NASZ KONKURS DIAGNOSTÓW

Rate this post

Nasz Konkurs Diagnostów rośnie z nami z roku na rok.

thumbsup

Tworzy się wokół tej inicjatywy coraz większe grono zainteresowanych i wspomagających. Coraz więcej osób w branży wie o tym przedsięwzięciu, mamy wyłącznie przychylne głosy życzliwego wsparcia. Wielu Kolegów  jeszcze w tym roku się wahało, co także dobrze rozumiemy. Jestem przekonany, że rosnące wokół nas życzliwe wsparcie spowoduje, że kolejne edycje naszego Konkursu będą jeszcze atrakcyjniejsze w medialną oprawę oraz w nagrody dla Zwycięzców.

No i mamy oczywiście konkrety, jak choćby artykuł w ostatnim miesięczniku Nowoczesny Warsztat – poniżej. Prezes Piotr Gębiś (Niezbędnik Diagnosty) przysłał mi/nam garść ciekawych zagadnień do ewentualnego ujęcia w teoretycznym teście. Podobnie zresztą jak p. Grzegorz Kaszubski, na którego pytania oczekujemy, a który wykładał nam branżowe problemy na niedawnej konferencji Norcomu w Poznaniu – dziękujemy!

handshake

Jest nadzieja na profesjonalny programik, który sumuje głosy i podlicza wyniki indywidualne i drużynowe, co znakomicie może przyśpieszyć ogłoszenie wyników. Ma to dość istotne znaczenie, gdy wzrasta ilość uczestników. Prawdopodobnie będziemy mieli tę szansę przetestować ten programik teraz w  Lubinie, co znakomicie przyda się przed poznańską edycją Konkursu na TTM (Targi Techniki Motoryzacyjnej) za kolejny rok. Aby nie zapeszyć, nie będę jeszcze pisał, kto i co w tej sprawie robi.

smile

O nowinkach już częściowo wiecie, jak o elektrycznym pojeździe Nissana, który będzie  przedmiotem „zabawy?” na kanale. A do tego, wedle niepotwierdzonych informacji, w roli Obserwatora naszego Konkursu będzie uczestniczył także przedstawiciel PISKP. Więc przyrzekamy, że plamy nie damy.

Mam nadzieję, że wybaczycie nam także nieco wydłużony czas trwania tego naszego Konkursu, a to z uwagi na większą niż wcześniej zaplanowaną (na etapie drukowania ulotek reklamowych i zaproszeń) ilość uczestników.

Nieco poprawiłem też dotychczasowy Regulamin – poniżej.

I do zobaczenia w Lubinie

hi

dP

– – – – – – –

REGULAMIN

III EDYCJI OGÓLNOPOLSKIEGO TURNIEJU

DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH

W dniu 10 czerwca 2017 r. na terenie Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów przy ul. Marii Curie-Skłodowskiej 177 A w Lubinie należącej do PZM OZDG we Wrocławiu odbędzie się III edycja Ogólnopolskiego Turnieju Diagnostów Samochodowych.

I. Podstawowymi celami konkursu są:

  1. Doskonalenie oraz sprawdzenie wiedzy i praktycznych umiejętności uprawnionych diagnostów samochodowych;
  2. Utrwalanie w środowisku uprawnionych diagnostów samochodowych przekonania, że tylko zgodne z prawem działanie może przyczynić się do pozytywnej oceny społecznej środowiska uprawnionych diagnostów samochodowych;
  3. Podnoszenie prestiżu społecznego pracowników stacji kontroli pojazdów;
  4. Przybliżenie społeczeństwu problematyki bezpieczeństwa ruchu drogowego w aspekcie techniki motoryzacyjnej, pracy uprawnionych diagnostów samochodowych oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku tego środowiska zawodowego;
  5. Wyłonienie najwszechstronniejszego diagnosty samochodowego tego Turnieju.
  6. Wyłonienie najlepszej 2-osobowej drużyny stanowiącej reprezentację firmy, środowiska lub innego podmiotu.

II. Klasyfikacja i warunki uczestnictwa.

W klasyfikacji indywidualnej przewiduje się nagrody rzeczowe za miejsca od pierwszego do trzeciego, w skład których wejdzie puchar lub statuetka oraz dyplomy dla wszystkich uczestników.

W klasyfikacji drużynowej przewiduje się nagrody rzeczowe za miejsca od pierwszego do trzeciego, w skład których wejdzie puchar lub statuetka oraz dyplomy dla wszystkich drużyn.

