Europejskie wzorce BT w świetle dyskusji publicznych, czyli debaty ekspertów.
Styczniowy numer miesięcznika Nowoczesny Warsztat (198) na stronie 10 przynosi materiał o X Konferencji SDCM, która odbyła się 3 grudnia ub. r., zaś na koniec tego materiału, już na stronie 11 jest dość interesujący niewielki kawałek także dla nas – poniżej.
Chodzi o to, że stałym elementem Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego są panele dyskusyjne. I to właśnie w trakcie takiego panelu deliberowali eksperci naszej branży w osobach:
Łukasz Twardowski – resort transportu.
dr inż. Rafał Sosnowski – Prezes STM.
Jerzy Maliński – Prezes Moveo.
Dr inż. Leszek Turek – Prezes PISKP.
Tematem przewodnim dyskusji było pytanie „Z jakich wzorców europejskich warto skorzystać podczas reformy polskiego systemu badań technicznych?”.
Wygląda na to, że całe nasze środowisko (z wyłączeniem dr W. Czerwińskiego i skromnej osoby dP) poddało się już potulnie i zaakceptowało z podkulonym ogonem zapowiedzi resortu transportu o przeniesieniu kontroli nad naszymi SKP (to nie będzie nadzór!) z dotychczasowego starostwa na TDT (Transportowy Dozór Techniczny).
To ma być ten nasz specyficzny europejski standard i od tego momentu poczujemy się wreszcie Europejczykami?
Niezależnie od potrzeby/konieczności dalszej szerokiej branżowej dyskusji na temat przyszłości naszego zawodu i prawnej odpowiedzialności nadzorujących naszą branżę (bezpiecznik przed nadużyciami), to nie mogę zgodzić się z tezą prezentowaną w tym artykule, że Prezes L. Turek z PISKP jest postrzegany, jako cyt.: „… głos reprezentanta środowiska diagnostów (…)”. Bo Prezes L. Turek, choć tam może i nieco słusznie cyt. „pomstował”, to reprezentuje wyłącznie interes środowiska właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów, o czym już wreszcie każdy branżowiec powinien był od dawna wiedzieć, w tym cała W. Szan. Redakcja NW.
Zaś reprezentantów naszego UDS-owego środowiska w tej debacie najnormalniej zabrakło, bo to takie nasze cyt. „europejskie wzorce”. . . . (…?).
I założę się, że W. Szan. Dyskutujący o europejskich wzorcach nie podnieśli tej kwestii, że w UE:
nie łamie się prawa konstytucyjnego tworząc ramy prawne dla wykonywania zawodu insp. UDS-a,
nie skazuje się dwa razy za jeden czyn (ne bis in idem),
prawo nie służy prymitywnej zemście a wychowaniu (patrz praktyka stosowania art. 84 ust. 3 PoRD),
przewinienia zawodowe diagnosty nie są traktowane na równi z przestępstwami ludobójstwa lub przeciwko ludzkości,
co jest prawną normą w naszym miłym Kraju.
Ale, ale, żeby nie przypięto mi łatki wiecznego malkontenta, to oświadczam jednoznacznie i zdecydowanie, że popieram każdą formę publicznej branżowej dyskusji. Bo to są właśnie europejskie wzorce postępowania!
Więc bardzo polecam interesujące wątki, które zostały zaprezentowane w niedawnej dyskusji prezesów Leszka Turka i Rafała Sosnowskiego szczególnie, że jest tam też wreszcie ukłon wobec naszego środowiska zawodowego – http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,dziejesienazywo-zmiany-w-przegladach-technicznych-energooszczedne-technologie-i-ubrania-na-wyprawe,wid,18142196,wiadomosc.html?ticaid=1167d1
Na uwagę zasługuje także ta kolejna próba wyjścia do publicznych mediów ze strony Prezesa OSDS-u – http://radioszczecin.pl/public/125/13947.mp3
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
lut 16 2016
EUROPEJSKIE WZORCE
Europejskie wzorce BT w świetle dyskusji publicznych, czyli debaty ekspertów.
Styczniowy numer miesięcznika Nowoczesny Warsztat (198) na stronie 10 przynosi materiał o X Konferencji SDCM, która odbyła się 3 grudnia ub. r., zaś na koniec tego materiału, już na stronie 11 jest dość interesujący niewielki kawałek także dla nas – poniżej.
Chodzi o to, że stałym elementem Konferencji Niezależnego Rynku Motoryzacyjnego są panele dyskusyjne. I to właśnie w trakcie takiego panelu deliberowali eksperci naszej branży w osobach:
Tematem przewodnim dyskusji było pytanie „Z jakich wzorców europejskich warto skorzystać podczas reformy polskiego systemu badań technicznych?”.
Wygląda na to, że całe nasze środowisko (z wyłączeniem dr W. Czerwińskiego i skromnej osoby dP) poddało się już potulnie i zaakceptowało z podkulonym ogonem zapowiedzi resortu transportu o przeniesieniu kontroli nad naszymi SKP (to nie będzie nadzór!) z dotychczasowego starostwa na TDT (Transportowy Dozór Techniczny).
To ma być ten nasz specyficzny europejski standard i od tego momentu poczujemy się wreszcie Europejczykami?
Niezależnie od potrzeby/konieczności dalszej szerokiej branżowej dyskusji na temat przyszłości naszego zawodu i prawnej odpowiedzialności nadzorujących naszą branżę (bezpiecznik przed nadużyciami), to nie mogę zgodzić się z tezą prezentowaną w tym artykule, że Prezes L. Turek z PISKP jest postrzegany, jako cyt.: „… głos reprezentanta środowiska diagnostów (…)”. Bo Prezes L. Turek, choć tam może i nieco słusznie cyt. „pomstował”, to reprezentuje wyłącznie interes środowiska właścicieli Stacji Kontroli Pojazdów, o czym już wreszcie każdy branżowiec powinien był od dawna wiedzieć, w tym cała W. Szan. Redakcja NW.
Zaś reprezentantów naszego UDS-owego środowiska w tej debacie najnormalniej zabrakło, bo to takie nasze cyt. „europejskie wzorce”. . . . (…?).
I założę się, że W. Szan. Dyskutujący o europejskich wzorcach nie podnieśli tej kwestii, że w UE:
co jest prawną normą w naszym miłym Kraju.
Ale, ale, żeby nie przypięto mi łatki wiecznego malkontenta, to oświadczam jednoznacznie i zdecydowanie, że popieram każdą formę publicznej branżowej dyskusji. Bo to są właśnie europejskie wzorce postępowania!
Więc bardzo polecam interesujące wątki, które zostały zaprezentowane w niedawnej dyskusji prezesów Leszka Turka i Rafała Sosnowskiego szczególnie, że jest tam też wreszcie ukłon wobec naszego środowiska zawodowego – http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,dziejesienazywo-zmiany-w-przegladach-technicznych-energooszczedne-technologie-i-ubrania-na-wyprawe,wid,18142196,wiadomosc.html?ticaid=1167d1
Na uwagę zasługuje także ta kolejna próba wyjścia do publicznych mediów ze strony Prezesa OSDS-u – http://radioszczecin.pl/public/125/13947.mp3
I na tę chwilę, to tyle
I pozdrawiam i do wszelakiej aktywności namawiam
dziadek Piotra
– – – – – – – – – – – – –
By dP • Różne sprawy, nie zdiagnozujesz bez kawy 0 • Tags: branżowe organizacje, diagnosta samochodowy, konsultacje Ministerstwa Transportu, MOVEO, OSDS, PISKP, praca diagnosty, resort transportu, rola starostwa, STM, TDT