Kpina z BRD, czyli każdy policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej i funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej oraz inspektor Inspekcji Transportu Drogowego ma być uprawnionym diagnostą samochodowym na SKP.
Z treści projektu zmiany naszej części ustawy PoRD: w zakresie art. 1 pkt 13 (art. 83h ust. 7) – zdaniem Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji.
„Wprowadzenie w ust. 7 ustawowego uznawania, że każdy policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej i funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej oraz inspektor Inspekcji Transportu Drogowego, który miał z zakresie obowiązków wykonywanie zadań drogowej kontroli technicznej, odbył praktykę uprawniająca go do bycia diagnostą jest – naszym zdaniem – kpiną z bezpieczeństwa ruchu drogowego!
Czy każdy policjant czy inspektor transportu drogowego, który wykonuje „drogową kontrolę techniczną” polegającą najczęściej na sprawdzeniu czy świecą się światła, ale codziennie na drodze widać w ruchu pojazdy, wskazujące, że policjanci jednak nie wiedzą jak powinny się świecić, którzy po ruszeniu kołem kierownicy stwierdzają luzy w układzie kierowniczym, a tym bardziej strażnicy graniczni czy służby celno-skarbowe, które zamiast sprawdzać swój zakres obowiązków zajmują się wyjmowaniem np. tarczek tachografów i na oko je oceniają, mają zostać także diagnostami?
Uważamy, że każdy kierowca zawodowy, po 20 latach kierowania ciężarówką czy autobusem nabywa większą praktykę niż większość policjantów czy inspektorów transportu drogowego i jeżeli już robić jakieś wyjątki, to dla takich kierowców zawodowych, którzy będą chcieli, np. z przyczyn zdrowotnych zmienić zawód.
Oczywiście inspektorzy transportu drogowego, ale wyłącznie ci, którzy faktycznie obsługują ruchome stacje diagnostyczne lub policjanci zatrudnieni w policyjnych laboratoriach czy warsztatach zajmujących się oceną techniczną pojazdów, i pracują na tych stanowiskach, przez co najmniej 3 lata, czyli przez okres identyczny jak np. dla mechanika samochodowego opisanego w ust. 4 pkt 4, mogliby być uznani, że odbyli praktykę uprawniająca do bycia diagnostą.
Natomiast pozostali funkcjonariusze służb kontrolnych powinni korzystać, jak wszyscy obywatele tego kraju, wyłącznie z możliwości opisanych w ust. 4 w punktach 1 do 4.”
Powyższa uwaga nie została uwzględniona przez nasz (?) resort transportu (DTD), albowiem, cyt.:
„Zgodnie z art. 129 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym Policjant jest uprawniony do sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze.
Należy również wskazać, że pojazd wytypowany przez kontrolującego do sprawdzenia stanu technicznego w ramach kontroli ruchu drogowego podlega wstępnej drogowej kontroli technicznej, która jest przeprowadzana zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. 2141, z późn. zm.).
Podkreślenia wymaga, że zgodnie z art. 129 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym Główny Inspektor Transportu Drogowego w porozumieniu z Komendantem Głównym Policji planują i organizują wstępne drogowe kontrole techniczne pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3 i przyczep kategorii O3 i O4 w taki sposób, aby łączna liczba tych kontroli obejmowała w każdym roku kalendarzowym co najmniej 5% łącznej liczby takich pojazdów zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Stosownie do art. 132 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, zagraża porządkowi ruchu, narusza wymagania ochrony środowiska.
Mając na względzie wyżej wymienione wykonywane zadania i doświadczenie uzyskane w tym obszarze, zasadne jest wliczenie okresu służby policjanta, funkcjonariusza Straży Granicznej i funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej oraz okresu zatrudnienia na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego, jeżeli do wykonywania zadań należała drogowa kontrola techniczna do okresu praktyki, o którym mowa w projektowanym art. 83h ust. 4, wynoszącego od 6 miesięcy do 3 lat.”
Od początku moim zamiarem było, aby dostęp do tej strony pozostał zawsze bezpłatny. Tak, jak i dostęp do wszystkich zamieszczanych tu tekstów.
Pierwotnie strona ta miała on należeć do SDS-u, potem do OSDS-u. Ale stało się inaczej i nie czas wracać do przeszłości.
Nie planuję żadnych ograniczeń dostępu ani żadnych opłat. Ale niestety, są i koszty prowadzenia tej strony. Dlatego, po 7-miu latach pisania, jeśli chcielibyście nas/mnie wesprzeć swoją dobrowolną wpłatą dowolnej wielkości/wysokości, to będzie mi/nam bardzo miło.
Wasze wsparcie będzie jednocześnie wsparciem naszego "wolnego słowa" w branży, choć zapewne pomoże w oczekiwanym rozwoju naszej strony. A plany mamy ambitne i ciekawe.
Jeśli się zdecydujecie, to bardzo proszę o wpłatę/datek na podane poniżej konta bankowe.
Z góry dziękuję za Wasze życzliwe wsparcie!
