PISKP Z KOLEJNYM SUKCESEM

Rate this post

Kolejny sukces PISKP, bo w Warszawie było bardzo ciekawie.

Późnym wieczorem wróciłem z Warszawy. Jak się zapewne domyślacie, byłem w Warszawie na zorganizowanym przez PISKP „śniadaniu prasowym” – https://www.diagnostasamochodowy.pl/2022/sniadanie-prasowe-o-przyszlosci-skp/

Tematem przewodnim tego „śniadania” było pytanie: „Jaki los czeka Stacje Kontroli Pojazdów?”.

Jest to kolejny już znaczący sukces Zarządu PISKP (po wcześniejszym jesiennym proteście pt. „akcja waloryzacja”).

To „śniadanie prasowe”, to nic innego, jak taka mała branżowa konferencja z określoną tematyką, na która zaprasza się zainteresowane media. Jej specyfiką jest fakt, że w trakcie merytorycznych wystąpień i dyskusji serwowany jest poczęstunek w postaci tradycyjnego śniadania (po prostu to trochę kosztuje).

Ideą przewodnią tego „śniadania” było zainteresowanie mediów prawdziwą sytuacją w naszej branży, która wynika bezpośrednio z braku waloryzacji Cennika BT od 2004 r. Efekty tej ambitnej i nowatorskiej inicjatywy Prezesa Marcina Barankiewicza będą widoczne za parę dni, za parę tygodni. Oczywiście, że mogą być także i takie przypadki, że jakieś media napiszą o tej problematyce za dwa lub za trzy miesiące. Ale wystarczy, że będziemy uważnie obserwować media.

Merytoryczną stroną wyjaśnienia mediom tej problematyki zajęli się nasi najważniejsi branżyści. Oprócz dr Marcina Barankiewicza z PISKP zabrali głos między innymi następujący liderzy: z Dekry, PZM, ZDS, SDCM, OZPTD, STM, Związku Pracodawców SKP.

Jak zapewne i Wy zauważyliście, to jednak nie są wszystkie nasze branżowe organizacje, ale przecież nieobecni nie mają racji, prawda?

A ja zapamiętałem szczególnie:

  • szefa ogólnopolskiej firmy, jaką jest PZM, który podał 6 przykładów z terenu całej Polski, gdzie został zmuszony do zamknięcia 6 nierentownych SKP (z wyłączeniem jednej Okręgowej SKP, pozostałe były podstawowe SKP). Po zamknięciu tych SKP obiekty zostały wydzierżawione na inna działalność i zaczęły generować średnio po ok. 5.000 zł/m-c – bez stwarzania żadnych problemów i bez jakichś nakładów na serwis, na podwyżki dla insp. UDS-a, na remont lub kolejne zakupy sprzętu, itd., itp., et’cetera.

  • Tabelaryczne zestawienia prezentowane przez Prezesa M. Barankiewicza, które zadają kłam dość powszechnym przekonaniom wielu uczestników naszej branżowej gry, w tym zadają kłam stanowisku prezentowanemu przez urzędników ministerstwa infrastruktury (np. co do ilości SKP).

  • Wystąpienie przedstawiciela Dekry, który w oparciu o ich ogólnoeuropejskie badania (i nie tylko) wskazał na rolę i znaczenie jakości BT dla BRD.

  • Wystąpienie szefa STM, który wskazał, jak wpływa obecny kryzys wywołany przez urzędników MI na funkcjonowanie branży producentów części i urządzeń będących na wyposażeniu naszych SKP.

  • Głosy w dyskusji, które dystansują się wobec inicjatywy strajku polegającego na zamknięciu naszych SKP w sytuacji braku jakiegokolwiek innego i sensownego pomysłu na zażegnanie obecnego kryzysu (sic!).

  • Przekonanie artykułowane przez niektórych Dyskutujących, że w tej sprawie już się nie da nic więcej zrobić co oznacza akceptację na zamykanie kolejnych SKP.

  • Apelowanie z jedność całego naszego branżowego środowiska w tej sprawie i prośba adresowana do mediów o wsparcie w tej słusznej sprawie.

Niewątpliwie, nowy Zarząd PISKP (ze wsparciem obecnej Rady PISKP) w ubiegłym roku przejął inicjatywę w sprawie waloryzacji naszego Cennika BT i w tym roku nadal dzierży w tym zakresie przywództwo. Ktoś musi to koordynować, więc tak trzymać!

Mam nadzieję, że nie tylko ja trzymam kciuki za tą inicjatywę. Jest szansa na powtórzenie tej debaty za miesiąc, na nieco (?) większej sali. Tylko takie nowatorskie i innowacyjne działania mogą przynieść oczekiwany efekt. Szkoda czasu na tradycyjne pisanie listów (miłosnych?) do kierownictwa MI, bo oni nic nie mogą (są dotknięci tzw. imposyfilizmem, czy też imposyblizmem?).

Pozdrawiam

dziadek Piotra

– – – – – – – – – – – –

Loading