W klasyfikacji indywidualnej i drużynowej uczestniczyć mogą posiadacze aktualnych uprawnień diagnosty samochodowego oraz studenci wskazani przez właściwe władze Politechniki, za pośrednictwem „Karty zgłoszenia”, stanowiącej załącznik nr 1 do Regulaminu.

Zawodnicy będą mieli do pokonania konkurencje teoretyczne i praktyczne, które sprawdzą ich umiejętności i wiedzę z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym w aspekcie techniki motoryzacyjnej.

Warunkiem uczestnictwa jest zastosowanie się do wytycznych z zakresu BHP w czasie konkursu, stanowiących załącznik nr 2 tego Regulaminu.

W każdej drużynie uczestniczy dwóch zawodników, spośród których zgłaszający wskazuje kierownika.

Drużyny otrzymują nr startowy według kolejności zgłoszenia, a ilość zespołów/drużyn dowolna. W trakcie trwania Konkursu wszyscy uczestnicy mają wyłączone telefony komórkowe pod groźbą dyskwalifikacji.

Przed rozpoczęciem konkursu odbywa się odprawa techniczna z instruktorem urządzeń. Odprawę prowadzi upoważniony pracownik reprezentujący firmę, która udostępniła elementy ścieżki diagnostycznej na potrzeby Turnieju.

Opisy znalezionych usterek prowadzone są w wersji elektronicznej na programie przygotowanym przez firmę Norcom.

Konkurencja I – test.

Test zawiera wybrane przepisy prawa o ruchu drogowym (60 pytań/30 min.), obejmujących stosowne Dyrektywy UE, zagadnienia zawodowe oraz ze znajomości wybranych zagadnień prawa karnego, prawa o wykroczeniach, prawa pracy i innych przepisów określających odpowiedzialność prawną uprawnionego diagnosty samochodowego, jego prawa i obowiązki.

Konkurencja testowa przewiduje możliwość jednokrotnego wyboru prawidłowej odpowiedzi spośród dwóch propozycji odpowiedzi.

Za każdą prawidłową odpowiedź na pytanie uczestnik otrzymuje 1 punkt.

Każdy uczestnik i diagnosta odpowiada na zestaw pytań indywidualnie i zdobywa punkty indywidualnie.

W dwuosobowej drużynie dodajemy uzyskane indywidualnie punkty poszczególnych diagnostów z danej drużyny do siebie.

Czas odpowiedzi – 30 min.

Konkurencja II – drużynowy sprawdzian praktycznych umiejętności zawodowych.

Uczestnicy Turnieju wspólnie szukają usterek, co wymusza koleżeńską współpracę.

Za każdą usterkę prawidłowo znalezioną dodajemy 5 pkt dla każdego uczestnika w danej drużynie.

Za każdą usterkę nieprawidłowo znalezioną odejmujemy (– minus) 3 pkt każdemu uczestnikowi (w celu podniesienia rangi praktycznych umiejętności zawodowych).

Czas szukania rzeczywistych usterek w części praktycznej to 15 minut, włącznie z opisem znalezionych usterek w wersji papierowej.

Znalezienie usterek będzie się odbywało w czasie nie przekraczającym 15 minut na stanowisku diagnostycznym, włącznie ze stosownym wypełnieniem elektronicznego formularza zawierającego wykaz możliwych usterek – zgodnie z Dz.U. 2012 r., poz, 996.

Ilość fikcyjnych usterek umieszczonych w elektronicznym formularzu nie może przekraczać 50% ilość usterek rzeczywistych pod groźbą dyskwalifikacji drużyny (np. 20 ogłoszonych usterek, to max. 10 fikcyjnych wskazań).

Ideą części praktycznej jest sprawdzian umiejętności zawodowych polegający na sprawdzeniu usterkowanego wcześniej pojazdu na ścieżce diagnostycznej, gdzie o wyniku zadecyduje większa ilość ustalonych rzeczywistych usterek w pojeździe.

Pojazdy będą specjalnie przystosowane przez organizatora, który przygotuje nie mniej, jak 5 usterek, opisze je i przekaże na wyłączność Komisji Konkursowej.

Do czasu/momentu praktycznego sprawdzianu każda drużyna przebywa w wyznaczonej przez organizatora strefie oczekiwania bez dostępu do urządzeń elektronicznych.

Kolejna drużyna wywoływana jest przez członka Komisji Konkursowej. Z chwilą wywołania danej drużyny Turnieju, podchodzi on do pojazdu ustawionego przed ścieżką diagnostyczną z kluczykiem w stacyjce. Następnie wprowadza pojazd na ścieżkę diagnostyczną i odczytuje wyniki oraz dokonuje innych niezbędnych czynności sprawdzających.