R. Błażej Kowalski
vel dziadek Piotra ("dP")
R. Błażej Kowalski,
Nazwa banku: PKO BP,
Tytuł wpłaty: na rozwój Informatora,
Nr konta 24 1020 3017 0000 2802 0073 3170
Redakcja
Tytuł
„Informator insp. UDS-a”
Adres siedziby redakcji
64-920 Piła, ul. Wenedów 7/15
Redaktor naczelny
Romuald Błażej Kowalski, ur. 27.01.1952 r. Wolsztyn; PESEL 52012713096, obywatelstwo Polska; zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Wydawca
Romuald Błażej Kowalski, zam. ul. Wenedów 7/15, 64-920 Piła
Używamy plików cookies w celu optymalizacji naszej witryny i naszych serwisów.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.
maj 31 2021
KPINA Z BRD?
Kpina z BRD, czyli każdy policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej i funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej oraz inspektor Inspekcji Transportu Drogowego ma być uprawnionym diagnostą samochodowym na SKP.
Z treści projektu zmiany naszej części ustawy PoRD: w zakresie art. 1 pkt 13 (art. 83h ust. 7) – zdaniem Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji.
„Wprowadzenie w ust. 7 ustawowego uznawania, że każdy policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej i funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej oraz inspektor Inspekcji Transportu Drogowego, który miał z zakresie obowiązków wykonywanie zadań drogowej kontroli technicznej, odbył praktykę uprawniająca go do bycia diagnostą jest – naszym zdaniem – kpiną z bezpieczeństwa ruchu drogowego!
Czy każdy policjant czy inspektor transportu drogowego, który wykonuje „drogową kontrolę techniczną” polegającą najczęściej na sprawdzeniu czy świecą się światła, ale codziennie na drodze widać w ruchu pojazdy, wskazujące, że policjanci jednak nie wiedzą jak powinny się świecić, którzy po ruszeniu kołem kierownicy stwierdzają luzy w układzie kierowniczym, a tym bardziej strażnicy graniczni czy służby celno-skarbowe, które zamiast sprawdzać swój zakres obowiązków zajmują się wyjmowaniem np. tarczek tachografów i na oko je oceniają, mają zostać także diagnostami?
Uważamy, że każdy kierowca zawodowy, po 20 latach kierowania ciężarówką czy autobusem nabywa większą praktykę niż większość policjantów czy inspektorów transportu drogowego i jeżeli już robić jakieś wyjątki, to dla takich kierowców zawodowych, którzy będą chcieli, np. z przyczyn zdrowotnych zmienić zawód.
Oczywiście inspektorzy transportu drogowego, ale wyłącznie ci, którzy faktycznie obsługują ruchome stacje diagnostyczne lub policjanci zatrudnieni w policyjnych laboratoriach czy warsztatach zajmujących się oceną techniczną pojazdów, i pracują na tych stanowiskach, przez co najmniej 3 lata, czyli przez okres identyczny jak np. dla mechanika samochodowego opisanego w ust. 4 pkt 4, mogliby być uznani, że odbyli praktykę uprawniająca do bycia diagnostą.
Natomiast pozostali funkcjonariusze służb kontrolnych powinni korzystać, jak wszyscy obywatele tego kraju, wyłącznie z możliwości opisanych w ust. 4 w punktach 1 do 4.”
Powyższa uwaga nie została uwzględniona przez nasz (?) resort transportu (DTD), albowiem, cyt.:
„Zgodnie z art. 129 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym Policjant jest uprawniony do sprawdzania stanu technicznego, wyposażenia, ładunku, wymiarów, masy lub nacisku osi pojazdu znajdującego się na drodze.
Należy również wskazać, że pojazd wytypowany przez kontrolującego do sprawdzenia stanu technicznego w ramach kontroli ruchu drogowego podlega wstępnej drogowej kontroli technicznej, która jest przeprowadzana zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 listopada 2019 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego (Dz. U. 2141, z późn. zm.).
Podkreślenia wymaga, że zgodnie z art. 129 ust. 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym Główny Inspektor Transportu Drogowego w porozumieniu z Komendantem Głównym Policji planują i organizują wstępne drogowe kontrole techniczne pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3 i przyczep kategorii O3 i O4 w taki sposób, aby łączna liczba tych kontroli obejmowała w każdym roku kalendarzowym co najmniej 5% łącznej liczby takich pojazdów zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Stosownie do art. 132 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy Policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd zagraża bezpieczeństwu w szczególności po wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, zagraża porządkowi ruchu, narusza wymagania ochrony środowiska.
Mając na względzie wyżej wymienione wykonywane zadania i doświadczenie uzyskane w tym obszarze, zasadne jest wliczenie okresu służby policjanta, funkcjonariusza Straży Granicznej i funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej oraz okresu zatrudnienia na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego, jeżeli do wykonywania zadań należała drogowa kontrola techniczna do okresu praktyki, o którym mowa w projektowanym art. 83h ust. 4, wynoszącego od 6 miesięcy do 3 lat.”
= = = = = = = =
1/ z internetowej strony UC48: https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12339453/katalog/12729658#12729658
2/ moje są wytłuszczenia i podkreślenia tekstu – dP.
By dP • Nasi Goście i Współpracownicy diagnozują 0 • Tags: BRD, diagnosta, diagnosta praca na SKP, diagnosta samochodowy, insp. UDS, PIGTSiS, projekt PoRD, stan techniczny pojazdów, UC48, zmiany do ustawy PoRD