lip 29 2021
NIEDOZWOLONA INGERENCJA W UKŁAD HAMULCOWY
Nieopłacalna przeróbka układu hamulcowego
W piątek (23 lipca), w pobliżu Kłodzka, patrol ITD zatrzymał do kontroli zestaw należący do polskiego przedsiębiorcy. W trakcie oględzin stanu technicznego inspektorzy zauważyli odłączony od układu pneumatycznego i zablokowany mechanicznie siłownik hamulcowy przy jednym z kół naczepy. Odłączone przewody hamulcowe zostały celowo załamane, aby uniemożliwić ubytek powietrza z układu pneumatycznego.
Kierowca doskonale wiedział o tym, że jedno z kół naczepy w ogóle nie hamuje. Wyjaśnił inspektorom, że do awarii siłownika doszło w trakcie jazdy i dokonał niedopuszczalnej przeróbki układu hamulcowego w celu kontynuowania jazdy. Odłączenie siłownika umożliwiło bowiem swobodny obrót koła.
Inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy oraz zakazali jej dalszego użytkowania do momentu naprawy usterki. Wezwany na miejsce kontroli ITD serwis mobilny wymienił uszkodzony siłownik w pół godziny za kwotę sporo mniejszą, niż wynosi kara, której może teraz spodziewać się przewoźnik. Wobec niego wszczęto postępowanie administracyjne.
https://gitd.gov.pl/dla-mediow/aktualnosci/artykul/news/nieoplacalna-przerobka-ukladu-hamulcowego/
29 lipca 2021 @ 08:15
To jest w sumie ciekawa sprawa. Mobilny serwis wymieni część za kwotę mniejszą niż kara.
I ja się pytam takiego „dziad-transa” : co się bardziej opłaca; mieć auto w nienagannym stanie czy płacić karę z tytułu mandatu od ITD?
A niestety, takie pseudo-naprawy są nagminne.
30 lipca 2021 @ 16:03
Bo kara od ITD albo się trafi, albo nie. A zestaw musi śmigać i na siebie zarabiać, bo każda godzina przestoju to strata dla firmy. A nie daj borze (tak borze) wezwać serwis… Jeszcze kierowca się przyzwyczai, że to nie on jest od naprawiania samochodu w trasie i co wtedy będzie? Każdy szofer zażyczy sobie serwisu do poważniejszej awarii i „dziad-trans” pójdzie z torbami na dziady 🙂