Obliczanie punktów według przedstawionego schematu pozwoli na wyłonienie zarówno najlepszej drużyny, jak i najlepszego indywidualnie diagnosty.

Skład i liczbę Komisji Konkursowej oraz osoby przygotowujące usterkowanie pojazdu zapewnia Organizator Konkursu.

Przygotowane usterki muszą być powtarzalne po każdym wjeździe kolejnych uczestników konkursu na ścieżkę diagnostyczną.

Do pomiaru czasu podczas konkurencji przewiduje się wykorzystanie urządzeń elektronicznych;

Nadzór nad organizacją i przebiegiem pełnić będzie organizator przedsięwzięcia.

Zgłoszenie do udziału w konkursie odbywa się w terminie do dnia 15 marca 2016 r. włącznie.

Uwagi dotyczące przebiegu konkursu mogą być zgłaszane do Komisji Konkursowej w przeciągu 30 minut od zakończenia danej konkurencji.

Komisja Konkursowa rozpatruje zgłoszone wnioski doraźnie, nie dłużej niż 30 minut.

Załącznik 1:

Rada Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej

Zagłębia Miedziowego” w Legnicy

oraz

Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczypospolitej Polskiej

Oddział Zagłębia Miedziowego w Legnicy

59-220 Legnica ul. Złotoryjska  87, tel.76/852-30-17

e-mail: [email protected], [email protected]

KARTA ZGŁOSZENIA ZAWODNIKA/DRUŻYNY – termin zgłoszeń do 30.05.2017 r.

DO UDZIAŁU W III OGÓLNOPOLSKIM KONKURSIE DIAGNOSTÓW SAMOCHODOWYCH

w dniu 10 czerwca 2017 r.

na Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów PZM w Lubinie

ul. M. Skłodowskiej – Curie 177

Nazwa i siedziba/imię i nazwisko zgłaszającego:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Niniejszym zgłaszam do nieodpłatnego udziału w Konkursie następujące osoby/bę:

W KLASYFIKACJI INDYWIDUALNEJ:

Lp. Imię i nazwisko Nr PESEL

Adres zamieszkania

Nr telefonu kom.

W KLASYFIKACJI DRUŻYNOWEJ:

Lp. Imię i nazwisko Nr PESEL

Adres zamieszkania

Nr telefonu kom.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie i przechowywanie moich danych osobowych zawartych w niniejszej karcie zgłoszenia dla potrzeb realizacji Konkursu diagnostów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1182, z późn. zm.)

…………………, dnia ……………… 2017r …………………………………………………

(podpis zgłaszającego)

Załącznik 2:

Wytyczne z zakresu BHiP w czasie trwanie Turnieju.

Uczestnicy OTDS mają obowiązek:

  • okazać się dokumentem wydanym przez właściwe starostwo, ilustrującym posiadanie uprawnień diagnosty samochodowego.
  • podporządkować się Komisji Konkursowej oraz wszelkim poleceniom obsługi technicznej w trakcie eksploatacji urządzeń stanowiących wyposażenie SKP.
  • posiadać odzież roboczą, w tym nakrycie głowy i rękawice oraz obuwie z podeszwą antypoślizgową.
  • wykazać się dobrym stanem zdrowia i wolnym od jakichkolwiek używek, narkotyków, alkoholu lub innych środków odurzających, pozwalającym na przystąpienie do Turnieju z pełna świadomością swoich zachowań.
  • zachować szczególną ostrożność podczas przebywania bezpośrednio przy krawędzi kanału przeglądowego lub przy pracy z jakimkolwiek podnośnikiem.
  • w trakcie przeprowadzania pomiarów wymagających pracy silnika, spaliny muszą być odprowadzane ze stanowiska kontrolnego przez indywidualny wyciąg spalin.
  • warunkiem przystąpienia do egzaminu jest podpisanie oświadczenia o znajomości przepisów BHiP obowiązujących na SKP.

„Ja, niżej podpisany oświadczam, że stan mojego zdrowia pozwala mi na przystąpienie do OTDS.

Znane mi są przepisy BHiP obowiązujące na Stacji Kontroli Pojazdów oraz zapoznałem się z powyższymi wytycznymi obowiązującymi w czasie Turnieju.

Jednocześnie przyjmuję do wiadomości, że biorę udział w OTDS na własną odpowiedzialność i ponoszę związane z tym ryzyko.

Przyjmuję do wiadomości, że udział w Turnieju może się wiązać z naturalnym ryzykiem i zagrożeniem wypadkami, a tym samym możliwością doznania obrażeń ciała i urazów fizycznych oraz szkód materialnych.”

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

/czytelny podpis uczestnika OTDS

Loading