz.
W związku z tym, że Policjanci tej jednostki zapowiadają kolejne tego typu kontrole[1], to pozwoliłem sobie do nich zadzwonić i porozmawiać. Tym razem nie udało mi się dowiedzieć (niestety!), na jakiej SKP dokonano ostatnich OBT[2] w tych 9-ciu przypadkach, gdy policja zakazała kontynuowania jazdy (już nie mówiąc o tych wszystkich 24 przypadkach zatrzymania DR[3]).
Ale mam ustne zapewnienia, że z punktu widzenia BRD[4] jest bardzo ważne, aby dowiedzieć się na jakich to SKP właściciel przyzwala (przymusza?) do tzw. „klepania” bez sprawdzania. Bo także ja jestem zdania, że jest to jedna z przesłanek do zamykania takich SKP[5], które nie realizują nałożonych na nie ustawą PoRD[6] zadań.
I tu także się zgadzam z moimi miłymi rozmówcami, że inicjatywa w tym zakresie powinna należeć do wszystkich organów dokonujących podobnych drogowych kontroli – z podobnymi efektami.
Tym samym, w przypadku powtórzenia się podobnych efektów kontroli drogowej otrzymałem tzw. „zielone światło” na dostęp do większej ilości interesujących nas danych – tylko mam (mamy?) tego już sam/sami pilnować i dzwonić, aby żadnej ważnej informacji nie uronić.
I pozdrawiam
Dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – – – – –
P.S.
W sumie i tak mamy szczęście, że jeszcze nie wszędzie w Polsce Policja robi tak, jak to robi ITD. Czyli, w większości przypadków, nie dociekają, kto i gdzie oraz na jakiej SKP robił ostatnie OBT takiego pojazdu – na razie . . . .
[1] http://www.warminsko-mazurska.policja.gov.pl/kmp_elblag/index.php?id_category=89&el_id=40128
[2] OBT, to obowiązkowe, bo okresowe badanie techniczne pojazdu, najczęściej coroczne.
[3] DR, to dowód rejestracyjny pojazdu.
[4] BRD, to powszechnie obowiązujący skrót bardzo ważnych słów: Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego.
[5] SKP, to Stacja Kontroli Pojazdów (OSKP-okręgowa lub PSKP-postawowa), czyli miejsce pracy UDS-a.
[6] PoRD, to ustawa Prawo o Ruchu Drogowym.
By dP • DIAGNOSTA od BRD • Tags: BRD, diagnosta samochodowy, OSKP, stan techniczny ciężarówek