Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) zaproponował, aby do paliw i źródeł energii wymienionych w definicji paliwa alternatywnego dodać lit. g: „powietrze sprężone (CA)”, gdyż ten rodzaj paliwa jest wykazany w części B załącznika V Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 168/2014.
PIMOT zaproponował także dodanie lit. h „paliwa syntetyczne i parafinowe” oraz lit. i „biopaliwa” argumentując, że takie paliwa alternatywne są zdefiniowane w dyrektywie 2014/94/UE, która jest obecnie wdrażana przez Ministerstwo Energii.
Zdaniem PIMOTu propozycja jest spójna z Krajowymi Ramami Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych, ogłoszonej przez Ministerstwo Energii.
Uwaga nie została uwzględniona.
Projekt w § 1 pkt 1 wprowadza definicję paliw alternatywnych na potrzeby konkretnego aktu prawnego, w którym dana definicja jest stosowana.
MIB informuje, że w Ministerstwie Energii są obecnie prowadzone prace legislacyjne nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Podstawowym celem projektowanej regulacji jest określenie warunków rozwoju i zasad rozmieszczenia infrastruktury paliw alternatywnych w transporcie, zasad świadczenia usług w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zasad tankowania pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Projektowana ustawa będzie transponować do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
PIMOT zwrócił uwagę, że w § 1 pkt 1, który dodaje pkt 13 w lit. f zastosowano określenie „pokład”, które nie jest precyzyjne, a w ocenie PIMOTu ma związek z zapisem wg art. 10d ust. 4 dyrektywy 2015/719. W związku z tym zaproponował nowe brzmienie.
Uwaga została częściowo uwzględniona. Projektodawca zaproponował nowe brzmienie lit. f: „energię mechaniczną z akumulatorów pokładowych albo z urządzeń pokładowych, w tym ciepło odpadowe;”
PIMOT zaproponował dodanie zwrotu „lub typu pojazdu” po słowach „typu WE pojazdu” w definicji pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym, ponieważ pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi będą mogły uzyskać krajową homologację typu pojazdu, zwłaszcza w odniesieniu do małej serii.
Projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
Uwaga PIMOTu dotycząca propozycji zmiany brzmienia w § 2 ust. 19 pkt 2 dodanym § 1 pkt 2 projektu, z „powinny uzyskać świadectwa homologacji typu WE…” na „powinny być objęte świadectwem homologacji typu WE” została uwzględniona.
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
sty 9 2018
PIMOT DLA DTD
Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) zaproponował, aby do paliw i źródeł energii wymienionych w definicji paliwa alternatywnego dodać lit. g: „powietrze sprężone (CA)”, gdyż ten rodzaj paliwa jest wykazany w części B załącznika V Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 168/2014.
PIMOT zaproponował także dodanie lit. h „paliwa syntetyczne i parafinowe” oraz lit. i „biopaliwa” argumentując, że takie paliwa alternatywne są zdefiniowane w dyrektywie 2014/94/UE, która jest obecnie wdrażana przez Ministerstwo Energii.
Zdaniem PIMOTu propozycja jest spójna z Krajowymi Ramami Polityki Rozwoju Infrastruktury Paliw Alternatywnych, ogłoszonej przez Ministerstwo Energii.
Uwaga nie została uwzględniona.
Projekt w § 1 pkt 1 wprowadza definicję paliw alternatywnych na potrzeby konkretnego aktu prawnego, w którym dana definicja jest stosowana.
MIB informuje, że w Ministerstwie Energii są obecnie prowadzone prace legislacyjne nad projektem ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.
Podstawowym celem projektowanej regulacji jest określenie warunków rozwoju i zasad rozmieszczenia infrastruktury paliw alternatywnych w transporcie, zasad świadczenia usług w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zasad tankowania pojazdów napędzanych gazem ziemnym.
Projektowana ustawa będzie transponować do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych.
PIMOT zwrócił uwagę, że w § 1 pkt 1, który dodaje pkt 13 w lit. f zastosowano określenie „pokład”, które nie jest precyzyjne, a w ocenie PIMOTu ma związek z zapisem wg art. 10d ust. 4 dyrektywy 2015/719. W związku z tym zaproponował nowe brzmienie.
Uwaga została częściowo uwzględniona. Projektodawca zaproponował nowe brzmienie lit. f: „energię mechaniczną z akumulatorów pokładowych albo z urządzeń pokładowych, w tym ciepło odpadowe;”
PIMOT zaproponował dodanie zwrotu „lub typu pojazdu” po słowach „typu WE pojazdu” w definicji pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym, ponieważ pojazdy zasilane paliwami alternatywnymi będą mogły uzyskać krajową homologację typu pojazdu, zwłaszcza w odniesieniu do małej serii.
Projektodawca uzupełnił definicję pojazdu zasilanego paliwem alternatywnym poprzez zmianę brzmienia z „objęty świadectwem homologacji typu WE pojazdu” na sformułowanie: „zarejestrowany na podstawie dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy”.
Uwaga PIMOTu dotycząca propozycji zmiany brzmienia w § 2 ust. 19 pkt 2 dodanym § 1 pkt 2 projektu, z „powinny uzyskać świadectwa homologacji typu WE…” na „powinny być objęte świadectwem homologacji typu WE” została uwzględniona.
– – – – – – – –
Z internetowej strony:
1/
http://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12296603/katalog/12422068#12422068
2/
http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//523/12296603/12422068/12422071/dokument296029.pdf
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: decyzje urzędnicze, DTD, konsultacje Ministerstwa Transportu, PIMOT, Prawo o Ruchu Drogowym (PoRD), projekt PoRD, resort transportu